  • 1. Data: 2013-04-27 22:08:48
    Temat: Usyawa śmieciowa a wspólnota mieszkaniowa
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Co zrobić w sytuacji, gdy część mieszkańców wspólnoty mieszkaniowej
    deklaruje chęć selektywnej zbiórki odpadów, a część nie (różne opłaty)?
    Jaką deklarację złożyć powinien zarząd wspólnoty?

    --
    Arek

  • 2. Data: 2013-04-28 08:37:43
    Temat: Re: Usyawa śmieciowa a wspólnota mieszkaniowa
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-27 22:08, Piter S. pisze:
    > Co zrobić w sytuacji, gdy część mieszkańców wspólnoty mieszkaniowej
    > deklaruje chęć selektywnej zbiórki odpadów, a część nie (różne opłaty)?
    > Jaką deklarację złożyć powinien zarząd wspólnoty?

    Jeśli do wspólnej beczki 99-ciu wlewa czystą wodę, a jeden wlewa wodę z
    gównem, to w beczce masz czystą wodę, czy wodę z gównem?

    Oczywiście wspólnota wtedy pisze "niesortowane". Chyba, że chce
    zaryzykować karę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2013-04-28 10:09:23
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Oczywiście wspólnota wtedy pisze "niesortowane". Chyba, że chce
    > zaryzykować karę.

    A nie można ustawić dwóch śmietników: jednego sortowanego a drugiego
    niesortowanego i zgłosić odpowiednie ilości mieszkańców.
    Takie rozwiązanie "jednośmietnikowe" można sobie robić przy wspólnocie
    rzędu 20 mieszkańców, ale nie wyobrażam sobie tego np. przy spółdzielni,
    która ma z 10 000 mieszkań w 200 blokach.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2013-04-28 10:52:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 08:37:43 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:

    > Oczywiście wspólnota wtedy pisze "niesortowane". Chyba, że chce
    >
    > zaryzykować karę.
    Nie karę tylko opłaty jak za niesortowane wprowadzone decyzją administracyjną

  • 5. Data: 2013-04-28 10:57:29
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-28 10:09, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > A nie można ustawić dwóch śmietników: jednego sortowanego a drugiego
    > niesortowanego i zgłosić odpowiednie ilości mieszkańców.

    Postawić można.
    A co zrobisz (jako zarząd), jeśli Ci jakiś debil do pojemnika na
    biologiczne wrzuci stary akumulator i gmina dowali wspólnocie karę jak
    za zboże?

    > Takie rozwiązanie "jednośmietnikowe" można sobie robić przy wspólnocie
    > rzędu 20 mieszkańców, ale nie wyobrażam sobie tego np. przy spółdzielni,
    > która ma z 10 000 mieszkań w 200 blokach.

    Spółdzielnia nieco się różni od wspólnoty.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2013-04-28 10:59:09
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-28 10:52, Kris pisze:

    > Nie karę tylko opłaty jak za niesortowane wprowadzone decyzją administracyjną

    Za pół roku wstecz. I być może z jakimś mnożnikiem. Kwestia nazewnictwa.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2013-04-28 11:03:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 10:59:09 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:

    > Za pół roku wstecz. I być może z jakimś mnożnikiem. Kwestia nazewnictwa.

    Rzucisz linkiem gdzie tak przeczytałeś?

  • 8. Data: 2013-04-28 11:16:24
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-28 11:03, Kris pisze:

    > Rzucisz linkiem gdzie tak przeczytałeś?

    Nie rzucę. Usłyszałem od mojego lic. zarządcy po jego spotkaniu w gminie
    (Katowice) na ten temat.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2013-04-28 11:46:18
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Spółdzielnia nieco się różni od wspólnoty.

    A czym? Może zazwyczaj poza skalą...

    --
    Krzysztof

  • 10. Data: 2013-04-28 11:50:44