  • 1. Data: 2005-02-22 15:22:48
    Temat: Jak sobie poradzić z operatorem sieci IDEA, m in. jak rozwiązać umowe?? Pomocy..
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Jestem w mało ciekawej sytuacji. W wielkim skrócie opisze co się dzieje, bo
    to jest materiał prawie na książke ;)
    Więc po kolei:

    W grudniu zrobiłam cesje nr telefonu z firmy X na osobe fizyczną.
    Jednocześnie nastąpiła zmiana taryfy na Jedną Ideę 25. Umowa podpisana,
    podbita pieczątkami.
    Po kilku dniach przychodzi sms ze włączono mi taryfe Jedna Idea 50 (I tu
    następuje WAŁEK nr1: Towar niezgodny z umową. Dobrze to rozumiem tak?)

    Zaczynam walke.

    Po salonach, BOKu - niegdzie nie mogą mi pomóc. Prawconik popełnił błąd
    przy cesji nie mógł podpisać ze mną umowy na Jedną Ideę 25, a wyłacznie na
    50.

    Ja od początki chciałam Jedną Ideę 25 i skoro uzyskalam taka inf. na salonie
    wiec w dobrej wierze podpisalam umowe.
    I teraz tak: zlozylam reklamacje dotyczące niezgodnosci wlaczonej taryfy z
    taryfa jaka mam na umowie. 9 oraz 19 stycznia wyslalam faks reklamacyjny,
    opisujacy sprawe. PTK Centertel, zgodnie z Regulaminem ma 30 dni na
    odpowiedź. Jesli nie odpowiedza, reklamacje uznaje sie za zasadna. Dzis jest
    22 luty, czase minal, odpowiedzi na reklamacje nie ma, taryfa dalej
    pozostaja zla. (WAŁEK nr2 - nie przestrzeganie Regulaminu)

    26 stycznia wysyłam pisemna reklamacje opisujaca cala sytuacje ponownie.
    Listem poleconym. Zalaczam wszystkie potrzebne zalczniki w tym oczywiscie
    ksero umowy. 27 stycznia Sekretariat PTK odbiera moje pismo (mam na to
    potwierdzenie pocztowe). Zgodnie z Reguaminem praconik ma obowiazem
    poinformowac mnie kiedy dotarlo do nich pismo reklamacyjne. Do dnia
    dzisiejszego (22 luty) NIKT NIC NIE WIE. Nie ma w systemie zadnej wzmianki o
    zadnej z moich reklamacji (WAŁEK nr 3 - Niewywiązywanie się z Regulaminu)

    Od chwili podpisania umowy mam wlaczona usluge Biznes Grupa za 12 zl
    miesiecznie. Co wiecej, w ofercie Jedna Idea takiej uslugi nie ma. 9
    stycznia prosze o wylaczenie tej uslugi. 10 lutego okazuje sie ze nadal jest
    nie wylaczona. Robie awanture w BOKu bo juz nie wytrzymuje. 16 lutego
    wystawiona zostaje f-ra - oczywiscie z 12 zł za BG (WAŁEK NR 4 - nie
    dotrzymanie terminu reklamacji)

    Jest jeszcze jeden wale, ktory dotyczy sklonowania mojej karty sim, ale to
    inna bajka i nie o to chcialam pytac.
    Natomiast tak, bylam w Federacji Kosnumentów, jednak nie moga mi pomoc
    poniewaz umowa jest podpisana na osobe wprawdzie fizyczna ale prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza :( (nawiasem mowiac malenski sklepik ktory lada
    dzien trzeba zamknac bo przynosi same straty). I nie wiem do kogo mam sie
    zwrocic :( Nie stac mnie na prawnika, nie pracuje (dlatego chcialam
    najnizsza taryfe), a z miesiaca na miesiac musze placic za te. prawie 100 zl
    ;(
    Przede wszystkim chce od nich odzyskac zagrabione bezprawnie pieniadze i
    rozwiazac z nimi umowe (bo boje sie juz tej sieci). Podstawy do rozw. umowy
    chyba są - sprzedaja mi towar niezgodny z umowa...
    pomozcie.. mam wyksztalcenie ekonomiczne a nie prawnicze i nie mam pojecia
    jak napisac pisemko poslugujac sie paragrafami. :(

  • 2. Data: 2005-02-22 15:36:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Shady napisał(a):

    [...]
    > Po kilku dniach przychodzi sms ze włączono mi taryfe Jedna Idea 50 (I tu
    > następuje WAŁEK nr1: Towar niezgodny z umową. Dobrze to rozumiem tak?)

    usługa nie jest towarem
    [...]

> [...]
    > 22 luty, czase minal, odpowiedzi na reklamacje nie ma, taryfa dalej
    > pozostaja zla. (WAŁEK nr2 - nie przestrzeganie Regulaminu)

    Wysłanie reklamacji faksem ma taką samą wagę prawną jak wywieszenie jej
    u siebie w toalecie. Jak odpowiedzą, ok. Jak nie odpowiedzą - jaki masz
    dowód, że wysłałaś?

> [...]
    > zadnej z moich reklamacji (WAŁEK nr 3 - Niewywiązywanie się z Regulaminu)

    Nie pisac więcej, nie dzwonic. Odczekaj do 27 lutego + 3 dni na
    doręcxzenie ew. listu i koniec. reklamacja uznana.

    I potem co faktura reklamacja pisemna + skarga do URTiPu za obciążanie
    kwotą faktóry, której reklamacje uznali

> [...]
    > nie wylaczona. Robie awanture w BOKu bo juz nie wytrzymuje. 16 lutego
    > wystawiona zostaje f-ra - oczywiscie z 12 zł za BG (WAŁEK NR 4 - nie

    jakiej reklamacji?

    [...]
    > Przede wszystkim chce od nich odzyskac zagrabione bezprawnie pieniadze i
    > rozwiazac z nimi umowe (bo boje sie juz tej sieci). Podstawy do rozw. umowy
    > chyba są - sprzedaja mi towar niezgodny z umowa...

    jak wyżej - usługa NIE JEST towarem

    > pomozcie.. mam wyksztalcenie ekonomiczne a nie prawnicze i nie mam pojecia
    > jak napisac pisemko poslugujac sie paragrafami. :(

    Jeżeli umowa na czas określony, to se ne da. Bez płacenia odpowiedniej
    kary oczywiscie. Jeżlei nie - droga wolna

    M.

  • 3. Data: 2005-02-22 16:00:51
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Dzięki za odpowiedz, mimo ze Twój ton wydawał mi sie jakoś mało przyjemny...
    ale to moze wina tego ze to siec.W kazdym razie dzieki BARZO :) i tak:

    > [...]
    >
    > usługa nie jest towarem
    > [...]

    Ok, myślałam że można to rozpatrywać w takich kategoriach. W każdym razie
    usługa nie zgodną z umową.

    > Wysłanie reklamacji faksem ma taką samą wagę prawną jak wywieszenie jej u
    > siebie w toalecie. Jak odpowiedzą, ok. Jak nie odpowiedzą - jaki masz
    > dowód, że wysłałaś?

    Regulamin PTK Centertel mówi że reklamacje można składać faksem, mejlem lub
    listownie. Więc złożyłam 2 razy faxem (dopiero potem listem) -
    potwierdzeniem jeste jedynie wydruk z faksu ze dnia XY o godzinie XY wyszedl
    faks na nr XY. Tyle. Wiem ze to gó... dopiero potem wyslalam list. Wiecej
    błędu z faksem nie popełnie

    > Nie pisac więcej, nie dzwonic. Odczekaj do 27 lutego + 3 dni na
    > doręcxzenie ew. listu i koniec. reklamacja uznana.

    Dobrze, czekam w takim razie do końca lutego.

    > I potem co faktura reklamacja pisemna + skarga do URTiPu za obciążanie
    > kwotą faktóry, której reklamacje uznali
    Aha.. dzięki. Bo nie przyszło mi do głowy ze mogę w tej sprawie pisać do
    URTiPu. Ale jeśli spr. nie rozważą to ok, tak zrobie.

    > jakiej reklamacji?

    Przy każdym połączeniu do BOKu podaja mi inf. ze tak, widzą w systemie ze 9
    stycznia skladano pierwszą reklamacje. Poza tym Regulamin mówi.. ze mozna
    reklamacje zgłaszać tel.
    Ale ok, po jakims czasie zrozumiałam błąd i 26 też wyslalam reklamacje
    listem. Czekam w takim razie jeszcze.

    > Jeżeli umowa na czas określony, to se ne da. Bez płacenia odpowiedniej
    > kary oczywiscie. Jeżlei nie - droga wolna

    Jasne ze nie chce płacić kary.

    W kazdym razie dziekuje za pomoc, odezwe się jak coś się wyjasni (bądź nie)
    :)

  • 4. Data: 2005-02-22 17:28:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 lut o godzinie 16:36, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Wysłanie reklamacji faksem ma taką samą wagę prawną jak wywieszenie jej
    > u siebie w toalecie. Jak odpowiedzą, ok. Jak nie odpowiedzą - jaki masz
    > dowód, że wysłałaś?

    Nie zgodzę się z Tobą w tej materii Maciej:
    http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/1256
    By nie podpaść portalowi - nie mogę zacytować fragmentu o sposobie
    składania żądań - bez zgody portalu - więc bądź łaska sam to przeczytać.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2005-02-22 17:47:45
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

> [...]
    > By nie podpaść portalowi - nie mogę zacytować fragmentu o sposobie
    > składania żądań - bez zgody portalu - więc bądź łaska sam to przeczytać.

    No tak. Z linka wynika że jednak przesłanie faxem jest ważne. (Tak czy Nie?)
    Wynika stąd, że jesli w moim przypadku PTK milczy, przysługuje mi zażalenie
    do worganu wyższego stopnia, wiec do kogo? URTiP właśnie?

  • 6. Data: 2005-02-22 20:30:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

> [...]
    > By nie podpaść portalowi - nie mogę zacytować fragmentu o sposobie
    > składania żądań - bez zgody portalu - więc bądź łaska sam to przeczytać.

    Uwielbiam teoretyczne rozważania tego typu, szczególnie przy kontaktach
    ze spółkami z grupy kapitałowej tepe. Wszystkimi spółkami.
    A ponieważ ciężar udowodnienia spoczywa na stronie, która oczekuje
    korzyści ( w tym przypadku na Tobie czy na mnie), to bądź taki łaskaw
    i wskaż sposób udowodnienia, że ten faks do nic doszedł i ze jest
    czytelny. W tej korporacji codziennie ginie znacząca liczba dokumentów
    papierowych, co dopiero elektronicznych (myslę tu o faxserwerach)

    M.

    SP. Mniej więcej rok temu grupa kapitałowa poszukiwała Bardzo Ważnego
    Pisma z URTiPu. Znalazła po miesiącu tylko i wyłącznie dlatego, że
    wiedzała czego szuka :-P

  • 7. Data: 2005-02-22 20:38:41
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

> [...]
    > korzyści ( w tym przypadku na Tobie czy na mnie), to bądź taki łaskaw i
    > wskaż sposób udowodnienia, że ten faks do nic doszedł i ze jest czytelny.

    Tak, w sumie masz racje w całej rozciągłości. Zawsze mogą powiedzieć ze faks
    zwyczanie nie przeszedł albo przeszedl nie czytelnie. Dlatego już wiem, że
    wszystko trzeba słać pocztą poleconą za potwierdzeniem odbioru.
    W razie jakiś problemów, pozwole sobie zwrócić się z nimi do Ciebie....
    dobrze?:)

  • 8. Data: 2005-02-22 21:23:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Shady napisał(a):

    > Tak, w sumie masz racje w całej rozciągłości. Zawsze mogą powiedzieć ze faks
    > zwyczanie nie przeszedł albo przeszedl nie czytelnie. Dlatego już wiem, że
    > wszystko trzeba słać pocztą poleconą za potwierdzeniem odbioru.

    W kontaktach z paroma innymi operatorami wystarcza telefon, email, a w
    ostateczności faks. W kontaktach z GKTP polecony ZPO może być
    "zaksięgowany" z data o dwa tygodnie później, niz rzeczywiście wpłynął
    (przypadek z tzw. zycia)

    > W razie jakiś problemów, pozwole sobie zwrócić się z nimi do Ciebie....
    > dobrze?:)

    OK. Adres e-mail jest w zasadzie dobry, chociaż nie każdy potrafi na
    niego napisać :-P

    M.

  • 9. Data: 2005-02-23 04:14:02
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 lut o godzinie 21:38, na pl.soc.prawo, Shady napisał(a):

> [...]

    że doszedł - to po wysłaniu faxu otrzymujesz raport który podaje czy
    transmisja przebiegła poprawnie. Nie podaje oczywiście czy jest czytelny.

    > Tak, w sumie masz racje w całej rozciągłości. Zawsze mogą powiedzieć ze faks
    > zwyczanie nie przeszedł albo przeszedl nie czytelnie. Dlatego już wiem, że
    > wszystko trzeba słać pocztą poleconą za potwierdzeniem odbioru.

    Temat "PO" rozważany na grupie wieeele razy:
    - udowodnisz że w kopercie która wysłałeś /z "PO/ było to o czym mówisz?
    Przecież mogła być tylko czysta kartka.....

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2005-02-23 11:48:39
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 23 Feb 2005 05:14:02 +0100,
    Artur Ch. <s...@r...pbz> screamed:

    > ze doszedl - to po wyslaniu faxu otrzymujesz raport ktory podaje czy
    > transmisja przebiegla poprawnie. Nie podaje oczywiscie czy jest czytelny.

    Nie ze doszedl, a ze cos doszlo. Pusta kartka?

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 12:47:59 user up 10531 days, 0:42, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Don't stop at one bug.