  • 11. Data: 2015-07-14 19:51:26
    Temat: Re: Jak zafakturować urządzenie odzyskane ze złomu?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-07-15 o 19:40, Wiesiaczek pisze:

    > Tak dla ciekawych dodam, że każdy złom na złomowisku kupiony przez
    > klienta przybiera magicznie nazwę "złom użytkowy" choćby to był nawet
    > pogięty, zardzewiały gwóźdź.

    Bo inaczej byś nie mógł nabyć tego.

  • 12. Data: 2015-07-15 08:09:26
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 13 lipca 2015 13:41:05 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > 1. Niektóre określone rodzaje odpadów przestają być odpadami
    > w rozumieniu art. 3 pkt 1, gdy zostały poddane procesowi
    > odzysku, w tym recyklingu, i spełniają ścisłe kryteria,
    > opracowane zgodnie z następującymi warunkami:
    > a) dana substancja lub przedmiot jest powszechnie stosowana
    > do konkretnych celów;
    > b) istnieje rynek takich substancji lub przedmiotów bądź popyt
    > na nie;
    > c) dana substancja lub przedmiot spełniają wymagania techniczne
    > dla konkretnych celów oraz wymagania obowiązują­
    > cych przepisów i norm mających zastosowanie do

    Kontrole podatkowe interesują raczej czy odprowadziłeś
    odpowiednie podatki (faktura nabycia złomu, faktura sprzedaży,
    kwoty w deklaracjach podatkowych).

    Ja pierwsze kroki skierowałbym do US, bo najbardziej jest
    kompetentny w tym zakresie.

    Andrzej.

  • 13. Data: 2015-07-15 15:44:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Rozumiem, że dajesz przykład toku rozumowania ewentualnej kontroli,
    >która będzie chciała mi uprzykrzyć życie. Bo na tej zasadzie, to mój
    >wulkanizator 2x do roku produkuje mi nowy samochód przy okazji
    >wymiany opon.

    Przyklad jest do d* - bo bac sie nie trzeba produkcji, tylko jakis
    tajemniczych zezwolen na przetwarzanie odpadow.
    Tak czy inaczej - na fakturze "prasa, uzywana, po remoncie".

    A potem modlic sie, aby ktos sie nie zainteresowal faktura zakupu :-)

    Oczywiscie mozesz przekazac remont do podwykonawcy, niech wystawi
    fakture, moze sie troche rozmydli.
    A faktury zakupowej nie da rady zmienic na to, zeby stalo "prasa, stan
    tragiczny" ?

    J.

  • 14. Data: 2015-07-15 22:25:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-15 o 15:44, J.F. pisze:
    > A faktury zakupowej nie da rady zmienic na to, zeby stalo "prasa, stan
    > tragiczny" ?
    Nie da się, bo złomiarz twierdzi, że wypisuje tylko złom użytkowy i kropka.
    Jacek

  • 15. Data: 2015-07-17 17:54:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Bo inaczej byś nie mógł nabyć tego.

    Ale sama nazwa chyba jest "od zawsze", po prostu jak ktoś chce kupić
    a nie jest hutą, to znaczy "do użytku" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2015-07-17 20:52:13
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    > Nie da się, bo złomiarz twierdzi, że wypisuje tylko złom użytkowy i kropka.

    nie moze inaczej bo w momencie zakupu prasa w jakim by stanie nie byla
    formalnie zamienila sie w zlom

    a i tak bylo gorzej, bo oidp dawniej zlom z automatu byl odpadem i formalnie
    nic sie nie dalo zrobic zeby kupic go mogla osoba fizyczna ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 17. Data: 2015-07-21 20:12:44
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-07-13 o 13:41, Jacek pisze:

    > Mam jednak wątpliwości, czy w ten sposób nie wpadnę w jakąś pułapkę
    > przepisów.

    Jeśli ta prasa to coś więcej niż ręczna "prasa" do zaciskania końcówek
    itp., to zastanowiłbym się czy odzyskane urządzenie nie podpada pod CE i
    jakieś dyrektywy/przepisy odnośnie BHP.

    pozdrawiam