  • 11. Data: 2010-08-31 11:56:19
    Temat: Re: Jak się bronić przed dostawcami internetu?
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 31 Sie, 13:48, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > w samym srodku. Wspolnota mogla myslec jak robila remont. Celem czesci
    > wspolnej budynku jest nie tylko chodzenie po klatce ale takze utrzymywanie
    > miejsca pod infrastrukture telekomunikacyjna i inne media.
    >
    > Jak sobie wyobrazasz, ze wspolnota mowi ktory operator moze dostarczac
    > internet ? A prad ? A gaz? A kablowka ? Zabronisz sasiadowi podlaczenia sie
    > do TPSA bo WM podjela uchwale ? Bez sensu.
    >
    > Icek

    Nie zrozumiałeś pytania.
    Od kiedy na instalacje wewnętrzne jest potrzebna Decyzja lokalizacji
    celu publicznego lub jak piszesz, w którym miejscu MPZP to opisuje?

  • 12. Data: 2010-08-31 12:06:50
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 13:47, Icek pisze:
    > nie, powinno sie miec miejsce w ktorym kazdy operator, ktorego chce
    > jakikolwiek mieszkaniec podpina sie do sieci wewnatrz budynku. Wtedy jest
    > jedna siec i nie ma problemu.
    Ty położyłeś w życiu chociaż metr kabla czy tylko teoretyzujesz? W
    wiekszości budynków nie ma "inteligentnej infrastruktury" typu gniazda
    abonenckie i główny punkt zbiorczy w piwnicy czy gdziekolwiek, tylko
    jest okablowanie pociągnięte "per firma". Jak niby sobie wyobrażasz
    wpinanie się z własnym sygnałem do infrastruktury firmy trzeciej?

    > taaaaa, a lyzka na to niemozliwe. Dobrze, ze ustawodawca mial inne zdanie.
    > Zaden burak ze wspolnoty nie zablokuje mozliwosci posiadania przez
    > mieszkancow internetu. Nie moze byc tak, ze WM podejmie uchwale i wyrzuci
    > wszystkich. Moze niech tylko zostanie ten jeden albo 2 operatorow
    > zatwierdzonych przez wspolnote ????
    1. WM może i musi podejmować uchwały w imieniu swoich członków
    2. nikt tu nie pisze o blokowaniu możliwości posiadania internetu, jest
    kwestia nadmiarowej ilości dostawców. Z postu rozpoczynającego ta
    dyskusje wynika, że mieszkańcy nie są zainteresowani, a kolejny
    "operator" na siłę im się wciska. Znajdź zapis w prawie
    telekomunikacyjnym, że dowolna firma telekomunikacyjna ma prawo bez
    zgody właściciela (w tym wypadku WM) wchodzi z kablami do prywatnego
    budynku.

    > tak, jak beda mieli klientow to nie mozna im tego zabronic
    Jakby babcia miała wąsy to mówiłoby się do niej dziadku. Z
    przedstawionego problemu wynika że nie ma zapotrzebowania na kolejną
    firmę. Tak więc nie ma zastosowania Art. 46 Prawa telekomunikacyjnego.

    > masz jakies zasciankowe myslenie. CHcesz ludziom zabraniac korzystania z
    > internetu ???
    Najpierw czytaj, ze zrozumieniem, potem pisz bo na razie piszesz bzdury.

    --
    MZ

  • 13. Data: 2010-08-31 12:09:32
    Od: Marek <x...@b...pl>

    W dniu 2010-08-31 13:47, Icek pisze:

    > tak, jak beda mieli klientow to nie mozna im tego zabronic

    Dostawca twierdzi, że jest jeden lokator który chce od nich
    brać dostęp do internetu, lecz nie chcą ujawnić kto, zasłaniając
    się "ochroną danych osobowych". Sądzimy, że chcą u nas wykonać
    "węzeł" do dystrybucji sygnału do kolejnych budynków. Jeżeli
    nikt z naszych mieszkańców nie chciałby tego sygnału to podobno
    można żądać opłaty za udostępnianie nieruchomości.

    Czy mógłbym prosić o informacje jakie aktualne akty prawne regulują
    tą problematykę udostępniania nieruchomości dla przyszłych operatorów
    telekomunikacyjnych

    --
    Marek

  • 14. Data: 2010-08-31 12:20:18
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 14:09, Marek pisze:

> [...]
    > nikt z naszych mieszkańców nie chciałby tego sygnału to podobno
    > można żądać opłaty za udostępnianie nieruchomości.
    Możecie się zwyczajnie nie zgodzić i tyle.
    "Dostawca" ewidentnie rżnie głupa. Jak duża jest ta wspólnota? Nie da
    się zwołać zebrania w tej sprawie i zebrać podpisów/podjąć uchwały?
    Poza tym sprawdź czy "dostawca" spełnia wymogi bycia operatorem
    telekomunikacyjnym opisane w Art 10 Prawa telekomunikacyjnego.
    Firma-krzak xksiński która składa komputery w garażu i ma DLSa z
    routerem i access-pointem to jeszcze nie operator.
    Do tego dochodzą takie kwestie jak projekt instalacji, emisja
    promieniowania z anten, poprawne uziemienie anten (po celnym piorunie
    możecie remontować dach), zasilanie sprzętu (kto im będzie sponsorować
    prąd?) i wiele innych rzeczy. Nie jesteście ubezwłasnowolnieni, budynek
    jest WASZ naprawdę niewiele zapisów prawnych ogranicza tą własność i
    prawo do dysponowania nią. Widzimisię xsińskiego do nich nie należy.

    --
    MZ

  • 15. Data: 2010-08-31 12:26:46
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 14:06:50 +0200, MZ napisał(a):

    > kolejny "operator" na siłę im się wciska.

    A to ciekawe zwierze. Wrzuca koszty tam gdzie nie będzie miał zysków :) Po
    co miałby to robić? Skoro chce wejść, to chyba wcześniej zrobił jakieś
    rozeznanie, nie?

    --
    marcin

  • 16. Data: 2010-08-31 12:30:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-31 14:09, Marek pisze:

    > Czy mógłbym prosić o informacje jakie aktualne akty prawne regulują
    > tą problematykę udostępniania nieruchomości dla przyszłych operatorów
    > telekomunikacyjnyc.

    To są prawdopodobnie przyszłe akty prawne.

    --
    spp

  • 17. Data: 2010-08-31 12:32:45
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 14:26, zly pisze:

    > A to ciekawe zwierze. Wrzuca koszty tam gdzie nie będzie miał zysków :) Po
    > co miałby to robić? Skoro chce wejść, to chyba wcześniej zrobił jakieś
    > rozeznanie, nie?

    Oczywiście że zrobił rozeznanie, autor wątku napisał wyraźnie po co
    "operatorowi" infrastruktura w budynku (punk dystrybucji dla sąsiednich
    budynków).

    --
    MZ

  • 18. Data: 2010-08-31 12:34:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > dyskusje wynika, że mieszkańcy nie są zainteresowani, a kolejny
    > "operator" na siłę im się wciska. Znajdź zapis w prawie

    taaaaa, a operator wybuduje kable, zainwestuje kase i nie bedzie z tego nic
    mial ?? Buahahahaha. Przedstawiciel WM ma cos przeciwko, mieszkancy chca
    internet. Proste ?

    > Jakby babcia miała wąsy to mówiłoby się do niej dziadku. Z
    > przedstawionego problemu wynika że nie ma zapotrzebowania na kolejną
    > firmę. Tak więc nie ma zastosowania Art. 46 Prawa telekomunikacyjnego.

    ale co to jest zapotrzebowanie na kolejna firme ?? Znaczy, ze juz obecne nie
    beda mialy mozliwosci ??

    Dobre.

    Icek

  • 19. Data: 2010-08-31 12:37:14
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >Nie zrozumiałeś pytania.
    >Od kiedy na instalacje wewnętrzne jest potrzebna Decyzja lokalizacji
    >celu publicznego lub jak piszesz, w którym miejscu MPZP to opisuje?

    był babol. Jakiś idiota pisał prawo. W przypadku braku MPZP nie dało się
    skorzystać z art 140 PT bo ten odwoływał się wprost do art 124 UOGN, a ten
    wymagał MPZP albo decyzji lokalizacji.

    Teraz nowa ustawa mowi wprost, ze decyzja nie jest potrzebna (patrz art
    33-39 chyba nowej ustawy o wspieraniu rozwoju sieci z maja)

    Icek

  • 20. Data: 2010-08-31 12:37:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Po

    > Oczywiście że zrobił rozeznanie, autor wątku napisał wyraźnie po co
    > "operatorowi" infrastruktura w budynku (punk dystrybucji dla sąsiednich
    > budynków).

    jak zwykle kazdy u nas sie na wszystkim zna. Nie masz pewnosci, ze tak jest.

    Icek