  • 91. Data: 2013-05-06 16:25:47
    Temat: Re: Kazirodztwo - interpretacja przepisu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-06 16:22, Andrzej Lawa pisze:

    > Lepiej żyć bez nieuleczalnej choroby.

    No ba, pitolenie, że lepiej być pięknym i bogatym, z którego nic nie wynika.

    > Jak zwykle bredzisz.

    Takoż i Ty.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2013-05-06 17:14:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:km8dk4$8pa$1@node1.news.atman.pl...

    > Ich śluby rytuale nie mają znaczenia,

    Linia orzecznictwa jest inna. Uważam, że akurat słusznie. Próba
    spenalizowania tego zjawiska - a były takie -powoduje, ze Romowie po prostu
    nie zgłaszają urodzonych dzieci, albo zgłąszają je "na babcię". Romki po
    prostu wcześniej dojrzewają. Ta granica 15 lat jest sztucznie ustawiona na
    podstawie rozeznania wśród osób narodowości polskiej - bo trzeba było to
    jasno określić. Nawet wśród polek w wieku 15 lat jedna jest jeszcze
    dzieckiem, a druga na tyle rozwinięta, że może sensownie współżyć.

    > cywilnego nie dostaną, a na konsumpcji musiałbyś przyłapać i przynajmniej
    > jedna strona musiałaby podpaść pod kodeks karny - co zrobisz z np. parą
    > 13-latków (czy nawet 13-latki i 15-latka) przyłapanych in flagranti? ;)

    Najczęście sprawa wychodzi, jak dziewczyna zachodzi w ciążę. Teoretycznie
    jeszcze mogła by sie sparwa sypnąć pośrednio, jeśli dziecko pochwali sie
    przykłądowo w szkole. Ale w wypadku Romów, to skrajnie nieprawdopodobne, a
    nadto ustalenie sprawcy, to już graniczy z cudem, bo Rom nie za denuncjuje
    Roma.

  • 93. Data: 2013-05-06 17:19:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > To w sumie ciekawe. Żyjemy w Polsce, a Romowie mogą w Polsce popełniać
    > czyny, które według naszego kodeksu karnego są zabronione... naprawdę
    > tak jest?

    Znajdziesz przepis zabraniajacy powierzenia na wychowanie innej rodzinie
    osoby w wieku 8-10 lat przez jej rodziców? Bo teoretycznie do tego się to
    sprowadza. Problemem jest praktyka. Bo jeśli wydadzą w ten sposób Romkę za
    Roma w wieku 10-12 lat, to nic się wielkiego nie dzieje. Dzieci sobie
    dorastają razem i tyle. Problemem moze być sytuacja, gdy wydajemy
    dziewczynkę za starszego Roma, który jest na tyle niemądry, że nie poczeka
    z konsumpcją tego związku.

  • 94. Data: 2013-05-06 17:23:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to co zrobię? - zgodnie z przepisami dam sprawę do rozpatrzenia
    > sądowi d/s nieletnich

    Będzie to tzw. przejaw demoralizacji teoretycznie.

  • 95. Data: 2013-05-06 18:06:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.05.2013 15:17, Adam Wysocki pisze:

    > Na tej samej zasadzie powinno się zakazać kontaktów seksualnych osobom
    > obciążonym genetycznie (ale sprawnym umysłowo), takim, których potomstwo
    > też może być obciążone.

    Tylko, że należy wziąć jeszcze pod uwagę etyczne nastawienie
    społeczeństwa. Związki kazirodcze są potępiane także etycznie.

    Poza tym, jak to mierzyć? Jak regulować? Co dopuszczać, a co nie? (każdy
    z nas ma jakieś potencjalne obciążenia)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 96. Data: 2013-05-06 18:12:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.05.2013 16:06, Andrzej Lawa pisze:

    > Nieładnie to pozwalać sobie na dziecko z np. 90% prawdopodobieństwem
    > nieuleczalnej choroby.

    A co to jest nieuleczalna choroba? Moja żona ma koleżankę, która jest
    głucha i ma głuchego męża. I zdecydowali się na dziecko. I jest też
    głuche. To już się kwalifikuje do nierozmnażania?

    Sęk w tym, że to silna etycznie dyskusja. Rzuciłeś 90%, a 89 już nie?
    Jak to wyliczać? Które genetyczne ,,błędy'' są OK, a które nie? No i czy
    dość wiemy już o genetyce? Czy gen alkoholizmu istnieje czy nie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 97. Data: 2013-05-06 18:13:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.05.2013 16:25, Liwiusz pisze:
    > Takoż i Ty.

    A jaki gen odpowiada za to, że rozmowy AL-a nie tylko jak widać ze mną
    kończą się na kłamiesz-kłamiesz-kłamiesz albo jesteś idiotą, nie ty
    jesteś idiotą, nie ty jesteś idiotą?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 98. Data: 2013-05-06 18:16:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.05.2013 16:25, p47 pisze:
    > Jak to co zrobię? - zgodnie z przepisami dam sprawę do rozpatrzenia
    > sądowi d/s nieletnich

    Najpierw ja bym chciał cię zobaczyć jak się tam zakradasz i zbierasz
    dowody. Daj znać kiedy oraz kto organizuje zbiórkę na wieniec.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 99. Data: 2013-05-06 19:15:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jak to wyliczać? Które genetyczne ,,błędy'' są OK, a które nie? No i czy
    > dość wiemy już o genetyce? Czy gen alkoholizmu istnieje czy nie?

    Zaraz Ci Andrzej powie, że (cytuję) bredzisz.

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2013-05-06 19:21:32
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-05-06 17:23, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Będzie to tzw. przejaw demoralizacji teoretycznie.

    Co, oddanie sądowi? - choć w świetle niektórych ostatnich wyroków może i
    faktycznie masz rację...;-))