  • 1. Data: 2014-04-16 23:29:37
    Temat: zamordyzm - urzednicze bezprawie
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    "urzędnicy mają prawo do ingerowania w umowy między prywatnymi podmiotami"

    "W przypadku umów o dzieło, ZUS zdążył już rozkręcić akcję kontrolną na
    skalę masową. Obecnie ZUS kontroluje w ten sposób zarówno małe firmy,
    jak i duże spółki komunalne. Oddziały ZUS w Gdańsku, Elblągu, Toruniu,
    Bydgoszczy i Słupsku wydały już 1779 takich decyzji. W przypadku 1032
    decyzji ZUS zmienił umowy o dzieło na umowy zlecenia. W pozostałych
    przypadkach umowy o dzieło zostały przez ZUS zamienione na umowy o pracę. "

    http://zus.pox.pl/zus/zus-kwestionuje-umowy-i-nalicz
    a-dodatkowe-skladki.htm

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 2. Data: 2014-04-17 00:00:53
    Temat: Re: zamordyzm - urzednicze bezprawie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hikikomorisan h...@a...pl ...

> [...]
    > przypadku 1032 decyzji ZUS zmienił umowy o dzieło na umowy zlecenia. W
    > pozostałych przypadkach umowy o dzieło zostały przez ZUS zamienione na

    Ale to chyba nie ma w tym nic dziwnego?
    Przeciez od zawsze jest tak, że nie liczy się to jak umowa się nazywa tylko
    jaki jest jej charakter.
    Wiec jak ktoś zatrudnia pracownika na etat, ale umowe nazywa zleceniem to
    wyprostowanie tego niedopatrzenia nie powinno nikogo dziwic :)))

  • 3. Data: 2014-04-17 09:15:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.04.2014 23:29, hikikomorisan pisze:

    > "urzędnicy mają prawo do ingerowania w umowy między prywatnymi podmiotami"

    Co za matoł wymyślił takie hasełko?

    [ciach]

    > http://zus.pox.pl/zus/zus-kwestionuje-umowy-i-nalicz
    a-dodatkowe-skladki.htm

    Ważny jest charakter umowy a nie jej tytuł - to dość powszechny kant
    zrobić umowę-zlecenie, zatytułować "dzieło" i "zaoszczędzić" na składkach.

  • 4. Data: 2014-04-17 09:27:14
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.04.2014 09:15, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >>

    > Ważny jest charakter umowy a nie jej tytuł - to dość powszechny kant
    > zrobić umowę-zlecenie, zatytułować "dzieło" i "zaoszczędzić" na składkach.

    Wazne to sa zmasowane kontrole.

    Ale moze nawet nie to.

    Wazne to jest to, ze koszty pracy najwyrazniej sa za wysokie. Inaczej
    problem by nie istnial.

    Tymczasem zamiast rozwiazania problemu perspektywicznie. Dzialania maja
    na celu zamordyzm tu i teraz.

  • 5. Data: 2014-04-17 10:00:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-17 09:27, hikikomorisan pisze:

    > Wazne to sa zmasowane kontrole.

    Tobie zawsze coś nie pasuje :-)
    Zawsze były takie kontrole. Bardziej masowe nie stają się po publikacji
    artykułu.
    ZUS broni się przed kantami i tyle.

    > Tymczasem zamiast rozwiazania problemu perspektywicznie. Dzialania maja
    > na celu zamordyzm tu i teraz.

    Perspektywicznie, to płatnicy radzą sobie na wiele innych sposobów.

  • 6. Data: 2014-04-17 10:46:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2014, hikikomorisan wrote:

> [...]

    Pewnie taki przekonany, że bezprawie jest zupełne albo swoboda
    zawierania umów implikuje nakaz interpretacji/wykładni "po tytule" :)

    >>> http://zus.pox.pl/zus/zus-kwestionuje-umowy-i-nalicz
    a-dodatkowe-skladki.htm

    > Wazne to sa zmasowane kontrole.

    Masowość lub incydentalność kontroli NIE ZMIENIA przecież faktu,
    że prawo jest jakie jest, prawda?
    A jest takie samo od lat.
    O kwalifikacji umowy NIE decyduje tytuł na kartce, ale fakt
    pasowania intecji stron do definicji ustawowych.

    Tak naprawdę, artykuł stanowi wniosek o istotne zmiany zarówno
    prawa pracy jak i zasad opodatkowania składkami (tak, opodatkowania,
    bo skoro jest to "danina przymusowa"...).

    > Ale moze nawet nie to.

    "Nie to", to jest jeszcze sprawa, kiedy ZUS zawuaży, że "umowa ramowa"
    stanowi z założenia "umowę na warunkach zlecenia", jako "umowę
    u zawieraniu umów", i jak ktoś ma paczkę umów o dzieło, wykonywaną
    na identycznych warunkach, to wystarczy jeden przypadek innej osoby
    która podobne "dzieło" dla danego zamawiającego zrobiła na innych
    warunkach, aby wykazać istnienie "umowy ramowej".
    A wtedy mamy trudne pytanie - czy wynagrodzenie z umowy podlegającej
    pod "ramową" ma prawo być wynagrodzeniem z "dzieła" i dlaczego.
    Żądanie składek od takiego "dzieła" (przez okres przedawnienia
    wstecz :>), jak na mój gust, ma (wedle upodobań można sobie
    dopisać: "niestety") uzasadnienie w przepisach.

    > Wazne to jest to, ze koszty pracy najwyrazniej sa za wysokie. Inaczej problem
    > by nie istnial.

    Powiedz to np. związkowcom :D

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-04-17 12:29:44
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Powiedz to np. związkowcom :D

    Zwiazkowcy nie maja kosztow. Przeciez ich finansowanie lezy w gestii
    pracodawcy, ktorego na to z definicji stac. Bo wiadomo, zwiazkowcom sie
    nalezy w pierwszej kolejnosci, bo oni maja misje (niemaleze jak TV
    publiczna)

  • 8. Data: 2014-04-17 12:30:57
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.04.2014 10:00, cef wrote:

    > Perspektywicznie, to płatnicy radzą sobie na wiele innych sposobów.

    Bo musza.

  • 9. Data: 2014-04-17 14:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > pracodawcy, ktorego na to z definicji stac. Bo wiadomo, zwiazkowcom sie
    > nalezy w pierwszej kolejnosci, bo oni maja misje (niemaleze jak TV

    Nie chodzi o to co ich dotyczy, tylko o to na co pozwalają a na co nie.

  • 10. Data: 2014-04-17 14:36:52
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.04.2014 14:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik hikikomorisan h...@a...pl ...

    > Nie chodzi o to co ich dotyczy, tylko o to na co pozwalają a na co nie.

    Zwiazkowcy pozwalaja sobie placic i pozwalaja zeby pracodawca placil
    tyle ile oni uznaja za stosowne.