  • 1. Data: 2005-02-22 15:32:52
    Temat: Prawo prasowe
    Od: lom <b...@o...pl>

    Moze ktos z grupowiczow wie, czy gazeta moze odmowic wydania ogloszenia tak
    sobie. Bez podania logicznej przyczyny?

    Dzieki

    Pozdrawiam
    lom

  • 2. Data: 2005-02-22 15:48:55
    Temat: Re: Prawo prasowe
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    lom napisał(a):
    > Moze ktos z grupowiczow wie, czy gazeta moze odmowic wydania ogloszenia tak
    > sobie. Bez podania logicznej przyczyny?

    Art. 36 PP

    2. Ogłoszenia i reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem lub zasadami
    współżycia społecznego.

    4. Wydawca i redaktor mają prawo odmówić zamieszczenia ogłoszeń i
    reklamy, jeżeli ich treść lub forma jest sprzeczna z linią programową
    bądź charakterem publikacji.

    M.

  • 3. Data: 2005-02-23 03:48:01
    Od: aloha <k...@h...com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Art. 36 PP
    >
    > 2. Ogłoszenia i reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem lub zasadami
    > współżycia społecznego.

    Tutaj nie mam zastrzezen. To ostatnie, jak widac, pozostawia pole do
    interpretacji.

    > 4. Wydawca i redaktor mają prawo odmówić zamieszczenia ogłoszeń i
    > reklamy, jeżeli ich treść lub forma jest sprzeczna z linią programową
    > bądź charakterem publikacji.
    >
    > M.

    Ten paragraf jest niewazny z mocy konstytucji i Europejskiej Konwencji
    Praw Czlowieka.

  • 4. Data: 2005-02-23 10:21:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    aloha napisał(a):

    > Ten paragraf jest niewazny z mocy konstytucji i Europejskiej Konwencji
    > Praw Czlowieka.

    Byc może - nie będe tu dyskutował. Pragnę jedynie stwierdzić, że JEŻELI
    nastąpi odrzucenie jakiejś reklamy (a zdarza się to naprawdę BARDZO
    rzadko), zwykle używany jest ten zapis. I nie słyszałem jeszcze o żadnym
    procesie z tego powodu.

    M.

  • 5. Data: 2005-02-23 11:24:14
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    aloha na pl.soc.prawo w poscie <R1TSd.79434$QS5.38452@trndny06>
    napisał(a):

    > Ten paragraf jest niewazny z mocy konstytucji i Europejskiej Konwencji
    > Praw Czlowieka.

    byc moze, ale watpie
    zaluzmy, ze jestes red.nacz. pisma o charakterze religinym :
    zglasz sie do Ciebie osoba, ktora chce reklamowac wibratory, albo
    agencje towarzyska ! i co? niemozesz odmowic?

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    za skutki wprowadzenia w zycie moich teorii _nieodpowiadam_ ;)

  • 6. Data: 2005-02-24 01:54:37
    Od: snat <j...@m...com>

    xmarcel wrote:
> [...]
    > zglasz sie do Ciebie osoba, ktora chce reklamowac wibratory, albo
    > agencje towarzyska ! i co? niemozesz odmowic?

    Nie to chyba mamy na mysli. Tutaj sprawa jest jasna. Zglasza sie jednak
    gosc do OTR i chce zareklamowac w Radiu Ryja nowa ksiazke dokumentujaca
    pedofilie ksiezy katolickich. Z linia programowa sprzeczny nie jest bo
    traktuje o KK. Przepis jest zbyt ogolnikowy.