  • 91. Data: 2017-08-21 21:48:16
    Temat: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 14:18, Animka pisze:

    > http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/zarobki-ksiez
    y-zarobki-duchownych-pensje-w-kosciele-ile-zarabia-k
    siadz/0fsq95e

    > Jeśli chodzi o czystość na ulicach, to ulice czyszczą takie samochody
    > czyszczarki.
    >

    > Natomiast przez tych zbierających różne śmieci i bezdomnych nie można
    > usiąść na lawce pod daszkiem na przystanku, bo syf na ławkach, skaczą
    > pchły, a pod nogami różne brudy. Niestety, przystanków nikt nie myje,
    > ani nie dezynfekuje. Deszcz też tego nie zmyje.

    Napisałam desz-powinno być deszcz.

    --
    animka

  • 92. Data: 2017-08-21 21:52:34
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 14:39, Olin pisze:

    > Przeprowadź się do Grodu Kraka. Na przystankach siadam bez obawy i
    > brodzenia w śmieciach; nawet nic po mnie nie skacze.

    Dobrze masz w Krakowie, bo wszyscy, którzy zdecydowali się być
    bezdomnymi powsiadali w pociągi i wioooo na dworzec centralny. Takim oto
    sposobem Warszawa na kazdym kroku ma widok śmierdzcego, czy żebrzącego
    na wódkę śmierdziela. Niejeden to jeszcze młody, ale o jakiejś uczciwej
    robocie nie myśli.

    --
    animka

  • 93. Data: 2017-08-21 21:58:50
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 15:15, Kviat pisze:

> [...]
    > odwrotnym, że do wzniecania wojen religijnych używa się pretekstów
    > (nie będzie takiego pretekstu, to będzie inny).
    > Są jakieś badania na ten temat? Czy te "zazwyczaj", to tylko takie
    > subiektywne wrażenie człowieka patrzącego na świat z perspektywy
    > ciepłego fotela w środku Europy, pamiętającej Wyprawy Krzyżowe i
    > ewangelizację w Amerykach, okupioną milionami trupów?
    > O wzajemnym wyrzynaniu się różnych odłamów tej samej religii w samej
    > Europie z powodów "mało istotnych różnic", nie wspominając.
    > Znam wiele przykładów, w których religia nie była tylko pretekstem.

    Teraz w Rzymie i Watkanie trzęsą gaciami, bo według przepowiedni Rzym z
    Watykanem mają być zrównane z ziemią.
    Dlatego te pielgrzymki do Medigore ciagle organizują.
    Szkoda mi tylko kochanego Papieża Franciszka. Chyba znieczulicy w tej
    Rzeczpospolitej dostałam.

    --
    animka

  • 94. Data: 2017-08-22 01:19:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-08-17 o 15:15, Kviat pisze:

    > Być może jest tak jak piszesz, ale jedynym sposobem na przekonanie się,
    > czy religia to tylko pretekst, a nie powód faktyczny, jest zlikwidowanie
    > religii.

    Ludzie zawsze w coś wierzą. Nawet jeśli to wiara w to,że Bóg nie
    istnieje, to też forma"religii". W mojej ocenie nie da się tego
    zlikwidować.

  • 95. Data: 2017-08-22 08:10:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 15:58, Kviat pisze:

    > http://racjonalista.tv/kosciol-rzymskokatolicki-hist
    oria-zmian-doktrynalnych/

> [...]
    > Kościoła rzymskiego nad pozostałymi. Uchwała głosi: ,,kościół rzymski
    > został wywyższony ponad wszystkie kościoły. Przez Boga". Dotąd nie
    > istniał jeden, wielki Kościół katolicki, tylko wiele pomniejszych
    > kościołów chrześcijańskich, nieraz konkurujących ze sobą. Cesarz zyskuje
    > pośrednio władze nad wszystkimi chrześcijanami.
    >
    > 385 r. - Po raz pierwszy katoliccy biskupi polecili ściąć innych
    > chrześcijan z powodów wyznaniowych. Miało to miejsce w Trewirze."
    >
    > Wszystkiego cytował nie będę. Sporo też znajdziesz w książkach

    Tylko tyle, że to jak sam się wczytasz ruchy polityczne (Cesarz zyskuje
    władzę, pewnie w zamian odpowiedni hierarchowie otrzymują intratne
    propozycje), nie mające z wiarą jako taka wiele wspólnego. Chyba, że
    tyle, że wykorzystują ślepo wierzących w swoich gierkach politycznych,
    ale to się zawsze działo i będzie działo, niezależnie, czy pretekstem
    będzie religia, czy grupa jednocząca ludzi w imię tragedii smoleńskiej.
    Słabe jednostki będą tylko posłusznymi żołnierzami. Dlatego mi nie
    przeszkadza w co kto sobie wierzy - niech sobie wierzy i w potwora
    spaghetti, jego sprawa, dopóki nie będzie próbował mi nic narzucać siłą,
    to w co wierzy mnie nie interesuje, ma z tego frajdę, niech się bawi.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 96. Data: 2017-08-22 09:31:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Aug 2017 17:20:58 +0200, Kviat napisał(a):

    > Jedynym lekarstwem jest świeckie państwo (prawo), które nie faworyzuje
    > żadnej religii.

    No właśnie. We Francji to się już dawno udało. Każdy wychwala swoje
    bałwany, a państwo się w to nie wtrąca i nie finansuje podobnej
    działalności.
    Irlandia i Hiszpania jeszcze niedawno przypominały Polskę, a teraz szaleje
    tam dżender i jemu podobne upiory, więc ducha nie gaśmy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 97. Data: 2017-08-22 09:34:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Aug 2017 21:52:34 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
    > bezdomnymi powsiadali w pociągi i wioooo na dworzec centralny. Takim oto
    > sposobem Warszawa na kazdym kroku ma widok śmierdzcego, czy żebrzącego

    Okazjonalnie pokonuje trasę Dworzec Centralny - Okęcie, w tym również
    autobusem 175, i o dziwo nie dorobiłem się pcheł, a obuwia nie oblepiły mi
    śmieci. Podejrzewam, że na wieść o moim przybyciu włodarze stolicy wszystko
    pucują.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

  • 98. Data: 2017-08-22 10:22:44
    Od: Kviat

    > Ludzie zawsze w coś wierzą.

    > Nawet jeśli to wiara w to,że Bóg nie
    > istnieje, to też forma"religii".

    A wiara w nieistnienie krasnoludków, to też forma religii o
    nieistniejących krasnoludkach...

    Raaaany... A już miałem nadzieję, że takie głupie teksty spotkam jedynie
    na na grupie psychologia, religia i paranauki. No może jeszcze na filozofii.

    > W mojej ocenie nie da się tego
    > zlikwidować.

    Oczywiście, że religii nie da się zlikwidować. To chyba oczywiste. A już
    na pewno nie żadnym zakazem czy nakazem.

    "(trzeba by było) zlikwidować religię, żeby przekonać się o...(tu jakaś
    teza)"
    Jeszcze inaczej:
    "skoro nie da się zlikwidować religii, to nie można się przekonać o
    słuszności postawionej tezy"

    Czy trzeba tłumaczyć każde zdanie, żeby kontekst był zrozumiały?
    To grupa prawnicza czy popierdułki?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 99. Data: 2017-08-22 16:55:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-08-17 o 10:22, Kviat pisze:

    > A wiara w nieistnienie krasnoludków, to też forma religii o
    > nieistniejących krasnoludkach...

    Nazwa "religia" jest zarezerwowana dla "bogów". Wiare lub nie w
    krasnoludki, to po prostu wiara w krasnoludli i tyle.

    > Raaaany... A już miałem nadzieję, że takie głupie teksty spotkam jedynie
    > na na grupie psychologia, religia i paranauki. No może jeszcze na
    > filozofii.

    Filozofa, to królowa nauk :-)

  • 100. Data: 2017-08-22 18:14:08
    Od: Kviat

    > Nazwa "religia" jest zarezerwowana dla "bogów".

    (To znowu była ironia... i znowu zapomniałem zaznaczyć... Ostatnio
    zauważam, że coraz więcej ludzi ma problem z rozpoznaniem sarkazmu i
    ironii, jakby nie łapali kontekstu całej wypowiedzi, lecz czytali każde
    zdanie osobno, bez związku z poprzednimi)

    "Nawet jeśli to wiara w to,że Bóg nie istnieje, to też forma"religii"."

    W takim razie sam sobie przeczysz. Bo u ateistów nie ma bogów.
    Skoro ateiści _nie_wierzą_ w bogów, to nie jest to ani wiara, ani religia.
    Brak wiary, to nie to samo co wiara w coś przeciwnego.

    > Wiare lub nie w
    > krasnoludki, to po prostu wiara w krasnoludli i tyle.

    Jakie "lub nie"?
    Tylko wiara w krasnoludki jest wiarą.
    Brak wiary w krasnoludki, to jest _brak_wiary_.
    I tyle.

    No to sobie pofilozofowaliśmy.

    Pozdrawiam
    Piotr