  • 1. Data: 2004-02-19 19:05:08
    Temat: Dostęp do internetu i jego braki (długie)
    Od: "Krzysztof Szatanik" <d...@b...inaczej.nie.dojdzie.o2.pl>

    Witam

    Od roku korzystam z usług pewnego prowidera w kwesti dostępu do
    internetu. Ostatnio jednak jakość tej usługi tragicznie się pogorszyła.
    Bardzo często (i często na dłuższy czas) nie ma wyjścia na świat poza sieć
    lokalną providera (a więc nie realizowana jest w tym czasie umowa z winy
    providera).

    Jako że instalację przyłączenia do sieci prowidera (antena i urządzenie
    radiowe, jako że sieć jest siecią radiową) wykonałem samodzielnie na swój
    koszt. Z tej strony nie mam żadnych problemów, gdyż sygnał do gatewaya
    (głównego komputera mojego providera) mam cały czas bezproblemowo. Nie ma
    tylko wyjścia od komputera providera na świat.

    Niestety, w treści umowy (bardzo lakonicznej, jak ktoś chce to mogę
    tutaj zamieścić) nie ma nic na temat odpowiedzialności za niewywiązywanie
    się z umowy (a więc brak dostępu do internetu). Jednak słyszałem gdzieś
    kiedyś że ta kwestia jest jakoś regulowana odgórnie (coś jak np. brak prądu
    itp). Czy jest to prawda. Czy jest są jakieś regulacje które mogą wymusić na
    moim prowiderze aby skoro się nie wywiązuje w pełni z umowy zmniejszył mi
    wysokość abonamentu?

    Specjalnie w tym celu zainstalowałem ostatnio program do monitorowania
    sieci, podający mi dokładne informacje tym kiedy i jak długo nie było
    połączenia ze światem. Czy informacje z tego programu mogły by być jakimś
    dowodem że provider nie wykorzystuje się z umowy?

    Bardzo bym prosił o pomoc, a szczególnie podanie odpowiednich aktów
    prawnych i jakiegoś zrozumiałego opisu jak te akty interpretować, abym miał
    jakieś narzędzie w walce z providerem o polepszenie jakości łącza (a
    właściwie jego niezawodności).

    --
    Z pozdrowieniami,
    Krzysztof Szatanik.

    [ -->> Diabl0 <<-of->> MAO Group <<-- ]
    [-*> d...@a...doszlo.o2.pl GG: 2236900 <*--]
    [_-> www.pomorze.mao.pl - www.mao.pl - www.dziwnow.pl <-__]

  • 2. Data: 2004-02-25 16:16:37
    Temat: Re: Dostęp do internetu i jego braki (długie)
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    eeech ciężko. A jak sprawdziłeś to, że nie masz "wyjścia na świat",
    próbowałeś ściągać kazaą czy eMulą? Często z racji "zamulania" przez
    pozostałych użytkowników siec bardzo się spowalnia i admin ma 2 wyjścia:
    1-pozwolić na to a wtedy reszta musi pocieszać się tym, że kiedyś skonczą,
    2- przyciąć neta do wybranych formatów plików jakie można przesyłać.
    najczęsciej będzie można wtedy przeglądać śmiało strony, wysyłać maile, a
    nie będzie już działała kazaa emula ani chaty. Jest jeszcze trzecie
    wyjście- może Twój provider ma za cieńkie łącze i zbyt dużą ilość
    użytkowników... no cóż, nie wiem jakie Twoja sieć ma parametry. Coś bliżej
    możesz podać? Jakie łącze, ilu użytkowniów, co dokładnie Ci nie działa?

    Użytkownik "Krzysztof Szatanik"
    <d...@b...inaczej.nie.dojd
    zie.o2.pl> napisał w
    wiadomości news:c131f9$apn$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2004-02-27 09:29:30
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    A co to za 2 wyjscia... kazde z nich jest lamaniem umowy. Placi sie za
    dostep przy okreslonej przepustowosci (nie mozliwiej, ale realnej) i tyle...
    Takich prametrow nie podadza bo nie musza..
    a to co nie niedziala nie gra roli, bo siec nie dziala - przeczytaj raz
    jeszcze