  • 1. Data: 2018-07-08 21:37:06
    Temat: Skasowali nam lot powrotny
    Od: universis <u...@w...pl>

    Piszę w sprawie kasacji przez linie lotnicze mojego biletu powrotnego.

    Na początek trochę chronologii. Kwiecień b.r. kupuję dwa bilety dla
    dwóch osób : Londyn Stansted - Istambul- Londyn Stansted - wylot dnia 06 czerwca br.
    - powrót : 13 czerwca br. Na początku podróży się nam nie powiodło, ponieważ w
    wyniku złego działania nawigacji w samochodzie - spóźniliśmy się na samolot. Byliśmy
    jednak zdeterminowani polecieć i jeszcze tego samego dnia kupiliśmy bilety na dzień
    następny.
    Następne dni to zwiedzanie Istambułu. Dwa dni przed powrotem zabieramy się za wydruk
    kart pokładowych na powrót - bilety wykupione w kwietniu. Ze zdumieniem stwierdzamy
    że bilety na powrót mimo tego że były od razu zapłacone w kwietniu - zostały
    skancelowane przez linie lotnicze ( Atlas Global ). Chwilę po tym wyruszamy na
    lotnisko w Istambule żeby to wyjaśnić. Tam dowiadujemy się że jeśli bilety były
    zakupione jako "jeden moduł płatniczy" - to przewoźnik w/g swojego regulaminu ma
    prawo skasować nam ten drugi lot - w tym
    wypadku lot powrotny. Po dłuższej przetardżce kupujemy dwa bilety na ten sam samolot,
    dzień i godzinę - jednym słowem zmuszeni zostaliśmy do zdublowania swoich biletów
    powrotnych.

    Moje pytanie NIE JEST w rodzaju czy przewoźnik miał rację postępując w/g swojego
    regulaminu.
    Ja chcę zapytać czy w/g międzynarodowego kodeksu handlowego - przewoźnik miał prawo
    wprowadzić taki zapis w swoim regulaminie. Według mnie to jest ewidentne działanie na
    szkodę klienta.

  • 2. Data: 2018-07-08 23:17:09
    Temat: Re: Skasowali nam lot powrotny
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 8 Jul 2018 12:37:06 -0700 (PDT), universis napisał(a):

> [...]
    wprowadzić taki zapis w swoim regulaminie. Według mnie to jest ewidentne działanie na

    Nie wiem, czy miał prawo, ale Lufthansa ma podobne zapisy w regulaminie:
    jeżeli na jednym bilecie masz kilka etapów podróży i nie zgłosisz się na
    któryś z nich, to wszytkie kolejne mogą zostać anulowane. Zakładam, że jak
    Lufa tak ma to tanie linie tak samo albo bardziej. Raczej mają to
    prawnikami przećwiczone, bo tylu tysiącach pasażerów, ktoś w końcu wygrałby
    odszkodowanie.
    Dlatego też, jak ostatnio kupowałem bilety, żeby polecieć po córkę do
    Londynu, to kupiłem jeden bilet dla siebie do Londynu i drugi dla nas
    obojga z Londynu do Gdańska.
    Tu ktoś opisał takie przypadki:
    http://www.codozasady.pl/czy-linie-lotnicze-moga-anu
    lowac-bilet-powrotny-jesli-nie-odbylismy-podrozy-w-p
    ierwsza-strone/

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2018-07-09 16:24:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-07-18 o 21:37, universis pisze:

    > Ja chcę zapytać czy w/g międzynarodowego kodeksu handlowego -
    > przewoźnik miał prawo wprowadzić taki zapis w swoim regulaminie.
    > Według mnie to jest ewidentne działanie na szkodę klienta.

    Nie ma czegoś takiego, jak "Międzynarodowy kodeks handlowy". Zresztą
    czemu chcieli byście stosować prawo międzynarodowe? Sądzę, że ma
    zastosowanie brytyjskie.

  • 4. Data: 2018-07-13 05:32:48
    Od: universis <u...@w...pl>

    Udało mi się odnaleźć kopię fragmentu regulaminu na któręj opierał się personel linii
    AtlasGlobal podczas wyjaśniania sprawy tej kasacji na lotnisku w Istambule -
    wydrukowali mi tam na miejscu. W tekscie brak kilku znaków - wstawiłem w to miejsce
    ,,xx" , a to za sprawą że te znaki ,,x" w tej xero kopii są od lewego brzega i po
    prostu xero ich nie złapało jak trzeba. Jakby nie patrzeć to i tak wszystko opiera
    się o legalność tego zapisu w świetle prawa brytyjskiego. No i tu jest sedno
    sprawy... . Poniżej esencjalny fragment tego regulaminu :

    Passenger will only be accepted on the flight according to the same flight sequence
    as on the ticket xx case a passenger fails to use a flight of a ticket, the
    passenger will be considered as No-show on the respective flight and no-show rules xx
    apply consequently of a flight is not flown on a ticket, the Airline has the right to
    cancel the consequent flights of the ticket

  • 5. Data: 2018-07-13 14:15:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "universis" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >ich nie złapało jak trzeba. Jakby nie patrzeć to i tak wszystko
    >opiera się o legalność tego zapisu w świetle prawa brytyjskiego. No i

    Skoro taki maja od lat, to widac jest zgodny.
    Przeciez nie jestes pierwszym, ktory sie spoznia.

    A tak lekko w temacie - jest tunel Anglia-Francja.
    I kiedys czytam cennik.
    przejazd w jedna strone - powiedzmy 100 funtow.
    Ale krotka wycieczka do Francji i z powrotem, jak poza glownym sezonem
    i w nieciekawych godzinach - typu wyjazd w sobobe o godz 2, powrot w
    poniedzialek o 2 - potrafila byc i za 30 funtow w dwie strony.
    Jesli jednak chcesz pojechac i wrocic za dwa tygodnie ...o, to cena
    rosnie do 180 funtow.

    A na sprytnych bylo ostrzezenie, ze w razie braku wyjazdu powrot
    przepada, a w razie niewykorzystania biletu powrotnego będą sie
    domagać dopłaty ...

    Wiec obawiam sie, ze ich prawo bardzo duzo dopuszcza.
    A dla tych co sie lubia spozniac, to sa drozsze bilety, ktore na to
    pozwalaja.
    Fakt, ze znacznie drozsze.

    J.

  • 6. Data: 2018-07-15 23:10:33
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ciekawe, czy takie rzeczy tylko w Europie, czy w Stanach też?

    -----

  • 7. Data: 2018-07-18 21:03:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.07.2018 o 23:10, ń pisze:
    > Ciekawe, czy takie rzeczy tylko w Europie, czy w Stanach też?

    Ale co jest w tym dziwnego? Jeżeli masz bilet Warszawa-Nowy
    Jork-Warszawa i nie pojawisz się na wylocie, to pewnie ze statystyki im
    wychodzi że nie pojawisz się też na powrocie. Bilet anulują, miejsce się
    zwolni i można sprzedać je drożej, bo krótszy czas do wylotu.

    Wyobraź sobie inny przykład. Jesteś z konkurencji i wykupujesz
    dziesiątki promocyjnych miejsc na wszystkie loty. Przewoźnik lata na
    pusto, a klientela idzie do konkurencji.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2018-07-18 22:52:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wyobraź sobie inny przykład. Jesteś z konkurencji i wykupujesz
    > dziesiątki promocyjnych miejsc na wszystkie loty. Przewoźnik lata na
    > pusto, a klientela idzie do konkurencji.

    Niby tak ale kurwa nie do konca;) Skoro opłaca się za tą kasę przewieźć
    paxa, to jeszcze bardziej opłaca się za tą kasę przewieźć powietrze:P

    Shrek

  • 9. Data: 2018-07-19 00:07:53
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.07.2018 o 22:52, Shrek pisze:

    > Niby tak ale kurwa nie do konca;) Skoro opłaca się za tą kasę przewieźć
    > paxa, to jeszcze bardziej opłaca się za tą kasę przewieźć powietrze:P

    No nie do końca. Bo na promocyjnym miejscu może być strata, ale przy
    koazji ma być albo przyciągnięcie klienta do marki, albo wciśnięcie mu
    przy okazji jakiegoś produktu na którym się zarobi, albo coś jeszcze
    innego.

    Jeżeli konkurencja wykupi promocyjne miejsce, to wtedy jest strata, ale
    nie pojawia się zysk który miał powetować tę stratę.

    Taki promocyjny cukier w supermarkecie, ale na większą skalę.

    p. m.

  • 10. Data: 2018-07-19 07:23:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2018 o 00:07, m pisze:

> [...]
    > koazji ma być albo przyciągnięcie klienta do marki, albo wciśnięcie mu
    > przy okazji jakiegoś produktu na którym się zarobi, albo coś jeszcze

    A jakiś praktyczny przykład? Bo nie przekonuje mnie, że konkurencja robi
    na złość i płaci za usługi z których potem nie korzysta;)

    Shrek