  • 101. Data: 2007-01-22 13:57:29
    Temat: Re: Kontrole softu a SZYFROWANIE ?
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Przemek Lipski wrote:

    > Bzdura. Program został uzyskany w chwili gdy został ściągniety lub
    > zainstalowany. Nie został uzyskany w owym 41 dniu, tylko w pierwszym dniu. W
    > 41 dniu już był od 41 dni u użytkownika. Według Ciebie, to było uzyskanie
    > przez nieskasowanie ?? Przecież żeby go uzyskac, trzeba by coś zrobic, żeby
    > go uzyskac, a uzytkownik nie zrobił absolutnie nic :)

    No i wlanie to jest problem - tak wyglada znajomosc prawa w zakresie
    piractwa komputerowego i praw autorskich przez bieglych i prokurature :/

    --
    2007

  • 102. Data: 2007-01-22 14:03:09
    Od: defalk <d...@d...inv>

    Hikikomori San wrote:

    > . Prawo
    > autorskie (ustawa) pozwala mi sciagnac raz rozpowszechniony utwor. I nie
    > ma w tym przestepstwa.

    Pytanie, co to znaczy 'rozpowszechniony'. Czy jezeli ktos go udostepni w
    p2p, albo umiesci na WWW, to jest to rozpowszechnianie?

  • 103. Data: 2007-01-22 14:18:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    scream napisał(a):

    [...]

    > Biegly nie jest w stanie stwierdzic skad sa pliki. Nikt nie jest w stanie.

    Otóż właśnie. Biegły pisze opinię, że znaleziono plik "X" a potem smutni
    panowie pytają "co pan/pani może nam powiedzieć o pliku X?". W
    zależności od uzyskanej odpowiedzi smutni panowie podejmują swoje
    działania.

    j.

  • 104. Data: 2007-01-22 14:19:34
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    defalk wrote:

    > Pytanie, co to znaczy 'rozpowszechniony'. Czy jezeli ktos go udostepni w
    > p2p, albo umiesci na WWW, to jest to rozpowszechnianie?

    Ano dokladnie tak - przynajmniej ta wersja mi najbardzij pasuje.

    Udostepniajecy - przestepca.
    Sciagajacy - nie przestepca.

    --
    2007

  • 105. Data: 2007-01-22 14:30:59
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 21 Jan 2007 23:00:00 +0100, Hikikomori San napisał(a):

    > Jak przylacza elektrody do jader wlasciciela to moze rozszyfruja ;) Bo w
    > koncu dostana haslo ;]

    O ile je zna ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 106. Data: 2007-01-22 15:06:19
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Ano dokladnie tak - przynajmniej ta wersja mi najbardzij pasuje.
    >
    > Udostepniajecy - przestepca.
    > Sciagajacy - nie przestepca.

    chyba ze sciagajacy sciaga program to tez przestepca

  • 107. Data: 2007-01-22 15:07:35
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > No i wlanie to jest problem - tak wyglada znajomosc prawa w zakresie
    > piractwa komputerowego i praw autorskich przez bieglych i prokurature :/

    Panowie ja swoje napisalem. Zyjcie w blogiej nieswiadomosci, a sprawy sie
    tocza tak jak opisalem.

    Jesli chodzi o uzyskanie jest to mozliwe takze przez zaniechanie np
    wlasciciel komputera swiadomie upowaznia kolege, aby ten zainstalowal mu
    lewe programy na komputerze, a sam siedzi na wersalce i patrzy. Kolega
    wyszedl i poszedl do domu. I co facet nie uzyskal programow ? Tak samo jest
    mozliwe przez uplyw czasu.

    A Ty kolego nie myl pojec korzystac/uzytkowac a uzyskac, bo operujesz nimi
    ciagle zaminennie jak ci wygodnie, a w ustawie stoi uzyskac - to jest objac
    nad nimi wladztwo w jakikolwiek sposob. I nikt Ciebi nie bedzie pytal czy ty
    "klikasz po tym programie czy nie" ( w sesnie uzywasz go czy nie). To juz
    twoj problem. A jek chcesz polemizowac to nowa procedura karna oferuje duze
    mozliwosci np odpwiedz na akt oskarzenia - sad zapewne wyslucha.

    Uzyskanie prowadzi o stanu posiadania i w zasadzie ten stan jest
    penalizowany. Jednakze ustawa operuje terminem "uzyskac" bo nie da sie
    posiadac czegos niematerialnego (poza prawami), a wlasnie program
    komputerowy ma postac niematerialna.

    Cezar

  • 108. Data: 2007-01-22 15:09:04
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > yyy... moment... Posiadam oryginalny nośnik - robię backup, z którego
    > instaluję system (nie chcę korzystać z oryginalnego, by go nie uszkodzić).
    > Zgodnie z tym co napisałeś już postąpiłem nielegalnie czy jeszcze nie? Czy
    > mam czekać na to, aż nośnik oryginalny będzie nieczytelny i dopiero wtedy
    > robić backup? To się trochę mija z logiką.

    Do mnie masz zal ? Tak stoi w tym przepisie. Jest to raczej bez sensu, ale
    jest jak jest i ja na to nic nie poradze.

    Cezar

  • 109. Data: 2007-01-22 15:09:50
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Cezar napisał(a):

> [...]
    > wyszedl i poszedl do domu. I co facet nie uzyskal programow ? Tak samo jest

    akurat takiej sytuacji nikt nie neguje to co robisz odnosnie programow
    typu shareware to zwykle przestepstwo i kiedys sie zdziwisz.

    P.

  • 110. Data: 2007-01-22 15:17:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 22 Jan 2007 15:18:40 +0100, januszek napisał(a):

> [...]
    > panowie pytają "co pan/pani może nam powiedzieć o pliku X?". W
    > zależności od uzyskanej odpowiedzi smutni panowie podejmują swoje

    "Sciagnalem z itunes, a placilem anonimowa karta prezentowa ktora
    wyrzucilem rok temu do smieci, bo skonczyly mi sie na niej pieniadze.
    Numeru karty nie pamietam".

    Z drugiej strony, wystarczyloby samo "kupilem ten plik mp3 w sklepie
    internetowym, ale to bylo tak dawno temu, że nie pamietam w ktorym (i tu
    podajemy liste 10 mozliwych sklepow)".

    Jaka to ma wartosc wg Ciebie? Czy to wystarczajace wyjasnienie aby nie
    doszlo do postawienia zarzutow? I co wtedy, kiedy naprawde zdobylem ten
    plik legalnie? Tylko ze ani ja, ani nikt inny nie jest w stanie tego
    potwierdzic. A dodatkowo, prawo nie naklada na mnie obowiazku trzymania
    przez X czasu wszystkich paragonow, faktur, wyciagow, itp itd.

    Zostane skazany na podstawie czyiś wyobrażeń?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl