  • 21. Data: 2014-04-18 13:44:55
    Temat: Re: Kto zapłaci karę: prezes czy spółdzielnia?
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-04-17 19:28, Stokrotka pisze:

    > Co to jest rundap?

    na chwasty, rozcieńczasz 50/50 z wodą podpinasz do drzewa jak kroplówkę

  • 22. Data: 2014-04-21 04:10:54
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-04-18 13:44, fifak pisze:

    > na chwasty, rozcieńczasz 50/50 z wodą podpinasz do drzewa jak kroplówkę
    Mnie jedna pani w autobusie powiedziała, żeby tę rozlożystą i wielką
    topolę pylącą podlać ropą i wkrotce padnie. Nie mam ropy, zresztą boję
    się . Musiałabym tam iść z latarką w nocy, a ludzie widzą.

    --
    animka

  • 23. Data: 2014-04-21 16:43:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    animka wrote:

    > Mnie jedna pani w autobusie powiedziała, żeby tę rozlożystą i wielką
    > topolę pylącą podlać ropą i wkrotce padnie. Nie mam ropy, zresztą boję
    > się . Musiałabym tam iść z latarką w nocy, a ludzie widzą.

    mam nadzieję że widzą...

  • 24. Data: 2014-04-21 16:50:52
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Mnie jedna pani w autobusie powiedziała, żeby tę rozlożystą i wielką
    > topolę pylącą podlać ropą i wkrotce padnie. Nie mam ropy, zresztą boję się
    > . Musiałabym tam iść z latarką w nocy, a ludzie widzą.
    Formalnie jest na to paragraf , natomiast wiadomo, że trudno to udowodnić.
    Co do topoli to są dla topoli wyjątki: łatwiej ją wyciąć.

    "
    USTAWAz dnia 16 kwietnia 2004 r.o ochronie przyrody
    ..... na podstawie: t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 627, 628, 842.
    Art. 86.
    1. Nie pobiera się opłat za usunięcie drzew:
    (...)
    10) topoli o obwodzie pnia powyżej 100 cm, mierzonego na wysokości 130 cm,
    nienależących do gatunków rodzimych, jeżeli zostaną zastąpione w najbliższym
    sezonie wegetacyjnym drzewami innych gatunków;
    (...)
    "
    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

  • 25. Data: 2014-05-07 16:39:59
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Załużmy, że jest spułdzielnia, z prezesem i radą nadzorczą.
    > Prezes __bez uhwały rady nadzorczej___ wycina 3 mirabelki i kszaki.
    > Opłata według kalkulatora (www.ekowiedza.pl) , za legalne wycięcie śliwy
    > ozdobnej, a taką jest
    > mirabelka,
    > wynosi zależnie od obwodu pnia. Założywszy, że mirabelka była o obwodzie
    > około 70cm, opłata wynosi 12000-15000zł, tj za 3 sztuki 36000 - 45000zł.
    > Opłata za nielegalne wycięcie jest 3 razy większa.
    >
    > Kto zapłaci karę jeśli były wycięte bez zezwolenia: preses osobiście, czy
    > spułdzielnia?

    W związku z wątpliwościami prezentowanymi w wątku, czy śliwa ozdobna ałycza
    niepoprawnie zwana mirabelką (podobno żedka) , czyli najbardziej pospolita
    śliwa ozdobna jest rośliną wymagającą zezwolenia by ją wyciąć i wymagającą
    naliczenia opłaty zależnej od obwodu pnia.
    Poniższy link zawiera decyzję
    http://www.praga-pn.waw.pl/data/auctions/decyzja_nr_
    13_2012.pdf
    prezydenta Warszawy z roku 2012, w któej jest zezwolenie na wycięcie wielu
    dżew , w związku z jakąś inwestycją.
    Jest tam kilka list, ałycza załapała się na listę płatną (punkty 31 i 33
    pierwszej z list decyzji),
    oraz ałycza w wieku do 10 lat na listę bezpłatną (druga lista w tej
    decyzji).
    Opłata za 1cm obwodu wynosiła dla tego gatunku od 12 do 19 zł,
    a za 1mkw 236zł.
    Ożeczenie nie było w czasei publikacji prawomocne, nie ulega jednak
    wątpliwości, że nawet jeśli załapie się na dżewo bezpłatne, to zezwolenie
    powinno być .

  • 26. Data: 2014-05-07 20:23:08
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Jeszcze 2 linki:
    (pierwszy czego nie wolno robić z zielenią i co za to grozi,
    drugi to inny kalkulator ceny za wycinkę)
    http://fronda.gliwice.pl/news.php5?id=591
    http://www.katarzynamucha.pl/wycinka