  • 1. Data: 2017-08-04 12:50:11
    Temat: dobra zmiana w sądach
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Na wiceprezesa Sądu Okręgowego w Bielsku-Białej minister Zbigniew Ziobro
    powołał córkę posła i wiceministra w rządzie PiS. Wcześniej sędziowie z
    okręgu odrzucili jej kandydaturę na funkcję prezesa. Wiceprezesem została
    wbrew kolejnej negatywnej opinii sędziów.

    [...]

    Jako kandydatkę na prezesa tego sądu Ziobro forsował sędzię Annę
    Szwed-Szczygieł. Prywatnie jest ona córką Stanisława Szweda - wieloletniego
    bielsko-bialskiego posła PiS i wiceministra resortu rodziny w rządzie Beaty
    Szydło.

    Zgodnie z dotychczasową ustawą, minister sprawiedliwości przed powołaniem
    prezesa Sądu Okręgowego, musiał zasięgnąć opinii zgromadzenia ogólnego
    sędziów orzekających w tym okręgu.

    Kandydatura sędzi Anny Szwed-Szczygieł została przedstawiona zgromadzeniu
    sędziów Sądu Okręgowego w Bielsku-Białej w październiku 2016 roku. Ale
    sędziowie nie poparli jej. Aż 47 osób głosowało przeciwko tej kandydaturze,
    11 - za, 8 wstrzymało się od głosu.

    To oznaczało, że minister mógłby powołać Szwed-Szczygieł na stanowisko
    prezesa tylko za zgodą Krajowej Rady Sądownictwa. Resort Ziobry nie
    wystąpił jednak o opinię do KRS. Wysunął innego kandydata na prezesa -
    sędziego Andrzeja Trzopka. W lutym 2017 roku zyskał on akceptację
    sędziowskiego zgromadzenia i w marcu został powołany przez ministra na
    prezesa Sądu Okręgowego w Bielsku-Białej.

    Wtedy ponownie powróciła kandydatura sędzi Szwed-Szczygieł. Nowy prezes
    sądu złożył wniosek o powołanie jej na funkcję wiceprezesa. I znów:

    Kolegium SO w Bielsku-Białej oraz prezes Sądu Apelacyjnego w Katowicach
    zaopiniowali jej kandydaturę negatywnie. Ale przy powoływaniu wiceprezesa
    negatywne opinie nie są wiążące dla ministra. 28 kwietnia br. Ziobro
    powołał więc sędzię Szwed-Szczygieł na to stanowisko.

    całość:
    https://oko.press/ziobro-obsadza-sady-corka-polityka
    -pis-zostala-wiceprezesem-mimo-negatywnej-opinii-sed
    ziow/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 2. Data: 2017-08-04 14:10:29
    Temat: Re: dobra zmiana w sądach
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 12:50, Olin pisze:
> [...]
    > okręgu odrzucili jej kandydaturę na funkcję prezesa. Wiceprezesem została
    > wbrew kolejnej negatywnej opinii sędziów.

    Tylko że z tego nie wiadomo, czy rację miał Ziobro (chce rozbić klikę)
    czy sędziowie (kandydatka ma słabe kwalifikacje).
    Natomiast nie jest dobrze, gdy władza wykonawczo-ustawodawcza
    (minister-poseł łączy te dwie władze) decyduje o władzy sądowniczej oraz
    władzy prokuratorskiej.
    I nie ma to znaczenia z jakiego plemienia wywodzi się władza
    wykonawczo-ustawodawcza.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 3. Data: 2017-08-04 14:13:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Z jakiej przyczyny?
    Takie decydowanie jest znacznie lepsze, niż wyrodzona od społeczeństwa niekaralna i
    nieusuwalna kasta (pomijam sądownictwo administracyjne, gdzie sądzisz się z
    Państwem).

    -----

  • 4. Data: 2017-08-04 14:18:20
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 14:13, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    nieusuwalna kasta (pomijam sądownictwo administracyjne, gdzie sądzisz się z

    Nie jest dobrze, bo wtedy władza ustawodawczo-wykonawcza będzie
    bezkarna: sędziowie powołani przez nich będą im przychylni. Analogicznie
    z prokuratorami podlegającymi ministrowi. Wyobrażasz sobie by
    prokurator, podlegający ministrowi, oskarżał ministra a sędzia, powołany
    przez ministra, przychylił się do zarzutów prokuratora i skazał ministra?

    A kasta powinna być i usuwalna i powinna ponosić odpowiedzialność za
    swoja pracę.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2017-08-04 14:31:57
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ilu procent spraw to dotyczy???
    0,00001%?
    Na co dzień sądzisz się z zakładem energetycznym, telekomem, spółdzielnią,
    deweloperem, nieuczciwym sprzedawcą z aledrogo itp. itd.
    Własnie wygrałem sprawę o niecałe 400 zł, trwała zaledwie 2 (dwa) lata, bo dla tego
    sadu to bardzo krótko, w tym klasyka: sedzia wydaje zarzadzenie i sąd wzywa mnie
    pismem_za_potwierdzeniem_odbioru o uiszczenie opłaty kancelaryjnej 1 zł słownie jeden
    złoty polski za jedną stronę słownie jedną stronę odpisu protokołu rozprawy -
    sędziowie to ludzie, którzy nigdy zadna pracą się nie parali i rozłozyliby każda bez
    wyjątku firmę.

    I naprawdę uważasz, że M. Kamińskiego - nawet będąc przeciwnym prowokacyjneym próbom
    wręczania łapówek, czyli namawiania kogoś do popełnienia czynu niedozwolonego -
    nalezy bezwglednie wsadzic do więzienia, jak to zrobił P0-wski sędzia sądu
    rejonowego?

    -----

  • 6. Data: 2017-08-04 14:34:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 4 Aug 2017 14:13:55 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Z jakiej przyczyny?

    Z takiej, że już żyłem 25 lat w PRL i nie mam ochoty na powrót do tych
    czasów, choć pisowskie trolle na pewno mają inne zdanie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 7. Data: 2017-08-04 15:04:08
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 14:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ilu procent spraw to dotyczy???
    > 0,00001%?

    Trudno powiedzieć jaki procent, bo takich spraw nie ma i nie będzie
    (tzn. by prokurator oskarżał swojego przełożonego). Czyli zakres
    korupcji jest nieznany.

> [...]
    sędziowie to ludzie, którzy nigdy zadna pracą się nie parali i rozłozyliby każda bez

    Tylko czy te problemy będą rozwiązane przez nadzór władzy
    wykonawczo-ustawodawczej nad władzą sądowniczą? To są kwestie
    niezależne. Niby dlaczego powołanie sędziego przez ministra miałoby
    ułatwić Twoje życie? To ułatwi życie, ale głównie ministrowi i jego
    towarzyszom partyjnym.

> [...]
    - nalezy bezwglednie wsadzic do więzienia, jak to zrobił P0-wski sędzia sądu

    Nie uważam.
    Ale to pokazuje patologię: prokuratura podległa (de facto) PO oskarża
    kogoś i sąd skazuje a potem niezawisły sąd (po wecie prezydenckim i
    rozmowach prezydenta z jakimś tam ważnym sędzią) uniewinnia - mówiąc w
    skrócie - kolesia. Jak widać prokuratura/sądy są mocno uzależnione od
    tego jakie plemię rządzi.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 8. Data: 2017-08-04 17:46:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    jeden złoty polski za jedną stronę słownie jedną stronę odpisu protokołu rozprawy -

    To wina przepisów, a nie sędziów.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-08-04 17:58:01
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ufff, całe szczęście, że Krajowa Rada Sadownictwa ("a" jak najbardziej zamierzone)
    nie zajmuje się takimi głupotami jak jakaś tam "wina przepisów". Tu się zarządzi, tam
    się wyśle, tu odroczy o kilka miesięcy ("bo proszę Pana ja mam jeszcze obowiązki jako
    przewodnicząca wydziału" - autentyczne), tam upie..... stronę za brak dochowania
    7-dniowego terminu i jakoś do stanu spoczynku zleci...

    Dziadek Tuska też był w Wehrmachcie przez przepisy, i Pileckiego zabili przez
    przepisy, i trumien nie pozwolili otworzyć przez przepisy...

    -----

  • 10. Data: 2017-08-04 17:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż n...@d...spamerow ...

> [...]
    > odpisu protokołu rozprawy - sędziowie to ludzie, którzy nigdy zadna
    > pracą się nie parali i rozłozyliby każda bez wyjątku firmę.

    To moze nalezało TEN przepis zmienic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,