  • 1. Data: 2017-08-07 12:49:39
    Temat: Czy sąd skazał na "uzasadnienie aresztu"?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    https://bialystok.onet.pl/bialystok-wyrok-sadu-ws-cz
    eczenow-oskarzonych-o-wspieranie-tzw-panstwa-islamsk
    iego/n2efd84

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-08-07 16:29:23
    Temat: Re: Czy sąd skazał na "uzasadnienie aresztu"?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-17 o 12:49, A. Filip pisze:
    > https://bialystok.onet.pl/bialystok-wyrok-sadu-ws-cz
    eczenow-oskarzonych-o-wspieranie-tzw-panstwa-islamsk
    iego/n2efd84

    Możesz napisać, o co Ci chodzi? W podlinkowanym materiale nie znalazłem
    żadnego związku z Twoim pytaniem.

  • 3. Data: 2017-08-07 16:44:16
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    eczenow-oskarzonych-o-wspieranie-tzw-panstwa-islamsk
    iego/n2efd84

    > Możesz napisać, o co Ci chodzi? W podlinkowanym materiale nie znalazłem
    > żadnego związku z Twoim pytaniem.

    Wysokość wyroku odpowiadająca długości aresztowania nie może
    niczego sugerować?

    Ja odniosłem kilka razy wrażenie że odpowiednio długie przetrzymanie
    oskarżonego w areszcie niemal gwarantuje (prokuraturze) wyrok skazujący
    "przyklepujący" okres aresztowania.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2017-08-07 17:11:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-17 o 16:44, A. Filip pisze:

> [...]
    > Ja odniosłem kilka razy wrażenie że odpowiednio długie przetrzymanie
    > oskarżonego w areszcie niemal gwarantuje (prokuraturze) wyrok skazujący

    Nie, no po prostu nie zrozumiałem, o co Ci chodzi. Zauważ, ze areszt
    daje teraz sąd, a nie prokuratura, jak to do 1997 roku było.

  • 5. Data: 2017-08-07 17:37:05
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie, no po prostu nie zrozumiałem, o co Ci chodzi. Zauważ, ze areszt
    > daje teraz sąd, a nie prokuratura, jak to do 1997 roku było.

    Niestety jak patrzę na praktykę to sądy przyklepują wnioski o (kolejne)
    areszty za łatwo. Aż "rewolucji" nie żądam bo wolałbym uniknąć dużego
    przegięcia w drugą stronę ale naprawdę wypadałoby coś z tym zrobić.

    Akurat w tym konkretnym przypadku zarzuty były bardzo poważne a
    gówno wartość "dowodów" _z ABW_ jak rozumiem wyszła dopiero podczas
    procesu. Oczywiście ABW za to nic nie zapłaci.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2017-08-07 18:33:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2017 o 17:37, A. Filip pisze:

    > Niestety jak patrzę na praktykę to sądy przyklepują wnioski o (kolejne)
    > areszty za łatwo. Aż "rewolucji" nie żądam bo wolałbym uniknąć dużego
    > przegięcia w drugą stronę ale naprawdę wypadałoby coś z tym zrobić.

    W ramach rewolucji nadzór nad sędzią będzie teraz sprawował prokurator.
    Na 100% będzie lepiej.

    Shrekk

  • 7. Data: 2017-08-07 23:53:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A czym się różni sędzia (to zwykle postanowienia jednoosobowe) od prokuratora, ale
    tak naprawdę czym? Etykietką?

    -----

  • 8. Data: 2017-08-08 00:08:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sedzi/emu prokurator ma przedstawic uzasadnienie, a sedzia ma
    bezstronnie rozpatrzec.
    Trudno sie bezstronnosci spodziewac po prokuratorze, ktory ma za
    zadanie podejrzanego skazac, tzn doprowadzic do skazania.

  • 9. Data: 2017-08-08 00:20:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-17 o 23:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > A czym się różni sędzia (to zwykle postanowienia jednoosobowe) od
    > prokuratora, ale tak naprawdę czym? Etykietką?

    Przedtem do aresztu wystarczyła inicjatywa jednej osoby - Prokuratora.
    Teraz potrzebna jest inicjatywa Prokuratora i decyzja Sędziego - czyli
    dwie osoby. Potem jeszcze możesz się zażalić. Ostatecznie trzeba zatem
    zgodnej woli kilku osób z wykształcenia będących prawnikami. Moze to
    gwarancji nie daje, ale przyznasz, że daje większą szansę uczciwości po
    prostu.

  • 10. Data: 2017-08-08 00:26:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-17 o 17:37, A. Filip pisze:

    > Niestety jak patrzę na praktykę to sądy przyklepują wnioski o (kolejne)
    > areszty za łatwo. Aż "rewolucji" nie żądam bo wolałbym uniknąć dużego
    > przegięcia w drugą stronę ale naprawdę wypadałoby coś z tym zrobić.

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że "zbyt łatwo"?

    > Akurat w tym konkretnym przypadku zarzuty były bardzo poważne a
    > gówno wartość "dowodów" _z ABW_ jak rozumiem wyszła dopiero podczas
    > procesu. Oczywiście ABW za to nic nie zapłaci.

    Ale to akurat poważny argument, że sąd zadziałał prawidłowo.