  • 261. Data: 2003-09-25 17:48:52
    Temat: Re: Kanary i co dalej....
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Nie zaglądałem, ale znam jednego z tych gapowiczów, to znajomy z
    > osiedla, spotkałem go przedwczoraj, zaczęliśmy rozmawiać to tej
    > kontroli, i podczas tej rozmowy powiedział mi że na pętli dał
    > jednemu z kanarów 18zł, bo tylko tyle miał przy sobie, a ten
    > bezproblemowo go puścił.

    Wiec udaj sie z tym na policje. Zarowno Twoj kolega jak i rzeczony kontroler
    popelnili przestepstwo.

    pdr
    Olo

  • 262. Data: 2003-09-25 17:52:21
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Tu bym akurat polemizował. Skoro zdecydowali się dokonać "zatrzymania
    > obywatelskiego", czy też skorzystać z "dozwolonej samopomocy", mogą to
    > kontynuować również poza pojazxdem jako statystyczni Kowalscy.

    Hmmm...to istotnie dosc zastanawiajace...no ale abstrahując od tego znacznie
    mniej środkow nalezy uzyc do zatrzymania gapowicza w pojezdzie niz do
    zatrzymania go na ulicy - tam po prostu trzebaby sie z nim szarpac.

    pdr
    Olo

  • 263. Data: 2003-09-25 17:52:59
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    Użytkownik " Rodrig von Falkenstein"
    <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Roman G. <r...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Poraz kolejny zaskoczyles mnie swoim pojmowaniem sprawy i elokwencją - chylę
    czola.

    pdr
    Olo

  • 265. Data: 2003-09-25 18:05:07
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: Robert Fonfara <a...@n...stronie.www>

    On Thu, 25 Sep 2003 17:44:02 +0200, Arek wrote:

    > poreba rzecze:
    >
    > Nigdzie nie widziałem prawa, że nie można.
    > Natomiast wracając do tematu wątku to zauważ, że podany paragraf nie
    > podawała sposobu badania, to Wy sobie błędnie dopowiedzieliście, że
    > 1. Jest to badanie krwii
    > 2. Tą krew można pobrać wbrew woli podejrzanego.

    Na pobranie krwi bez zgody podejrzanego zezwala art. 74 kpk. Szczegółowy
    tryb postępowania uregulowany jest w rozporządzeniu MS z 18.VI.2003(Dz. U.
    Nr 108 poz. 1021).
    Inną sprawą jest ewentualne prawo lekarza do odmowy przeprowadzenia
    badania.

    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 264. Data: 2003-09-25 18:05:07
    Od: Robert Fonfara <a...@n...stronie.www>

    On Thu, 25 Sep 2003 11:50:53 +0000 (UTC), Dredd wrote:

    > Zgoda. Więc zastanawiam się (choć pewności nie mam - stąd prośba o
    > dyskusję) czy art. 33a pr. przewozowego nie jest taką "ustawą". No bo
    > jak w praktyce zwrócisz się do policji o ustalenie tożsamości nie mając
    > ze sobą osoby której tożsamość masz ustalać - wychodzi absurd, a
    > zatem powstaje problem i przyczynek do dyskusji, wykadni,
    > interpretacji itp.

    Art. 33a nakazuje czynić to, co doprowadzi do jego realizacji,
    zaś uniemożliwienie gapowiczowi opuszczenia pojazdu jest z praxeologicznego
    punktu widzenia jedynym sposobem na ustalenie jego tożsamości przez
    uprawniony organ. To prowadzi do wniosku, że z normy powyższego przepisu
    wynika upoważnienie kontrolera do takiego postępowania.
    Wydaje mi się, że po prostu mamy tu do czynienia z ustawowym kontratypem.

    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 266. Data: 2003-09-25 20:56:36
    Temat: Re: Badania krwi bez zgody pacjenta
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Roman Gawron rzecze:
    >
    > Nie ma racji, a jego argument wynika chyba z nieumiejętności czytania po
    polsku.
    > Pokaż mi miejsce w tym punkcie, który zezwalałby na POBRANIE KRWII bez
    zgodny
    > danej osoby. Zezwala jedynie na "Badanie w celu ustalenia zawartości w
    organizmie
    > alkoholu" i to wszystko.

    A jakbyś chciał zrealizować ten zapis:
    "3. Badanie w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu może być
    przeprowadzone również w razie braku zgody kierującego, o czym należy go
    uprzedzić."

    Alkotest w usta i "naskok" na klatkę piersiową??
    Nie potrzeba być super inteligentny aby taki przepis rozumieć jako pobranie
    krwi siłą i tak się to robi w całej Polsce.
    A protestować to sobie możesz do bólu (dosłownie)

    Pozdr
    Leszek

  • 267. Data: 2003-09-25 20:57:39
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "gazebo" <g...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jeśli brali udział w wypadku to się pobiera i kwita.

    Pozdr
    Leszek

  • 268. Data: 2003-09-25 20:58:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Przestań człowieku bredzić i wprowadzać ludzi w błąd.
    > Bez zgody osoby lekarz NIE MA prawa pobrania krwii.

    Tak się Tobie wydaje.

    > Przepis, który podałeś wyżej zezwala jedynie na dokonanie
    > badania krwii bez zgody danej osoby, ale nie na jej pobranie
    > bez jego zgody.

    Pleciesz bez sensu.

    Pozdr
    Leszek

  • 269. Data: 2003-09-25 21:01:14
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Natomiast wracając do tematu wątku to zauważ, że podany paragraf nie
    > podawała sposobu badania, to Wy sobie błędnie dopowiedzieliście, że
    > 1. Jest to badanie krwii

    A ty widzisz co innego?
    Jeśli tak to jesteś pewnie wyjątkiem.
    Użyj rozumu. To nie boli.

    Pozdr
    Leszek

  • 270. Data: 2003-09-25 23:42:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Fonfara rzecze:
    > Na pobranie krwi bez zgody podejrzanego zezwala art. 74 kpk. Szczegółowy

    Bzdura wierutna.
    "3. W stosunku do osoby podejrzanej można dokonać czynności wymienionych w § 2 pkt
    1, a także za jej zgodą, przy zachowaniu wymagań określonych w § 2 pkt 2, pobrać
    krew lub wydzieliny organizmu. "

    "ZA ZGODĄ" jest tam napisane czarno na białym. Nie ma zgody na pobrania krwii to
    nie można tego zrobić.

    pozdrawiam
    Arek

    --