  • 321. Data: 2009-07-21 08:51:21
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2a5b9e28-d77d-4e52-997f-09be9f1e0cdc@s31g2000yq
    s.googlegroups.com...

    > Owszem. Moga robic wszystko, czego nie zabrania prawo. Wbij to sobie
    > do glowy.

    no wiec nie moga uciekac przed policja, a na wezwanie maja obowiazek sie
    zatrzymac i dac np wylegitymowac

    > Bredzisz. Ci byli niewinni i uciekali.

    no wiec wlasnie, uciekali co tylko powteirdzilo przypuszczenia policjantow,
    niestety bledne

  • 322. Data: 2009-07-21 08:52:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Dopoki nie podasz przepisu, ktory zabrania uciekac przed anonimowa
    > osoba, twierdzaca, ze jest policjantem.

    juz ci napisalem, wystarczy ze powie ze jest policjantem a bedzie to teren
    zabudowany, a masz obowiazek "zobaczyc co dalej" w sensie dac mu sie
    przedtawic, wylegitymowac itp

  • 323. Data: 2009-07-21 08:53:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zatem potwierdzasz:

    nie, niepotwierdzam, jak juz pisalem nastapil tu splot okolicznosci, ktory
    spowodowal, ze ucieczka zakonczyla sie oddaniem strzalow w kierunku
    samochodu

  • 324. Data: 2009-07-21 08:54:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > use google luke, use google i poszukaj np ustawy o policji

    Do googla odsyła się, jak brak argumentów.

    Która sytuacja miała tutaj - wg Ciebie - miejsce?

    Możliwość użycia broni przez policjata:

    1) w celu odparcia bezpośredniego i bezprawnego zamachu na życie,
    zdrowie lub wolność policjanta lub innej osoby oraz w celu
    przeciwdziałania czynnościom zmierzającym bezpośrednio do takiego zamachu,
    2) przeciwko osobie nie podporządkowującej się wezwaniu do
    natychmiastowego porzucenia broni lub innego niebezpiecznego narzędzia,
    którego użycie zagrozić może życiu, zdrowiu lub wolności policjanta albo
    innej osoby,
    3) przeciwko osobie, która usiłuje bezprawnie, przemocą odebrać broń
    palną policjantowi lub innej osobie uprawnionej do posiadania broni palnej,
    4) w celu odparcia niebezpiecznego bezpośredniego, gwałtownego zamachu
    na obiekty i urządzenia ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa,
    na siedziby naczelnych organów władzy, naczelnych i centralnych organów
    administracji państwowej albo wymiaru sprawiedliwości, na obiekty
    gospodarki lub kultury narodowej oraz na przedstawicielstwa
    dyplomatyczne i urzędy konsularne państw obcych albo organizacji
    międzynarodowych, a także na obiekty dozorowane przez uzbrojoną formację
    ochronną utworzoną na podstawie odrębnych przepisów,
    5) w celu odparcia zamachu na mienie, stwarzającego jednocześnie
    bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub wolności człowieka,
    6) w bezpośrednim pościgu za osobą, wobec której użycie broni było
    dopuszczalne w przypadkach określonych w pkt 1-3 i 5, albo za osobą,
    wobec której istnieje uzasadnione podejrzenie popełnienia zabójstwa,
    zamachu terrorystycznego, uprowadzenia osoby w celu wymuszenia okupu lub
    określonego zachowania, rozboju, kradzieży rozbójniczej, wymuszenia
    rozbójniczego, umyślnego ciężkiego uszkodzenia ciała, zgwałcenia,
    podpalenia lub umyślnego sprowadzenia w inny sposób niebezpieczeństwa
    powszechnego dla życia albo zdrowia,
    7) w celu ujęcia osoby, o której mowa w pkt 6, jeśli schroniła się ona w
    miejscu trudno dostępnym, a z okoliczności towarzyszących wynika, że
    może użyć broni palnej lub innego niebezpiecznego narzędzia, którego
    użycie zagrozić może życiu lub zdrowiu,
    8) w celu odparcia gwałtownego, bezpośredniego i bezprawnego zamachu na
    konwój ochraniający osoby, dokumenty zawierające wiadomości stanowiące
    tajemnicę państwową, pieniądze albo inne przedmioty wartościowe,
    9) w celu ujęcia lub udaremnienia ucieczki osoby zatrzymanej, tymczasowo
    aresztowanej lub odbywającej karę pozbawienia wolności, jeśli:
    a) ucieczka osoby pozbawionej wolności stwarza zagrożenie dla życia albo
    zdrowia ludzkiego,
    b) istnieje uzasadnione podejrzenie, że osoba pozbawiona wolności może
    użyć broni palnej, materiałów wybuchowych lub niebezpiecznego narzędzia,
    c) pozbawienie wolności nastąpiło w związku z uzasadnionym podejrzeniem
    lub stwierdzeniem popełnienia przestępstw, o których mowa w pkt. 6.

    --
    Liwiusz

  • 325. Data: 2009-07-21 08:56:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...

    > no wiec nie moga uciekac przed policja, a na wezwanie maja obowiazek sie
    > zatrzymac i dac np wylegitymowac

    Nie rozumiem zatem, dlaczego naraża się ludzkie życie i ściga piratów
    drogowych, zamiast zaopatrzyć radiowozy w wyrzytnie rakiet w celu
    ustrzelenia uciekającego obiektu.

    > no wiec wlasnie, uciekali co tylko powteirdzilo przypuszczenia
    > policjantow, niestety bledne

    LOL - potwierdziło przypuszczenia policjantów, niestety błędne :)
    Widać całe wnioskowanie policjantów było o kant dupy potłuc.

    --
    Liwiusz

  • 326. Data: 2009-07-21 08:57:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:h43u2l$1qs$1@news.onet.pl...

    > nie, niepotwierdzam, jak juz pisalem nastapil tu splot okolicznosci,
    > ktory spowodowal, ze ucieczka zakonczyla sie oddaniem strzalow w
    > kierunku samochodu

    A oni w ogóle zaczęli uciekać? tj. czy oddalili się na jakąś sensowną
    odległość? Z tego co wiem, to nie.

    --
    Liwiusz

  • 327. Data: 2009-07-21 09:06:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    z tego co opisywano, przedewszystkim punkt 7

  • 328. Data: 2009-07-21 09:07:05
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > juz ci napisalem, wystarczy ze powie ze jest policjantem a bedzie to
    > teren zabudowany, a masz obowiazek "zobaczyc co dalej" w sensie dac mu
    > sie przedtawic, wylegitymowac itp

    Kuźwa, podaj mi przepis mówiący o tym, że mam obowiązek zatrzymać się i
    "zobaczyć co będzie dalej" w każdych okolicznościach, gdy obca osoba w
    cywilu powie, że jest policjantem.

  • 329. Data: 2009-07-21 09:09:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie rozumiem zatem, dlaczego naraża się ludzkie życie i ściga piratów
    > drogowych, zamiast zaopatrzyć radiowozy w wyrzytnie rakiet w celu
    > ustrzelenia uciekającego obiektu.

    jestes inteligentny gosc, po co uprawiasz taka demagogie, przeciez wyraznie
    od poczatku pisze o innych okolicznosciach, oni nie chcieli ich
    skontrolowac, chcieli zatrzymac groznego bandyte, a niestety ich
    zidentyfiokowano jako jego, reszta to konsekwencja okolicznosci

    > LOL - potwierdziło przypuszczenia policjantów, niestety błędne :) Widać
    > całe wnioskowanie policjantów było o kant dupy potłuc.

    bylo no i co?

  • 330. Data: 2009-07-21 09:10:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:h43voc$74u$1@news.onet.pl...
    >

    > z tego co opisywano, przedewszystkim punkt 7

    Niemniej jednak w tym przypadku policjanci się pomylili, ponieważ
    sytuacja z tego punktu nie zaszła. Czy oznacza to, że przepisy o użyciu
    broni sobie, a policjant i tak w każdej sytuacji może bezkarnie użyć
    broni i potem mówić "że mu się wydawało"?

    --
    Liwiusz