  • 1. Data: 2013-04-26 13:01:12
    Temat: §14 BGB odstąpienie od umowy WEBsecurity24
    Od: Krzysztof Miklaszewski <m...@i...pl>

    Witam,

    W dniu wczorajszym Pani dyrektor w mojej firmie ugięła się pod
    pokrętnymi tłumaczeniami konsultanta z firmy websecurity24.eu i zamówiła
    kilka domen + usługa weryfikacji strony. W polskim prawie jest możliwość
    odstąpienia od umowy do 10 dni od zawarcia ale czy pomiędzy Sprzedawcą z
    UE a kontrahentem z PL?

    Firma ta to rozbójnik, który oszukując że ktoś się interesuje domenami
    podobnymi do domeny firmowej, stara się wcisnąć jej obsługę. Już
    dzwoniono do mnie z tej firmy kilkukrotnie i zawsze był taki efekt że
    domena wracała do puli wolnych po dwóch tygodniach. Wczoraj jednak byłem
    na urlopie ...
    Co mogę zrobić?

  • 2. Data: 2013-04-26 13:40:06
    Temat: Re: §14 BGB odstąpienie od umowy WEBsecurity24
    Od: "Hau" <h...@n...masz.tu.czego.szukac>

[...]

    Mozesz Krzysiu ruszyc dupe, uruchomic google i poszukac odpowiedniej ustawy.

    Mozesz tez Krzysiu, zaplacic za porade prawna jakiemus kompetentenu
    mecenasowi albo radcy prawnemu - chyba stac was na to?

    Jak nie bedziesz miec erekcjim to tez napiszesz na grupie, czy sie udasz do
    specjalisty?

  • 3. Data: 2013-04-26 13:58:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2013 13:01, Krzysztof Miklaszewski pisze:
> [...]
    > kilka domen + usługa weryfikacji strony. W polskim prawie jest możliwość
    > odstąpienia od umowy do 10 dni od zawarcia ale czy pomiędzy Sprzedawcą z

    To dotyczy tylko konsumenta.

    A co do tych oszustów - to z kim rozmawiali? Z jakimś głosem? Jak
    zweryfikowali, czy ów głos należy do osoby kompetentnej w zakresie
    zawierania takich umów?

    Bo może w firmie tak na prawdę nikt nic nie wie, niczego nie zamawiał i
    "spieprzajcie dziady" :)

  • 4. Data: 2013-04-26 14:26:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Apr 2013, Krzysztof Miklaszewski wrote:

    > W polskim prawie jest możliwość odstąpienia od
    > umowy do 10 dni od zawarcia

    Spróbuję się upewnić: czytałeś?
    Możesz wskazać link?

    > ale czy pomiędzy Sprzedawcą z UE a kontrahentem z PL?

    Zadanie pytania zupełnie obok sedna problemu pewnie ma
    jakąś własną nazwę, jako element erystyki, ale nie chce
    mi się szukać jaką :)

    > Firma ta to rozbójnik, który oszukując że ktoś się interesuje domenami
    > podobnymi do domeny firmowej

    Niezależnie od meritum - :(

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-04-26 15:57:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hau" <h...@n...masz.tu.czego.szukac> napisał w wiadomości
> [...]
    > mecenasowi albo radcy prawnemu - chyba stac was na to?
    >
    > Jak nie bedziesz miec erekcjim to tez napiszesz na grupie, czy sie udasz

    Niespecjalnie mu pomogłeś, więc po co w ogóle pisałeś?

  • 6. Data: 2013-04-26 16:08:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Miklaszewski" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:kldmpo$oft$1@news.dialog.net.pl...

    > Co mogę zrobić?

    Zakładam milcząco, że żadna wymiana korespondencji nie nastąpiła i jedynie
    przez telefon ktoś wyraził zgodę ustnie. Chwilowo zatem nie należy nic
    robić, ale jak przyjdzie faktura, to im Odpiszcie, że nie potraficie
    zidentyfikować osoby, która z nimi zawarła umowę i by przysłali podpisaną
    umowę, albo jej odpis, bo inaczej nie zapłacicie. No przecież nie każda
    osoba odbierająca telefon w firmie jest uprawniona do zawierania umów
    przekraczających zwykły zarząd. Pewnie jej nie mają i to skończy sprawę.
    Prawo przewiduje oczywiście zawieranie ustnie (telefonicznie) umów, ale tak
    naprawdę takie umowy są ważne tylko dotąd, dokąd obydwie strony je uznają.
    Przecież trudno jednoznacznie sprecyzować, jakie dokładnie brzmienie
    miałaby mieć taka umowa.

    Jeśli nawet - w co wątpię - poszliby z tym do sądu, to bez potwierdzonej
    faktury, czy umowy pozostaje im dowieść, ze doszło do skutecznego zawarcia
    umowy. W praktyce to skrajnie nieprawdopodobne. Postraszą Was troche sądami
    i "KRUK-ami" i tyle.

  • 7. Data: 2013-04-26 16:32:13
    Temat: Re: ?14 BGB odst?pienie od umowy WEBsecurity24
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 26.04.2013 15:57, Robert Tomasik wrote:

    > Niespecjalnie mu pomogłeś, więc po co w ogóle pisałeś?

    pewnie pracuje w web...rity ;)

    zen.aspx

  • 8. Data: 2013-04-26 16:34:15
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 26.04.2013 16:08, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > faktury, czy umowy pozostaje im dowieść, ze doszło do skutecznego
    > zawarcia umowy. W praktyce to skrajnie nieprawdopodobne. Postraszą Was

    I wlasnie dlatego jeszcze nie zawalem niczegoprzez telefon, zawsze
    prosze o przeslanie oferty.

    zen.aspx

  • 9. Data: 2013-04-26 16:39:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hiki o!" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > pewnie pracuje w web...rity ;)

    To tym bardziej po co się odzywał?

  • 10. Data: 2013-04-26 16:40:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I wlasnie dlatego jeszcze nie zawalem niczegoprzez telefon, zawsze prosze
    > o przeslanie oferty.

    I bardzo słuszna strategia. Unika się wielu kłopotów.