  • 11. Data: 2018-07-09 17:31:33
    Temat: Re: Kaczytstów nie odstraszyły straszliwe kary które spadły na sędziów łamiących Konstytucje RP3 [ENA czyli "równiejsza" UE]
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-09, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > W Konstytucji wtedy stał jak byk wyrażony wprost zakaz ekstradycji
    > (*już* nie stoi). Mimo to niezawiśli (od Konstytucji) sędziowie orzekali
    > ekstradycje na podstawie Umowy Międzynarodowej (w ramach Unii
    > Europejskiej).

    https://www.arslege.pl/ratyfikowana-umowa-i-je-pozyc
    ja-w-systemie-prawa/k15/a5322/ ?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 12. Data: 2018-07-09 19:44:40
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > krajów Unii. ENA był czymś innym niż procedura ekstradycji opisana do
    > tej pory w prawie. Powstały wątpliwości, TK orzekł, konstytucję
    > poprawiono. Dopóki nie poprawiono, sądy miały prawo stosować prawo
    > unijne. A ty bijesz pianę i mącisz wodę odmawiając sędziom (wszystkim!)
    > dobrej woli, rzetelności zawodowej i uczciwości w postępowaniu prawnym.
    > Omawiając sprawę wypadało by wspomnieć też o jakich obywateli chodzi,
    > jakie przestępstwa popełnili, kto ich sądził i jakie były uzasadnienia
    > wyroków. Mielibyśmy pełny obraz a ty byś uniknął zarzutu nieuczciwości.

    Wiesz, że karmisz próbującego się dowartościować, zakompleksionego
    trolla, prawda?

    --
    Sonn

  • 13. Data: 2018-07-09 21:25:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 Jul 2018 15:40:44 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Pierdolenie że ENA nie było ekstradycją _dla mnie_ jest o klasę gorsze od
    > machlojek PiS z konstytucją.

    Znasz jakiekolwiek uzasadnienie orzeczenia sądu w którymkolwiek z tych
    przypadków? Wątpię a wypadałoby znać. Zapewne sądy miały swoje
    wystarczające powody i je wyłożyły w uzasadnieniach.
    Wiesz kto podjął inicjatywę zmiany Konstytucji tak by pasowała do
    zawartej międzynarodowej umowy? Nie, a ja daję klacz za capa że
    inicjatywa wyszła ze środowiska sędziowskiego.
    W końcu to Konstytucję zmieniono zamiast wypowiadać umowę o ENA co
    znaczy że przez czas od zawarcia umowy o ENA do zmiany Konstytucji
    panowała powszechna zgoda co do tymczasowości sytuacji i co do kierunku
    zmiany więc sądy orzekały zgodnie z docelowym kształtem prawa.
    Co do wagi (ewentualnych) uchybień sądów w przypadku ENA są IMO one
    daleko mniej ważne niż to co obecnie wyprawia PIS, choćby dlatego że
    dotyczyły one pojedynczych przestępców a konstytucyjne fikołki PIS-u
    dotyczą nas wszystkich, bo łamią kardynalną zasadę trójpodziału władzy.
    Jesteś zwolennikiem ustrojów totalitarnych? :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2018-07-09 21:32:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Jul 2018 19:44:40 +0200, Sonn napisał(a):

    > Wiesz, że karmisz próbującego się dowartościować, zakompleksionego
    > trolla, prawda?

    Uważam że jeśli ktoś podnosi tendencyjnie jakiś temat należy w miarę
    możliwości zaoponować, choćby dlatego by inni czytelnicy nie pomyśleli
    sobie że to jedyna prawda :) W końcu to grupa *dyskusyjna*. Nie należy
    ograniczać się do inwektyw względem gościa o odmiennych poglądach. To
    nie prowadzi do celu jakim powinno być propagowanie sensownych poglądów.
    Poza tym, wydaje mi się że już wypowiedziałem się wystarczająco i nie
    zamierzam kontynuować wątku.
    --
    Jacek
    I hate haters.