  • 71. Data: 2003-09-20 14:18:05
    Temat: Re: A przepraszam jakim prawem???
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik " Rodrig von Falkenstein"
    <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bkhna9$msk$1@inews.gazeta.pl...

    >(zwracam tu honor, policja ma jednak prawo podac dane kanarowi).

    Nareszcie coś przeczytałeś.

    >Nie ma natomiast nic o prawie od dokonania zatrzymania ani o stosowaniu
    przymusu bezpośredniego.

    Czytaj dalej.

    Pozdr
    Leszek

  • 72. Data: 2003-09-20 14:18:22
    Temat: Re: Kanary i co dalej....
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > we wrocławiu można kupować bilet u maszynisty

    Przepraszam u kogo?

    > swoją drogą czy określenie "kanar" jest słowem obraźliwym?

    A skadze :-) Sami tak o sobie mowimy :-)

    pdr
    Olo

  • 73. Data: 2003-09-20 14:19:55
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > O Boże !!!
    > Powiedz że to nieprawda.

    Pewnie ze nieprawda :-))) Dziecko ma po prostu wybujala wyobraznie ;-))

    pdr
    Olo

  • 74. Data: 2003-09-20 14:20:49
    Temat: Re: Na jakiej podstawie Policja...
    Od: " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał(a):

    > Plonk
    >

    > Lubie merytoryczne dyskusje a nie wypociny smarkaczy

    Przepraszam, kto jest smarkaczem? I przepraszam jakie są twoje kompetencje by
    wypowiadać się na temat prawa? Ja ucze się tej trudnej sztuki już siedem lat
    i przy odrobinie szćzęścia za dwa-trzy lata będę siedział za stołem na fotelu
    sędziego rozstrzygajac prawdziwe sprawy.

    Zgłębienie problemu zatrzymania obywatelskiego i pozbawienia wolnosci zajęło
    mi kilka tygodni, przeanalizowałem orzecznictwo, wypowiedzi doktryny,
    przepisy prawa. Wydawało mi się, ze rozumiem o co w tym chodzi. A tu nagle
    pojawia się jakiś kanar, który uważa się za najmądrzejszego i usiłuje mi
    wmówić, ze to ja nie znam się na prawie... Odrobina pokory, kanarku.

  • 75. Data: 2003-09-20 14:26:05
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> wrote:
    > raz mi się zdażyło w czasie studiów zakupić bilet miesięczny..
    zapomnieć kupić bilet miesięczny...
    tzn. kupiłem już po kontroli.

    a co do tej mojej łapówki ;) jechałem 4 przystanki.. biletu nikt w pobliżu
    nie miał, a sam niestety czasem mam jakiś zagubiony ale wtedy nie znalazłem
    na wierzchu w dokumentach..

    swoją drogą znam przypadek gdy po wejściu do tramwaju osoba skasowała bilet
    i pytała się o bilet na drogę powrotną, a po chwilii wstał jeden z pytanych
    pokazał legitymację i skontrolował pasażera ;-).
    czy kanary nie powinny mieć obowiązku posiadać bilety przejazdowe?
    bodajże oprócz kary pasażer ma obowiązek zakupić bilet na daną trasę dodatkowo.
    tzn. kara nie jest równoważna prawu do przejazdu dalej danym środkiem transportu.

    Artur Górniak

  • 76. Data: 2003-09-20 14:30:15
    Temat: Re: to trochę nie tak
    Od: " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl>

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > okazać bilet.
    >
    > A autobusie komunikacji miejskiej również. Właśnie kontrolerowi.

    Byłoby tak, gdyby bilet należało okazac przy wejsciu, a bez okazania biletu
    nie mozna było wejść. Rożnica jest bardzo istotna. Żeby wejść na salę kinową
    trzeba okazać bilet. Żeby wejśc do autobusu nie trzeba okazywać biletu.
    Dlatego sala kinowa jest miejscem zamkniętym, które nie jest ogólnodostępne
    (w odróżnieniu np od holu kina) natomiast autobus (i pociąg, ale nie samolot
    ani statek) są ogólnodostępne i nie może być mowy o wtargnięciu do nich.

    > Prawem przewozowym.Jest taka ustawa. A tobie nie chce się tam zajrzeć i
    > dlatego mielesz bez sensu jęzorem;)

    Zajrzałem. Jest art 33a, który mówi o prawie do wylegitymowania lub zwrócenia
    się do Policji o pomoc w wylegitymowaniu. Racja. Gdy uczyłem sięprawa
    przewozowego tego przepisu jeszcze nie było. Ale nie zmienia to faktu, że
    przeois ten nie dale kanarom prawa do zatrzymywnia ani stosowania przymusu
    bezpośredniego.

    > takiego "kanara".
    > Proszę w imieniu ludzkości- zrób to zbawco;))
    > Przemyśl to.

    Gdybym miał taką mozliwość to bym to zrobił. I podobnie postąpił by każdy
    sędzia, gdyby trafiła do niego taka sprawa. Ale posadzenia to tu by nie było,
    raczej grzywna.

  • 77. Data: 2003-09-20 14:34:36
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Przepraszam, kto jest smarkaczem?

    Po przeanalizowaniu Twoich dotychczasowym postów trzeba odpowiedzieć
    jednoznacznie-TY.
    Twój nick to również potwierdza.

    >Ja ucze się tej trudnej sztuki już siedem lat

    WF-u??

    > Zgłębienie problemu zatrzymania obywatelskiego i pozbawienia wolnosci
    zajęło
    > mi kilka tygodni,

    Boś pewnie tuman ;) Mądrej głowie dość po słowie.

    > Wydawało mi się, ze rozumiem o co w tym chodzi.

    O... zaczynasz mądrzeć?? Po raz pierwszy coś z sensem "Wydawało mi się" ;))

    Pozdr
    Leszek

  • 78. Data: 2003-09-20 14:36:30
    Od: " Wybujałą wyobraznie???" <r...@N...gazeta.pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał(a):

    > Pewnie ze nieprawda :-))) Dziecko ma po prostu wybujala wyobraznie ;-))

    Wybujałą wyobraźnie??? Hę? To ty mas zwybująłą wyobraźnie i wyobra żasz
    sobie, ze masz prawo do zatrzymywania i stosowania przymusu bezpośredniego.

    Podałeś art 33a prawa przewozowego. On nie daje prawa do zatrzymywania i
    stosowania przymusu bezpośredniego. Proszę więc o podanie na jakiej podstawie
    kontrolerzy zatrzymują i obezwładniają gapowiczów. Niestety nie znam
    wszystkich przepisów, ale wstępne przeszukanie LEXa także nie pozwoliło mi na
    ustalenie podstawy prawnej takiego działania kontrolerów. Bardzo prosze więc
    o wskazanie przepisu, gdyż bardzo chetnie bym tę lukę w mej wiedzy wypełnił.

  • 79. Data: 2003-09-20 14:40:50
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    kinową
    > trzeba okazać bilet. Żeby wejśc do autobusu nie trzeba okazywać biletu.

    Ale należy go niezwłocznie skasować.A żeby było co kasować trzeba go mieć.
    Czy myślenie przychodzi Ci z takim trudem??

    > Dlatego sala kinowa jest miejscem zamkniętym, które nie jest
    ogólnodostępne

    Dla mających bilety jest otwarte i ogólnodostępne tak jak i autobus czy
    tramwaj.

    > Zajrzałem. Jest art 33a, który mówi o prawie do wylegitymowania lub
    zwrócenia
    > się do Policji o pomoc w wylegitymowaniu. Racja. Gdy uczyłem sięprawa
    > przewozowego tego przepisu jeszcze nie było.

    Pieprzysz bzdury a w dodatku kłamiesz.
    USTAWA
    z dnia 15 listopada 1984 r.

    Prawo przewozowe.

    A studiujesz ponoć 7 lat. Ustawa weszła w życie 1.07.85 roku.
    Skończ więc waść i wstydu sobie oszczędź.
    Nie chce mi się z tobą gadać, nie ten poziom :(

    Pozdr
    Leszek

  • 80. Data: 2003-09-20 14:41:54
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > czy kanary nie powinny mieć obowiązku posiadać bilety przejazdowe?

    Niby z jakiej racji?

    > bodajże oprócz kary pasażer ma obowiązek zakupić bilet na daną trasę
    dodatkowo.

    Niekoniecznie - przewozne jest wliczone w kare.

    > tzn. kara nie jest równoważna prawu do przejazdu dalej danym środkiem
    transportu.

    Jest

    pdr
    Olo