  • 11. Data: 2013-09-24 08:58:16
    Temat: Re: Klauzule niedozwolone
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    news:5240cd57$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
    > PlaMa <m...@w...pl> wrote:

    > Właśnie okazuje się, że nie do końca. Też się zdziwiłem
    > http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/0E7845984
    1B1FBBDC1257A8E0024FF2A?OpenDocument

    Najlepsze w tym wszystkim jest to, że takie zapisy w regulaminie czy
    gwarancji już od kilku lat są klauzulami niedozwolonymi, a e-sklepy i tak z
    lubością te klauzule wstawiają. Czasem trzeźwiąco działa wysłanie linka do
    wyroku i kary jaką jakiś e-sklep dostał za stosowanie tego typu zapisów.

  • 12. Data: 2013-09-24 09:00:05
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    Użytkownik "Diabeł" <d...@t...zwarte.posladki> napisał w wiadomości

    > Widze, ze masz duzy problem czytania ze zrozumieniem. Wiesz, ze gdzies
    > dzwoni ale nie wiesz w jakim kosciele.
    > Ja pierdole, skad sie takie nieuki biora?

    Gdy ja pier...ę to ruszam dupą. Ty widać robisz to gębą.

    > W warunkach gwarancji moge napisac, ze zanim przyjme sprzet trzeba mi
    > zrobic loda.

    Potwierdziła się teza napisana przeze mnie wyżej. Mało tego że chamidło to
    jeszcze pedryl.

  • 13. Data: 2013-09-24 09:02:20
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    > Natomiast wszystkie czynności od których można LEGALNIE uzależnić
    > wykonanie umowy to oczywiście inna sprawa :>
    > Sugeruję stosowane w przeszłości powołanie się na konieczność
    > odtańczenia czegoś ;) (co najwyżej podważalne z art.5 KC)

    Bingo! Stąd w orzecznictwie spraw założonych przez UOKiK są wyroki dotyczące
    każdej z wyżej wymienionej przeze mnie klauzuli i bez znaczenia jest czy
    takie zapisy są w warunkach gwarancji czy w regulaminie e-sklepu.

  • 14. Data: 2013-09-24 12:53:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kriss" napisał w wiadomości
    >Czytam sobie regulamin sklepu internetowego i włos się na głowie jeży
    >:D
    >Sam znalazłem 4 klauzule niedozwolone. Kto da więcej?

    A tak w ogole - nie uwazacie ze z tymi klauzulami jest cos nie tak ?

    Firma A sprzedaje klientowi X, stosujac jakis zapis.
    Klientowi sie ten zapis nie podoba, wnioskuje do urzedu.
    Firma A stwierdza ze w zasadzie jej to nie potrzebne, czy tez
    nieumiejetnie broni, czy np nie chce jej sie placic za prawnika.
    Przepis staje sie oficjalna klauzula niedozwolona.

    O obowiazuje wszystkie inne firmy, chocby dla nich to bylo kluczowe.
    I sprawa np sprzedazy miesa bedzie sie stosowala do sprzedazy
    komputerow.

    A tu ... tych klauzul jest tyle ze nikt wszystkich nie sprawdzi.
    Ale oni cos chyba przegieli.

    J.

  • 15. Data: 2013-09-25 00:04:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 24 Sep 2013 12:53:14 +0200, J.F napisał(a):

    > A tak w ogole - nie uwazacie ze z tymi klauzulami jest cos nie tak ?

    Tak, są głównie pożywką dla wszelkich palcem po wodzie pisanych
    "stowarzyszeń konsumenckich", których jedynym celem jest wyciaganie
    pieniędzy w świetle prawa. Jak klient świadomy swoich praw, to będzie
    wiedział, jak temat drążyć. Reszta nawet regulaminów nie czyta.

    > O obowiazuje wszystkie inne firmy, chocby dla nich to bylo kluczowe.
    > I sprawa np sprzedazy miesa bedzie sie stosowala do sprzedazy
    > komputerow.

    Klauzulą niedozwoloną staje się dopiero, gdy wedle uokik narusza interesy
    konsumentów. I wszelkie inne firmy obowiązują te same zasady, tylko ich
    jeszcze nie dorwali.

    > A tu ... tych klauzul jest tyle ze nikt wszystkich nie sprawdzi.
    > Ale oni cos chyba przegieli.

    Bo bez sensu wpisują po dwadzieścia razy to samo, tylko sformułowane innymi
    słowami.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2013-09-25 00:06:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 23 Sep 2013 18:05:57 +0200, CPL napisał(a):

    > 4) Nie można wymagać paragonu / dok. sprzedaży.

    Kopii też nie? Bo jeśli i to wpisali do rejestru, to chyba do końca na
    głowę upadli.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2013-09-25 06:15:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-25 00:04, Borys Pogoreło pisze:
    > Klauzulą niedozwoloną staje się dopiero, gdy wedle uokik narusza interesy
    > konsumentów.

    Niekoniecznie, bo to od podjęcia skutecznej obrony zależy, czy dana
    klauzula zostaje uznana poprawną.

    I potem mamy takie kwiatki, że klauzulą niedozwoloną jest na przykład "W
    sprawach nieuregulowanych stosuje się zapisy kodeksu cywilnego".

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-09-25 08:28:34
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > I potem mamy takie kwiatki, że klauzulą niedozwoloną jest na przykład "W
    > sprawach nieuregulowanych stosuje się zapisy kodeksu cywilnego".

    W umowie o pracę taka klauzula jest niedozwolona i jest to logicznie
    uzasadnione. Co innego przy sprzedaży.
    Problem klauzul niedozwolonych jest głównie problemem ultra liberałów
    uważających że wszystko im wolno i wszystko jest dozwolone. Dobitnie o tym
    swiadczą wypowiedzi w tym wątku. A przecież wystarczy odpowiedzić na
    pytanie: po co utworzono rejestr klauzul niedozwolonych?

    pozdr

  • 19. Data: 2013-09-25 08:33:29
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-25 08:28, Danusia pisze:

> [...]
    > tym swiadczą wypowiedzi w tym wątku. A przecież wystarczy odpowiedzić na
    > pytanie: po co utworzono rejestr klauzul niedozwolonych?

    A jak brzmi odpowiedź?
    Bo moim zdaniem stworzono go po to, aby dać pole do działania
    niepełnosprawnym adwokatom polegającego na ciąganiu firm (raczej OFpDG)
    po sądach, a raczej tylko straszeniem pozwem i propozycją ugody za 800zł

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 20. Data: 2013-09-25 16:57:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 25 Sep 2013 06:15:43 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    >
    > I potem mamy takie kwiatki, że klauzulą niedozwoloną jest na przykład "W
    > sprawach nieuregulowanych stosuje się zapisy kodeksu cywilnego".

    Ten, kto to wpisał do regulaminu, pewnie działał w dobrej wierze. Ale
    handel na odległość reguluje stos innych ustaw, więc jawne ograniczanie się
    tylko do KC to jak kładzenie głowy pod topór... Chyba, że wpisali też "...
    i innych ustaw", co byłoby już przegięciem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl