    From: " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: to trochę nie tak
    Date: Sat, 20 Sep 2003 14:30:15 +0000 (UTC)

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > okazać bilet.
    >
    > A autobusie komunikacji miejskiej również. Właśnie kontrolerowi.

    Byłoby tak, gdyby bilet należało okazac przy wejsciu, a bez okazania biletu
    nie mozna było wejść. Rożnica jest bardzo istotna. Żeby wejść na salę kinową
    trzeba okazać bilet. Żeby wejśc do autobusu nie trzeba okazywać biletu.
    Dlatego sala kinowa jest miejscem zamkniętym, które nie jest ogólnodostępne
    (w odróżnieniu np od holu kina) natomiast autobus (i pociąg, ale nie samolot
    ani statek) są ogólnodostępne i nie może być mowy o wtargnięciu do nich.

    > Prawem przewozowym.Jest taka ustawa. A tobie nie chce się tam zajrzeć i
    > dlatego mielesz bez sensu jęzorem;)

    Zajrzałem. Jest art 33a, który mówi o prawie do wylegitymowania lub zwrócenia
    się do Policji o pomoc w wylegitymowaniu. Racja. Gdy uczyłem sięprawa
    przewozowego tego przepisu jeszcze nie było. Ale nie zmienia to faktu, że
    przeois ten nie dale kanarom prawa do zatrzymywnia ani stosowania przymusu
    bezpośredniego.

    > takiego "kanara".
    > Proszę w imieniu ludzkości- zrób to zbawco;))
    > Przemyśl to.

    Gdybym miał taką mozliwość to bym to zrobił. I podobnie postąpił by każdy
    sędzia, gdyby trafiła do niego taka sprawa. Ale posadzenia to tu by nie było,
    raczej grzywna.