  • 1. Data: 2013-09-23 13:57:33
    Temat: Klauzule niedozwolone
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Czytam sobie regulamin sklepu internetowego i włos się na głowie jeży :D

    Sam znalazłem 4 klauzule niedozwolone. Kto da więcej?
    ______________________
    Długość gwarancji określona jest na stornie producenta lub w aukcji
    produktu.
    Gwarancji podlegają usterki uniemożliwiające działanie zakupionego towaru.
    Kupujący zobowiązany jest dostarczyć sprzęt na własny koszt do siedziby
    firmy na adres: ***********************. Niezbędne jest dołączenie kopii
    dokumentu zakupu oraz opisu usterki.
    Po naprawie sprzedający odeśle sprzęt na własny koszt.
    W przypadku, gdy reklamowany towar okaże się sprawny wszelkie koszty
    przesyłki pokryje kupujący.
    Kupujący traci gwarancję w przypadku uszkodzenia mechanicznego sprzętu.
    W przypadku braku możliwości usunięcia usterki sprzedający zobowiązuje się
    przekazać sprzęt o identycznych parametrach (chyba, że strony ustalą
    inaczej) lub zwróci pełną cenę towaru. Koszty przesyłki nie podlegają
    zwrotowi.
    W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami gwarancji zastosowanie
    mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
    Reklamacjom nie podlegają:
    Przedmioty sprawne. Prosimy upewnić się przed odesłaniem, czy problem tkwi w
    produkcie, czy może w błędnej instalacji lub niewłaściwym użytkowaniu.

  • 2. Data: 2013-09-23 15:21:06
    Temat: Re: Klauzule niedozwolone
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-09-23 13:57, Kriss pisze:
> [...]
    > Przedmioty sprawne. Prosimy upewnić się przed odesłaniem, czy problem
    > tkwi w produkcie, czy może w błędnej instalacji lub niewłaściwym

    I czym sie przejmujesz zdebilenie spoleczenstywa jest juz tak duże ze
    niedługo na sygnał z TV popełnia zbiorowe samobojstwo.

  • 3. Data: 2013-09-23 18:05:57
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w produkcie, czy może w błędnej instalacji lub niewłaściwym użytkowaniu.

    1) Koszt dostawy w obie strony powinien pokryć sprzedawca.
    2) Nie wolno pobierac opłat za niezasadną reklamację
    3) W przypadku niezgodności z umową - koszty przesyłek ma pokryć sprzedawca
    4) Nie można wymagać paragonu / dok. sprzedaży.

    Więcej nie znalazłem. Co to za sklep że co drugi punkt ich regulaminu
    zawiera takie gówno? Oświeć nas :)

  • 4. Data: 2013-09-23 18:51:27
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-23 18:05, CPL pisze:

    ______________________

    > 1) Koszt dostawy w obie strony powinien pokryć sprzedawca.

    Akapit zaczyna się od hasła długość gwarancji, tak więc mamy tu do
    czynienia z opisem procedur reklamacyjnych na podstawie gwarancji, które
    to chyba ustala sprzedawca/producent jak chce. Dopiero chyba przy
    niezgodności dopiero wychodzą zwroty za przesyłkę itd itp?

    > 2) Nie wolno pobierac opłat za niezasadną reklamację

    Przy gwarancji i jeśli mowa o kosztach przesyłki też?

    > 3) W przypadku niezgodności z umową - koszty przesyłek ma pokryć sprzedawca

    So true, so rzadko spotykane :D

    > 4) Nie można wymagać paragonu / dok. sprzedaży.

    Napisane jest kopi dokumentu zakupu - całkiem racjonalnie IMO

  • 5. Data: 2013-09-23 20:17:32
    Od: "Diabeł" <d...@t...zwarte.posladki>

    Użytkownik "CPL" <z...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 4) Nie można wymagać paragonu / dok. sprzedaży.
    >
    > Więcej nie znalazłem. Co to za sklep że co drugi punkt ich regulaminu

    Ty tez wez mlotek i sie pierdolnij w glowe. Kolejny gimbus-nieuk ktory nie
    rozroznia ustawowej niezgodnosci od dobrowolnej gwarancji :D

    Takie wlasnie mamy spoleczenstwo w PL - czesc sie kompletnie nie zna sie na
    przepisach, uczenie sie wypowiadaja w stylu "zawiera takie gówno?" a
    pozniej w sklepie dra ryja
    "a bo mi sie nalezy, mam prawo". Zreszta co sie dziwic - czesc ludzi tkwi w
    relikcie PRL i dalej im sie wydaje, ze zakupiony towar mozna zwrocic w
    kazdym przypadku do 7 dni.

    Przez 3 lata pracowalem w sklepie i z wielka przyjemnosci gasilem takich
    jelopow ktorzy wpierali mi jak w pkt. 1,2,4 :D
    Niektorzy wymagali, zeby towar po reklamacji przywozic im osobiscie do domu.

  • 6. Data: 2013-09-23 20:17:37
    Od: "Diabeł" <d...@t...zwarte.posladki>

> [...]
    > w produkcie, czy może w błędnej instalacji lub niewłaściwym użytkowaniu.

    Widze, ze masz duzy problem czytania ze zrozumieniem. Wiesz, ze gdzies
    dzwoni ale nie wiesz w jakim kosciele.
    Ja pierdole, skad sie takie nieuki biora?

    4 klauzule niedozwolone? :D wroc do pierwszej klasy podstawowki bo masz
    wlasnie problem czytania ze zrozumieniem :)

    W warunkach gwarancji moge napisac, ze zanim przyjme sprzet trzeba mi zrobic
    loda. I co? myslisz, ze to bedzie sprzeczne z prawe? :D

  • 7. Data: 2013-09-23 20:25:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Diabeł wrote:

    > Przez 3 lata pracowalem w sklepie
    to widac slychac i czuc.
    trauma pozostala ci na cale zycie, ale jak znajdziesz dobrego lekarza to
    moze pomoze.

  • 8. Data: 2013-09-23 23:01:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Sep 2013, Diabeł wrote:

    > Użytkownik "Kriss" <k...@o...pl> napisał

    [...]
    > 4 klauzule niedozwolone? :D

    Oczywiście dotąd masz 100% racji :)

    > W warunkach gwarancji moge napisac, ze zanim przyjme sprzet trzeba mi zrobic
    > loda. I co? myslisz, ze to bedzie sprzeczne z prawe? :D

    A mogę Cię zdumieć?
    Otóż ... myślę że tak.
    Z tego samego powodu, dla którego wedle polskich konstytucjonalistów
    nie można pobierać podatku od prostutucji, bo to stręczycielstwo.
    Świadczenie gwarancyjne ma pewną wartość, czyli 199 KK, na podobnej
    zasadzie, jak podpada pod to pracodawca który od "świadczenia" :P
    uzależnia niewywalenie z roboty.

    Natomiast wszystkie czynności od których można LEGALNIE uzależnić
    wykonanie umowy to oczywiście inna sprawa :>
    Sugeruję stosowane w przeszłości powołanie się na konieczność
    odtańczenia czegoś ;) (co najwyżej podważalne z art.5 KC)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-09-23 23:04:21
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    > to widac slychac i czuc.
    > trauma pozostala ci na cale zycie, ale jak znajdziesz dobrego lekarza to
    > moze pomoze.

    Obawiam się że w jego wypadku nawet przysłowiowy chuj w dupę sprawi mu tylko
    frajdę :-p

  • 10. Data: 2013-09-24 01:23:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PlaMa <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > to chyba ustala sprzedawca/producent jak chce. Dopiero chyba przy
    > niezgodności dopiero wychodzą zwroty za przesyłkę itd itp?

    Właśnie okazuje się, że nie do końca. Też się zdziwiłem
    http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/0E7845984
    1B1FBBDC1257A8E0024FF2A?OpenDocument