  • 11. Data: 2006-05-03 11:55:06
    Temat: Re: Koszt umowy zlecenie.
    Od: "Luk" <x...@p...onet.pl>

    Czyli ...

    Jesli bede chcial swiadczyc drobne uslugi firmom, to wszystko jest OK ?
    Jesli natomiast zaczne swiadczyc takie uslugi innym obywatelom (czego w
    sumie nie przewiduje) to wtedy jest NIEOK ? :]

    Czyli generalnie moge zalozyc ze umowa zlecenie jest jakas forma ktora
    moge wykorzystac. Teraz tylko jeszcze pytanie jak to wyglada w praktyce
    ?
    Kto i ile tego podatku musi odprowadzic ? dla przygladowej 100wy netto
    ?
    Slyszalem tez cos o tym ze jakis tam ZUS mial byc doliczany do umow
    zlecenie.

    / luk

  • 12. Data: 2006-05-03 11:56:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "Luk" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Witam,
    >
    > Chcialby sobie troszke dorobic :) Firmy nie oplaca mi sie zakladac,
    > wiec wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem bedzie umowa zlecenie.

    Wg mnie w updof powinna byc wprowadzona kategoria dochodow z tytulu uslug
    wykonywanych sporadycznie, by kazdy obywatel np z 5 razy do roku mogl
    leganie i z podatkiem komus polozyc kafelki, pomalowac plot, czy skopac
    ogrodek.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2006-05-03 12:03:53
    Od: "Luk" <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykonywanych sporadycznie, by kazdy obywatel np z 5 razy do roku mogl
    > leganie i z podatkiem komus polozyc kafelki, pomalowac plot, czy skopac

    No ... albo zapis ze moze sobie robic uslug ile chce o ile jego
    miesieczny przychod z tych uslug nie przekracza 2xAktualnaStawkaZUS.
    Bo wtedy wydaje sie miec juz sens zakladanie DG.

    / luk

  • 14. Data: 2006-05-03 12:35:12
    Od: "Tomek" <l...@W...gazeta.pl>

    Luk <x...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No ... albo zapis ze moze sobie robic uslug ile chce o ile jego
    > miesieczny przychod z tych uslug nie przekracza 2xAktualnaStawkaZUS.
    > Bo wtedy wydaje sie miec juz sens zakladanie DG.
    >
    > / luk

    Według mnie jedynym kryterium legalności powinno być rozliczenie z państwem.
    Dlaczego 5 a nie 7 umow. Dlaczego jakieś przeliczniki stosować. Oczywiście
    żadnego prawa tutaj nie stworzymy, ale pogadać można. Piszesz o sensie
    zakładania DG. Sa ludzie, wolni strzelcy. Dla nich zakladanie czegokolwiek
    jest bez sensu. A chcieli by się jakoś rozliczyć. Ja jestem takim wolnym
    strzelcem. Dla mnie cała ta DG to bzdura. Dodatkowe obciążenie mnie
    papierzyskami. Wystawiam jeden albo dwa rachunki rocznie. A co miesiąc muszę
    wypełnic niezliczoną ilośc kwitów. Chyba tylko dlatego żeby inni mieli co
    robić przekładając te papierzyska z kupy na kupę. Tomek

  • 15. Data: 2006-05-03 13:28:27
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Luk napisał(a):

    > Jak to (w trzech slowach) wyglada ? jesli np. wykonuje usluge za ktora
    > netto chcialbym dostac 100pln ?

    Lepszym rozwiazaniem jest Umowa o dzielo, zwlaszcza jak chcesz wykonywac
    uslugi jakies jednorazowe.

    W wielu przypadkach rowniez mozesz liczyc na 50% kosztow uzyskania
    przychodu, co de facto przeklada sie na pieniazki jakie dostaniesz do
    raczki :)

    Jacek

  • 16. Data: 2006-05-03 13:44:29
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    castrol wrote:

    > W wielu przypadkach rowniez mozesz liczyc na 50% kosztow uzyskania
    > przychodu, co de facto przeklada sie na pieniazki jakie dostaniesz do
    > raczki :)

    Heh, no ja tam nie wiem, czy w przypadku malowania plotu to mozna
    przekazac prawa autorskie ;)

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 17. Data: 2006-05-03 14:08:47
    Od: "Luk" <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dlaczego 5 a nie 7 umow. Dlaczego jakies przeliczniki stosowac. Oczywiscie
    > zadnego prawa tutaj nie stworzymy, ale pogadac mozna. Piszesz o sensie
    > zakladania DG. Sa ludzie, wolni strzelcy. Dla nich zakladanie czegokolwiek
    > jest bez sensu. A chcieli by sie jakos rozliczyc. Ja jestem takim wolnym
    > strzelcem. Dla mnie cala ta DG to bzdura. Dodatkowe obciazenie mnie
    > papierzyskami. Wystawiam jeden albo dwa rachunki rocznie. A co miesiac musze
    > wypelnic niezliczona ilosc kwitów. Chyba tylko dlatego zeby inni mieli co
    > robic przekladajac te papierzyska z kupy na kupe. Tomek

    Tylko czy mozna byc takim wolnym strzelcem legalnie ? ;]
    Bo tu glownie jest problem.

    / Luk

  • 18. Data: 2006-05-03 14:13:28
    Od: "Luk" <x...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > W wielu przypadkach rowniez mozesz liczyc na 50% kosztow uzyskania
    > przychodu, co de facto przeklada sie na pieniazki jakie dostaniesz do

    Hmm .. no ja raczej umowe zlecenie.
    Nie znam sie na tym za bardzo, ale raczej kwoty wolnej od podatku nie
    przekrocze :)
    Tyle ze na pieniazki bede musial troche poczekac (do zwrotu) ale w
    sumie ... milo tak dostac pieniazki "za nic". Nawet jak to moje wlasne
    tylko rok pozniej :)

    / luk

  • 19. Data: 2006-05-03 15:02:31
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl>

    > Heh, no ja tam nie wiem, czy w przypadku malowania plotu to mozna
    > przekazac prawa autorskie ;)

    A kto powiedzial, ze bedzie go malowal na jednolity kolor?
    Moze to bedzie prawdziwe artystyczne graffiti?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2006-05-03 15:15:21
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    SDD wrote:

    > A kto powiedzial, ze bedzie go malowal na jednolity kolor?

    No ja ;) Panie ten plot od tego miejsca
    az do poludnia mlujecie na zielono ;)