  • 1. Data: 2006-05-03 09:53:47
    Temat: Koszt umowy zlecenie.
    Od: "Luk" <x...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chcialby sobie troszke dorobic :) Firmy nie oplaca mi sie zakladac,
    wiec wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem bedzie umowa zlecenie.

    Zastanawiam sie tylko jak wyglada sprawa kosztu takiej umowy zlecenie.
    Kiedys na bazie takiej umowy zlecenie pracowalem, ale wtedy pracodawca
    zajal sie wszelkimi formalnosciami.
    Z tego co pamietam byl on odpowiedzialny za odprowadzenie podatku i
    inne takie.

    Jak to (w trzech slowach) wyglada ? jesli np. wykonuje usluge za ktora
    netto chcialbym dostac 100pln ?

    Moze sa jeszcze jakies inne sposoby zalegalizowania takiego dochodu ?

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2006-05-03 10:57:05
    Temat: Re: Koszt umowy zlecenie.
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "Luk" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Witam,
    >
    > Chcialby sobie troszke dorobic :) Firmy nie oplaca mi sie zakladac,
    > wiec wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem bedzie umowa zlecenie.

    Jesli zamierzasz swiadczyc uslugi tylko firmom, organizacjom itp. - to moze
    nikt sie nie doczepi... - ale i to nie jest takie pewne.
    Jesli beda to uslugi dla ludnosci, to przedzej czy pozniej dostaniesz po
    tylku.

    Pozdrawaim
    SDD

  • 3. Data: 2006-05-03 10:58:25
    Od: "Tomek" <l...@W...gazeta.pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a):

> [...]
    > nikt sie nie doczepi... - ale i to nie jest takie pewne.
    > Jesli beda to uslugi dla ludnosci, to przedzej czy pozniej dostaniesz po

    Wybacz ale czegośnie kumam. Kto ma się doczepić do osoby wykonującej coś na
    umowę zlecenie jeśli wszystkie zobowiązania wobec państwa zostana uregulowane.
    Jeśli by tak było to np. nie mógłbym jako osoba fizyczna zlecić innej osobie
    fizycznej legalnego pomalowania płotu. Tomek

  • 4. Data: 2006-05-03 11:11:33
    Od: "Tomek" <l...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > prawnej,
    > b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane,
    > lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli
    > podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą
    > nieruchomością
    >
    > Wiec zlecic pomalowanie swojego plotu mozesz. Wowczas zaliczke na podatek
    > (chyba) odprowadza malujacy plot (PIT-53, zaliczka, potem rozliczenei
    > roczne i hasta la vista)
    >
    > Ale naprawy komputera juz zlecic nie mozesz, bez naruszenia updof przez
    > wykonawce takiej uslugi nei prowadzacego DG

    Czyli na umowę zlecenie nie mogę nająć sąsiada żeby mi pomalował płot na
    działce rekraacyjnej. Przecież to głupota zmuszająca do zatrudnienia go na
    czarno. To jak zrobić to legalnie? Tomek

  • 5. Data: 2006-05-03 11:13:19
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

  • 6. Data: 2006-05-03 11:16:17
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli
    > podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą

    A i to - chyba tylko jesli wynajmujesz lokale. Jesli masz calkowicie
    prywatny tylko osobisty dom to juz gorzej :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-05-03 11:22:07
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Czyli na umowę zlecenie nie mogę nająć sąsiada żeby mi pomalował płot na
    > działce rekraacyjnej. Przecież to głupota zmuszająca do zatrudnienia go na
    > czarno. To jak zrobić to legalnie? Tomek

    Cholera wie :)
    Lepiej nie babrac sie w papierki i dac sasiadowi kase do raczki. Od tej kasy
    przeciez podatek juz zaplaciles - zarabiajac ja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2006-05-03 11:27:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD wrote:

    > Ale naprawy komputera juz zlecic nie mozesz, bez naruszenia updof przez
    > wykonawce takiej uslugi nei prowadzacego DG

    Podstawę prawną poproszę.

    > Temat wielokrotnie walkowany.

    Podobnie jak fotografowanie na np. stacjach kolejowych - i ciągle ktoś
    się upiera, że nie wolno ;)

  • 9. Data: 2006-05-03 11:38:21
    Od: "Luk" <x...@p...onet.pl>

    Jakas paranoja ...

    Troche nie rozumiem tego przytoczonego art. :
    -------------------------------------
    Przychody z tytulu wykonywania uslug, na podstawie umowy zlecenia lub
    umowy
    o dzielo, uzyskiwane wylacznie od:
    a) osoby fizycznej prowadzacej dzialalnosc gospodarcza, osoby
    prawnej i jej
    jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemajacej
    osobowosci
    prawnej,
    b) wlasciciela (posiadacza) nieruchomosci, w której lokale sa
    wynajmowane,
    lub dzialajacego w jego imieniu zarzadcy albo administratora -
    jezeli
    podatnik wykonuje te uslugi wylacznie dla potrzeb zwiazanych z ta
    nieruchomoscia
    --------------------------------------
    W tym pierwszym zdaniu nie brakuje czegos ?
    Np. nie powinno byc tak:
    "Przychody z tytulu wykonywania uslug, na podstawie umowy zlecenia
    lub umowy
    o dzielo, _moga_byc_ uzyskiwane wylacznie od:

    To to chyba nie precyzuje kto moze uzyskac przychod ... tylko od kogo
    mozna ten przychod uzystac. W koncu na koncu pierwszego zdania jest
    "od" nie "przez" ?

    Czyli po ludzku:
    Jan Kowaslki przychody z tytulu wykonania uslugi, na podstawie umowy
    zlecenie lub umowy o dzielo moze uzyskac wylacznie od firmy Z lub Jana
    X. wynajmujacego lokal. Nie moze takiego przychodu uzystac od Jana Y.
    ktory jest przecietnym obywatelem.

    ???

    / luk

  • 10. Data: 2006-05-03 11:52:34
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "Luk" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]

    >zlecenie lub umowy o dzielo moze uzyskac wylacznie od firmy Z lub Jana
    >X. wynajmujacego lokal. Nie moze takiego przychodu uzystac od Jana Y.

    Dokladnie tak to wyglada.
    W tym momencie jest klops jesli chodzi o sposob zakwalifikowania tego
    dochodu.
    Jesli Kowalski czesto uzyskuje takie dochody od Janow Y. to zostanie
    obwiniony o prowadzenie DG bez zarejestrowania.

    Pozdrawiam
    SDD