    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 23 Sep 2013 23:01:54 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Klauzule niedozwolone

    On Mon, 23 Sep 2013, Diabeł wrote:

    > Użytkownik "Kriss" <k...@o...pl> napisał

    [...]
    > 4 klauzule niedozwolone? :D

    Oczywiście dotąd masz 100% racji :)

    > W warunkach gwarancji moge napisac, ze zanim przyjme sprzet trzeba mi zrobic
    > loda. I co? myslisz, ze to bedzie sprzeczne z prawe? :D

    A mogę Cię zdumieć?
    Otóż ... myślę że tak.
    Z tego samego powodu, dla którego wedle polskich konstytucjonalistów
    nie można pobierać podatku od prostutucji, bo to stręczycielstwo.
    Świadczenie gwarancyjne ma pewną wartość, czyli 199 KK, na podobnej
    zasadzie, jak podpada pod to pracodawca który od "świadczenia" :P
    uzależnia niewywalenie z roboty.

    Natomiast wszystkie czynności od których można LEGALNIE uzależnić
    wykonanie umowy to oczywiście inna sprawa :>
    Sugeruję stosowane w przeszłości powołanie się na konieczność
    odtańczenia czegoś ;) (co najwyżej podważalne z art.5 KC)

    pzdr, Gotfryd