  • 1. Data: 2004-02-19 19:54:22
    Temat: Jak założyc stowarzyszenie
    Od: "El_Chueco" <j...@w...no.spam.pl>

    Czesc!
    Mam do was pytanie. Otoz powiedzcie mi jak zalozyc stowarzyszenie?
    Wiem ze trzeba minimum 15 czlonkow, ze trzeba uchwalic statut i
    regulamin, ale ile wynosi calkowity koszt zalozenia stowarzyszenia? Czy
    musi miec konto bankowe? Ile trwa takie zalozenie stowarzyszenia? Gdy
    trzeba zalozyc konto w banku to powiedzcie prosze w jakim banku zalozyc
    konto tak aby nie zezarly mnie koszta prowadzenia konta? Jakie "papiery"
    trzeba przedlozyc i gdzie zeby zarejestrowac stowarzyszenie?
    Za wszelkie odpowiedzi
    dziekuje!

    --
    Grupowicze Wszystkich Krajów Łaczcie Się!!
    El_Chueco's & Sis. White Yari's WRC PMS

  • 2. Data: 2004-02-20 08:00:26
    Temat: Re: Jak założyc stowarzyszenie
    Od: "Vlado" <s...@o...pl>

    Użytkownik "El_Chueco" <j...@w...no.spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konto tak aby nie zezarly mnie koszta prowadzenia konta? Jakie "papiery"
    > trzeba przedlozyc i gdzie zeby zarejestrowac stowarzyszenie?

    Ogólnie: 15 osób, rejestracja w sądzie. Jeżeli stowarzyszenie nie będzie
    prowadzić działalności gospodarczej to rejestracja jest darmowa, natomiast
    jeśli chce wpisać się do rejestru przedsiębiorców to wpis kosztuje 1.500 PLN
    (1.000 wpis i 500 ogłoszenie). Sąd z tego co pamiętam powinien podjąć
    decyzję w ciągu 3 miesięcy po uzupełnieniu wszystkim dokumentów i błędów
    formalnych. Najlepiej wystąpić do banku o bezpłatne prowadzenie konta
    (nieraz się udaje :)). Dokumenty potrzebne przy rejestracji: Statut, lista
    członków założycieli (imię i nazwisko, adres, nr dowodu, obywatelstwo,
    podpis - na jednej liście), protokół z zebrania, podjęcie uchwały w sprawie:
    powołania stowarzyszenia, wyboru władz (min. zarząd i komisja rewizyjna),
    wniosek KRS-W20, KRS-WK składane w sądzie gospodarczym właściwym
    terytorialnie. Po decyzji sądu należy wystąpi do urzędu statystycznego o
    regon.

    Szczegółów można dowiedzieć się w portalu NGO http://www.ngo.pl/ oraz w
    dziale prawnym http://prawo.ngo.pl/labeo/

    --
    Vlado
    seba236(malpa)op.pl

  • 3. Data: 2004-02-20 09:48:03
    Od: "El_Chueco" <j...@w...no.spam.pl>

> [...]
    natomiast
    > jeśli chce wpisać się do rejestru przedsiębiorców to wpis kosztuje
    Przeciez Stowarzyszeie to forma dzialalnosci bezzarobkowej :D - tak mnie
    sie wydaje.... Czy wiec Stowarzysznei moze prowadzic dzalalnosc
    zarobkowa?

  • 4. Data: 2004-02-20 12:04:48
    Od: "Vlado" <s...@o...pl>

    > Przeciez Stowarzyszeie to forma dzialalnosci bezzarobkowej :D - tak mnie
    > sie wydaje.... Czy wiec Stowarzysznei moze prowadzic dzalalnosc
    > zarobkowa?

    Art. 34. (Dz.U.2001.79.855 Prawo o stowarzyszeniach) Stowarzyszenie może
    prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w
    odrębnych przepisach (ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. - Prawo
    działalności gospodarczej). Dochód z działalności gospodarczej
    stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być
    przeznaczony do podziału między jego członków.
    Jeżeli stowarzyszenie podlega pod tę ustawę (prowadzi działalność
    gospodarczą w jej myśl) to musi wpisać się do rejestru przedsiębiorców.

    --
    Vlado
    seba236(malpa)op.pl

  • 5. Data: 2004-02-20 13:37:01
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    > Jeżeli stowarzyszenie podlega pod tę ustawę (prowadzi działalność
    > gospodarczą w jej myśl) to musi wpisać się do rejestru przedsiębiorców.
    Dodam jedynie, ze jezeli nie prowadzi, albo ma zamiar prowadzic w terminie
    pozniejszym, to nie musi sie rejestrowac w rejestrze przedsiebiorcow, a
    jedynie w rejestrze stowarzyszen, fundacji itd. (jest to tansze). Ostatnio
    rejestrowalem takie stowarzyszenie milosci polsko-portugalskiej w Krakowie
    :o)
    JG