eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak sobie poradzić z operatorem sieci IDEA, m in. jak rozwiązać umowe?? Pomocy.. › Re: Jak sobie poradzić z operatorem sieci IDEA, m in. jak rozwiązać umowe?? Pomocy..
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sobie poradzić z operatorem sieci IDEA, m in. jak rozwiązać
    umowe?? Pomocy..
    Date: Tue, 22 Feb 2005 16:36:07 +0100

    Shady napisał(a):

    [...]
    > Po kilku dniach przychodzi sms ze włączono mi taryfe Jedna Idea 50 (I tu
    > następuje WAŁEK nr1: Towar niezgodny z umową. Dobrze to rozumiem tak?)

    usługa nie jest towarem
    [...]

    > I teraz tak: zlozylam reklamacje dotyczące niezgodnosci wlaczonej taryfy z
    > taryfa jaka mam na umowie. 9 oraz 19 stycznia wyslalam faks reklamacyjny,
    > opisujacy sprawe. PTK Centertel, zgodnie z Regulaminem ma 30 dni na
    > odpowiedź. Jesli nie odpowiedza, reklamacje uznaje sie za zasadna. Dzis jest
    > 22 luty, czase minal, odpowiedzi na reklamacje nie ma, taryfa dalej
    > pozostaja zla. (WAŁEK nr2 - nie przestrzeganie Regulaminu)

    Wysłanie reklamacji faksem ma taką samą wagę prawną jak wywieszenie jej
    u siebie w toalecie. Jak odpowiedzą, ok. Jak nie odpowiedzą - jaki masz
    dowód, że wysłałaś?

    > 26 stycznia wysyłam pisemna reklamacje opisujaca cala sytuacje ponownie.
    > Listem poleconym. Zalaczam wszystkie potrzebne zalczniki w tym oczywiscie
    > ksero umowy. 27 stycznia Sekretariat PTK odbiera moje pismo (mam na to
    > potwierdzenie pocztowe). Zgodnie z Reguaminem praconik ma obowiazem
    > poinformowac mnie kiedy dotarlo do nich pismo reklamacyjne. Do dnia
    > dzisiejszego (22 luty) NIKT NIC NIE WIE. Nie ma w systemie zadnej wzmianki o
    > zadnej z moich reklamacji (WAŁEK nr 3 - Niewywiązywanie się z Regulaminu)

    Nie pisac więcej, nie dzwonic. Odczekaj do 27 lutego + 3 dni na
    doręcxzenie ew. listu i koniec. reklamacja uznana.

    I potem co faktura reklamacja pisemna + skarga do URTiPu za obciążanie
    kwotą faktóry, której reklamacje uznali

    > Od chwili podpisania umowy mam wlaczona usluge Biznes Grupa za 12 zl
    > miesiecznie. Co wiecej, w ofercie Jedna Idea takiej uslugi nie ma. 9
    > stycznia prosze o wylaczenie tej uslugi. 10 lutego okazuje sie ze nadal jest
    > nie wylaczona. Robie awanture w BOKu bo juz nie wytrzymuje. 16 lutego
    > wystawiona zostaje f-ra - oczywiscie z 12 zł za BG (WAŁEK NR 4 - nie
    > dotrzymanie terminu reklamacji)

    jakiej reklamacji?

    [...]
    > Przede wszystkim chce od nich odzyskac zagrabione bezprawnie pieniadze i
    > rozwiazac z nimi umowe (bo boje sie juz tej sieci). Podstawy do rozw. umowy
    > chyba są - sprzedaja mi towar niezgodny z umowa...

    jak wyżej - usługa NIE JEST towarem

    > pomozcie.. mam wyksztalcenie ekonomiczne a nie prawnicze i nie mam pojecia
    > jak napisac pisemko poslugujac sie paragrafami. :(

    Jeżeli umowa na czas określony, to se ne da. Bez płacenia odpowiedniej
    kary oczywiscie. Jeżlei nie - droga wolna

    M.