    Date: Tue, 14 Jul 2015 19:42:08 +0200
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zafakturować urządzenie odzyskane ze złomu?

    W dniu 14-07-15 o 11:42, Jacek pisze:
    > No właśnie tej logiki nie rozumiem. Prasa była na złomie, tyle tylko, że
    > nazywała się "złom użytkowy".

    To była prasa bez uszczelnień i innych drobiazgów - czyli nie prasa.

    >Po wymianie uszczelnień i uzupełnieniu kilku innych rzeczy działa jak
    należy.

    Bo stała się prasą.

    > Łatwiej mi jest "ogarnąć", że mój
    > klient będzie prostował pogięte (czy co tam chce) na prasie
    > hydraulicznej, niż gdyby miał prostować przy użyciu złomu użytkowego.

    Co więcej, nie wiem co BHP na temat używania złomu.

    > Pytam, bo chcę wiedzieć, czy nie wdepnę na jakąś minę kupując złom i
    > sprzedając go po remoncie jako prasę.

    JA widzę tu zastępujący problem. Przepisy dotyczące danych urządzeń
    ewoluują. O ile urządzenie po remoncie będzie spełniało warunki z chwili
    jego produkcji, to trzeba by było sprawdzić, czy spełnia obecne
    unormowania. Bo jesteś producentem tego urządzenia. Nie wiem również, co
    ze znakiem towarowym - o ile to urządzenie takowy posiada. Co umieścisz
    na tabliczce znamionowej?

    Po przemyśleniu, ja bym się trzymał wersji, że to remont dotychczasowego
    urządzenia.