  • 231. Data: 2017-09-04 09:36:04
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-02 o 18:58, Marek pisze:

    > Ale to "sprawdzanie później" nie działa bo dochodzi do licytacji rzeczy
    > nienależących do dłużnika, więc?

    Dochodzi w momencie wałka - sprzedaż natychmiastowa z wolnej ręki. Za to
    mławski komornik mógł być ukarany. Nie dochodzi do sprzedaży w przypadku
    zajęcia standardowego, które jest w 99.9% przypadków.

    --
    Liwiusz

  • 232. Data: 2017-09-04 09:36:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-02 o 19:05, Marek pisze:

    > Rotfl, powiedz firmie leasingowej żeby lepiej pilnowała swoje pojazdy.

    Wystarczy, że będzie aktywnie działać w przypadku kierowanych do niej
    informacji o zajęciach. I to robi, więc krzywda się jej nie dzieje.

    --
    Liwiusz

  • 233. Data: 2017-09-04 09:37:07
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-02 o 20:44, Kris pisze:
    > Sprzedawałeś kiedyś auto?
    > Jaki masz wpływ na to kiedy "znikniesz" z dowodu rejestracyjnego?
    > Długie lata możesz być tam wpisany jako "właściciel" jeśli osoba której sprzedałeś
    auto nie wymieni DR w wydziale komunikacji.

    Nie można skontaktować się z zarejestrowanym i zapytać go? A do czasu
    wyjaśnienia traktować samochód jako nienależący do dłużnika?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 234. Data: 2017-09-04 09:40:54
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-03 o 11:23, Kris pisze:

    > Jak jest zarejestrowana na Kowalskiego i Kowalski jest dłużnikiem to auto zajmują

    Czyli jak auto jest zarejestrowane na dłużnika, to jest dłużnika.
    A jak auto nie jest zarejestrowane na dłużnika, to jest dłużnika.

    Tak uważasz?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 235. Data: 2017-09-04 09:46:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2017 o 09:36, Liwiusz pisze:

    > Dochodzi w momencie wałka - sprzedaż natychmiastowa z wolnej ręki. Za to
    > mławski komornik mógł być ukarany. Nie dochodzi do sprzedaży w przypadku
    > zajęcia standardowego, które jest w 99.9% przypadków.

    Z ciekawości. Jakież to fundamentalne przyczyny _uniemożliwiają_
    ustalenie stanu faktycznego własności pojazdu _przed_ egzekucją?

    Bo jak rozumiem wygląda to tak - komornik dostaje wykaz ruchomości w tym
    pojazdy wraz z nr rejestracyjnymi. Sprawdza sobie w WK i wychodzi, że
    zarejestrowany na kogo innego niż dłużnik. I mamy dokładnie te same dane
    co po egzekucji. Czemu przed nie da się sprawdzić, a po to już bez problemu?

    Czemu wogóle to wierzyciel ma znajdować towar - to co w sumie ten
    komornik robi? Fantów nie znajduje, stanu faktycznego nie ocenia,
    odpowiedzialności nie ponosi. To po co on jest? Niech dzielnicowy
    naklejkę naklei.

    Shrek

  • 236. Data: 2017-09-04 10:09:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 09:37, Wojtek pisze:

    > Nie można skontaktować się z zarejestrowanym i zapytać go?

    Można, ale przecież nie w pół minuty.

    > A do czasu
    > wyjaśnienia traktować samochód jako nienależący do dłużnika?

    A zapłacisz za szkodę spowodowaną tym, że samochód jednak będzie należał
    do dłużnika, a potem się rozpłynie?

    --
    Liwiusz

  • 237. Data: 2017-09-04 10:15:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 09:46, Shrek pisze:

    > Z ciekawości. Jakież to fundamentalne przyczyny _uniemożliwiają_
    > ustalenie stanu faktycznego własności pojazdu _przed_ egzekucją?

    Choćby taka, że przed egzekucją nie są prowadzone żadne czynności, więc
    nie ma kiedy ustalać. Oraz to, że to, jakimi samochodami dłużnik włada
    okazuje się w trakcie zajęcia, a nie przed zajęciem.

    > Bo jak rozumiem wygląda to tak - komornik dostaje wykaz ruchomości w tym
    > pojazdy wraz z nr rejestracyjnymi. Sprawdza sobie w WK i wychodzi, że

    To w wariancie bardzo optymistycznym. Zwykle wierzyciel nie zna wykazu
    ruchomości dłużnika, bo i skąd. Zatem komornik przybywa do miejsca
    zamieszkania lub siedziby i zajmuje.

    > zarejestrowany na kogo innego niż dłużnik. I mamy dokładnie te same dane
    > co po egzekucji. Czemu przed nie da się sprawdzić, a po to już bez
    > problemu?

    Jeśli przed egzekucją wierzyciel będzie wiedział, że dany samochód nie
    należy do dłużnika, to po prostu nie wniesie o jego zajęcie, więc
    problemu nie będzie. Za to może być tak, że wierzyciel będzie wiedział,
    że samochód należy do dłużnika, choć nie wynika to z dowodu
    rejestracyjnego - i też będzie możliwość zajęcia - i słusznie.

    > Czemu wogóle to wierzyciel ma znajdować towar - to co w sumie ten

    Bo przepis stanowi, że to wierzyciel wskazuje komornikowi mienie do zajęcia.

    > komornik robi? Fantów nie znajduje, stanu faktycznego nie ocenia,

    Robi, za opłatą, ale cudów nie oczekuj - sprawdzi w paru rejestrach, ale
    to, czy dłużnik kupił sobie ostatnio duży telewizor, albo czy kupił
    samochód i go nie przerejestrował, tego nie sprawdzi...

    > odpowiedzialności nie ponosi. To po co on jest? Niech dzielnicowy
    > naklejkę naklei.

    Myślisz, że dzielnicowy tylko siedzi na stołku i pierdzi i czeka, aż
    będzie mógł naklejki naklejać?

    Odnośnie tej nieszczęsnej odpowiedzialności komornika - skoro komornik:
    1. Ma obowiązek zająć rzeczy będące we władaniu dłużnika
    2. Nie bada własności
    3. Ma zrobić to, co wierzyciel każe,
    to chyba logicznym jest, aby koszty powództwa przeciwegzekucjnego
    ponosił wierzyciel, a nie komornik

    Oj, dzieci. Macie jakieś nierealne wyobrażenia, egzekucje chyba tylko w
    prasie widzieliście, a mądrzycie się, jakbyście wszystkie rozumy zjedli.

    --
    Liwiusz

  • 238. Data: 2017-09-04 10:35:28
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 10:09, Liwiusz pisze:

    > A zapłacisz za szkodę spowodowaną tym, że samochód jednak będzie należał
    > do dłużnika, a potem się rozpłynie?

    Ja - nie. Ale dłużnika można ukarać za poświadczenie nieprawdy. Kara ma
    znaczenie również prewencyjne.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 239. Data: 2017-09-04 10:39:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 10:35:30 UTC+2 użytkownik
    > Ja - nie. Ale dłużnika można ukarać za poświadczenie nieprawdy.

    A np. ty jako wierzyciel zostajesz bez kasy bo komornik auta dłużnikanie zajął i nie
    sprzedał

    >Kara ma znaczenie również prewencyjne.

    Wierzycielowi na kasie zależy a nie na ukaraniu dłuznika

  • 240. Data: 2017-09-04 10:42:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 10:39, Kris pisze:
    > W dniu poniedziałek, 4 września 2017 10:35:30 UTC+2 użytkownik
    >
    > A np. ty jako wierzyciel zostajesz bez kasy bo komornik auta dłużnikanie zajął i
    nie sprzedał

    A ktoś inny zostaje bez samochodu, bo parkował na parkingu należącym do
    zadłużonej firmy. I nawet jeśli nie zostanie samochód sprzedany, to
    właściciel poniesie koszty (od sądowych, po konieczność korzystania z
    innych środków transportu)

    --
    http://kaczus.ppa.pl