  • 31. Data: 2008-04-02 13:11:48
    Temat: Re: Jak wymusi? ni?sz? pr?dko?? na drodze
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Apr 2008 12:11:27 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Niebieskie migające światło, jak na pojazdach uprzywilejowanych. Też
    > nielegalne,

    Dlaczego nielegalne? Przecież to jest nielegalne tylko jeśli przylepisz
    to światło do swojego samochodu, a nie do drzewa czy płotu.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 32. Data: 2008-04-02 13:12:42
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: marek <m...@p...com>

    Andrzej Adam Filip pisze:>
    > Jeśli nie jesteś jedynym "zagrożonym" to może się zrzucicie na radar z
    > wyświetlaniem zmierzonej szybkości na DUŻYM wyświetlaczu dla zmierzonego?

    Taaaa i co glupsi kierownicy beda sie zakladac kto szybciej tamtedy
    przejedzie ;)

    Progi sa chyba jedynym sensownym rozwiazaniem

  • 33. Data: 2008-04-02 13:15:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008 11:27:25 +0000 (UTC), Samotnik wrote:

    >Jedyna medium lokalne interesujące się tematem jest gorącym orędownikiem...
    >likwidacji progów zwalniających tam, gdzie już są. :)

    To moze usiluj sie do nich wkrecic jako zwolennik ich strategii,
    ale jednoczesnie przyklad "z drugiej strony".

    Tyle z ztego co widze to nic nie da - urzadza ze dwie ciekawe audycje,
    a media sa w tym przypadku potrzebne zeby naciskac na wladze ktora nic
    nie robi.,

    >To główna dzielnica willowa 180-tys miasta. Tutaj mieszka połowa radnych i
    >3/4 majętnych ludzi w mieście. To oni jeżdżą najszybciej. ;) Poruszałem ten
    >temat. Prezydent miasta stwierdził, że zamiast progów trzeba "wychować
    >kierowców". Naprawdę, tak powiedział. Tylko ich nie wychowuje.

    Dobrze mowi.

    Teraz kwestia jak go zmusic do wychowywania :-)
    Ewentualnie policje.

    Musisz sklocic policje ze straza miejska, dalej pojdzie prosto :-)

    Ewentualnie pisz do komendanta policji, a potem skargi na komendanta -
    postawi pare razy radar to zwolnia.

    >Zresztą jest kilka problemów formalnych - zgodnie z rozporządzeniem na
    >mojej ulicy tych progów zainstalować nie można, bo nie wolno "na łukach
    >dróg". A tutaj praktycznie cały czas jest łuk, raz w jedną, raz w drugą
    >stronę. To nic, że da się tam jechać 100km/h, łuki są i dyrektor miejskiego
    >zarządu dróg tym argumentem się wykpił.

    Prosta sprawa - progi trzeba zainstalowac przed lukiem.
    A miedzy lukami tez mozna :-)

    No coz, spozniles sie, trzeba poczekac do zimy i uzyc wody :-)

    J.

  • 34. Data: 2008-04-02 13:19:20
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Piszesz o stu powodach.
    Wymień chociaż z 5 ale z sensem.
    Nigdzie nie pisałem, że tylko od jakości drogi ma byc uzależniona
    dopuszczalna prędkość. Przeczytaj ze zrozumieniem a potem krytykuj.
    Jacek

  • 35. Data: 2008-04-02 13:31:47
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    marek <m...@p...com> pisze:

    > Taaaa i co glupsi kierownicy beda sie zakladac kto szybciej tamtedy
    > przejedzie ;)
    >
    > Progi sa chyba jedynym sensownym rozwiazaniem

    Jak rozumiem progi *na* drodze może założyć "właściciel" drogi. Jak
    rozumiem rozważamy co może zrobić właściciel posesji *przy* takiej
    drodze.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Myśli niektórych ludzi są tak płytkie, że nie sięgają nawet ich głowy.

  • 36. Data: 2008-04-02 13:32:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008, boropi wrote:

    > swobodnie można jechać 70 a stoją ograniczenia do 50 bo poustawiali
    > fotoradary aby zasilać budżet (żeby nie było wątpliwości na wyremontowanej
    > trzypasmowej obwodnicy miasta)
    > W tym samym mieście na 2 pasmowej równoległej do opisanej poprzednio i
    > trochę dziurawej drodze stoją 70.

    Tak trochę OT, to opis widziałem przy okazji otwierania lat temu kilka
    odcinka autostrady, bodaj do Wrocławia, powinno być w archiwach
    (tu albo pms).
    Jeśli to jest *świeżo* otwarty odcinek drogi, to podobnoż przemawiają
    za tym (ograniczeniem) względy techniczne. Znaczy jakieś tłuszcze
    albo cóś takiego ma prawo wyłazić z asfaltu i powodować "efekty".

    Tak ogólnie się zgadzam.
    Z usuwaniem progów takimi jakie najczęściej są (króciótkie garbiki
    o zabójczych kątach natarcia) zresztą też, skuteczność zresztą
    mają taką sobie - jeden z drugim depcze na hamulec do 20kmph
    w później w rurę do oporu... bez sensu :(

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2008-04-02 14:28:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008 14:44:02 +0200, Marek wrote:
    >To tylko pokazuje, że jedynym sensownym sposobem wymuszania ograniczeń są
    >progi zwalniające. Po prostu tylko to działa.

    Jeszcze mozna w miare czesto stawiac patrol policji
    albo fotoradarek.

    J.

  • 38. Data: 2008-04-02 14:49:16
    Od: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    Mam inny pomysł na wyymuszenie zachowania odpowiedniej prędkości:
    fotoradar*, niemalże domowej produkcji.
    Pracując kiedyś w pewnej firmie popełniłem urządzenie pod tytułem
    magnetyczny detektor przejazdu:
    http://www.ipp.com.pl/index.php?page=oferta&subpage=
    hard&grouppage=palka&product=&lng=plk
    Jego podstawowym zastosowaniem jest sterowanie sygnalizacją świetlną na
    towarowych przejsciach granicznych.
    Działanie polega na tym że przejeżdzający pojazd generuje impuls magnetyczny
    wykrywany przez czujnik umieszczony pod jezdnią. Umieszczając 2 czujniki (o
    roboczej nazwie "pałka") w określonej odległości od siebie rzędu kilku
    metrów uzyskamy dwa pobudzenia w określonych odstępach czasu. Mierząc ten
    czas można wyliczyć prędkość. Urządzenie jest 4 kanałowe, więc przynajmniej
    teoretycznie może obsłużyć oba pasy ruchu.
    Sam czujnik powinien być zainstalowany pod torem przejazdu pojazdu, chociaż
    testowo można go umieścić poza torem jazdy (nie grzebiąc pod asfaltem), tyle
    że tolerancja pobudzenia czujników będzie większa (mniesza dokładność
    pomiarowa).
    Na wyjściu urzadzenia są przekaźniki mogące wyzwolić migawkę aparatu. Trzeba
    było by dopisać funkcję pomiaru prędkości, ale to dla mnie drobiazg.
    Koszt urzadzenia jest wielokrotnie mniejszy niż fotoradaru (nawet nie wiem
    ile ale szacuję że z kompletem czujników zmieści się w przedziale1-2kzł)

    Tyle teorii.
    Zakładam że obsługiwała by to osoba indywidualna typu Samotnik, lub prawna
    typu gmina i zrobione zdjęcia przekazywała by Policji w postaci skargi na
    konkretnego pirata z dowodem w postaci zdjęcia i pomiaru z urządzenia.
    Widzę kilka problemów:
    - metrologiczny: urządzenie do pomiaru czegokolwiek wiążącego się z
    pieniędzmi musi być homologowane, ale być może będzie warto podrążyć temat
    homologacji bo metoda jest dosyć prosta i wydaje się stosunkowo łatwo
    uzyskać przyzwoitą dokładność.
    - technologiczny: trzeba by dołożyć do tego komputer i scalać konkretny
    pomiar ze zdjeciem w sposób wykluczajacy manipulację.
    - prawny typu kto może robić zdjęcia piratom.
    - prawny typu komu wolno grzebać pod jezdnią.

    Jak myślicie czy takie urządzenie spełniło by funkcję fotoradaru i czy miało
    by szansę zaistnieć?

    *) Nazwa fotoradar nie jest odpowiednia, bo to nie działa na zasadzie
    radaru, tyle że pełni jego funkcję.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 39. Data: 2008-04-02 14:56:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008 16:49:16 +0200, Piotr "PitLab" Laskowski wrote:
> [...]
    >fotoradar*, niemalże domowej produkcji. [...]

    >Jak myślicie czy takie urządzenie spełniło by funkcję fotoradaru i czy miało

    W Polsce ? Na razie zerowe.
    A normy EMC spelnisz ? :-)

    J.

  • 40. Data: 2008-04-02 15:04:38
    Temat: Re: Jak wymusić niższš prędko?ć na drodze
    Od: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > W Polsce ? Na razie zerowe.
    > A normy EMC spelnisz ? :-)

    Tak, urzadzenie jest zbadane pod kątem EMC, posiada potwierdzenie zgodności
    wydane przez certyfikowane laboratoruim (Damis) i oznakowanie CE. Spędziłem
    ponad tydzień w laboratorium zanim szystko działało poprawnie, ale w tej
    chwili jest OK. Co innego dołożenie do tego komputera i aparatu. Być może
    całość trzeba było by jeszcze raz przebadać ale może warto?

    ps. Dlaczego uważasz że szanse są zerowe?

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl