  • 1. Data: 2010-08-30 17:47:59
    Temat: Premia uznaniowa
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Witam
    Ciąg dalszy niedawnego wątku o telefonach w czasie urlopu.
    Urlop mi się skończył, dziś pierwszy dzień w robocie (masakra...) i
    dowiedziałem się, że mam obciętą premię uznaniową. Niestety nie dowiedziałem
    się dlaczego bo ten mój pożalsięboże szef jest od dziś na urlopie. Chyba
    specjalnie...
    Ja wiem że premia uznaniowa jest uznaniowa, ale powiedzcie mi czy mogę
    zażyczyć sobie pisemnego uzasadnienia jej nieprzyznania? Wiem, wiem,
    zażyczyć to se mogę, ale czy jest możliwość żebym coś takiego dostał na
    piśmie? Ma taki obowiązek? Bo ciekaw jestem...

    Piotr

  • 2. Data: 2010-08-30 18:05:45
    Temat: Re: Premia uznaniowa
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > piśmie? Ma taki obowiązek? Bo ciekaw jestem...

    Nie wiem, czy ma - obstawiam, ze nie.
    A nawet, jesli takiej odpowiedzi Ci udzieli, to pewnie napisze, iz uznal, ze
    remia Ci sie w tym miesiacu nie nalezy :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-08-30 18:20:28
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > zażyczyć to se mogę, ale czy jest możliwość żebym coś takiego dostał na
    > piśmie? Ma taki obowiązek? Bo ciekaw jestem...

    Premia ma to do siebie, że jest przyznawana za szczególne osiągnięcia.
    Premia uznaniowa oznacza, że brak jest szczegółowo określonego systemu
    premiowania tzn. ustalona norma pracy i sposób "doceniania"
    przekroczenia normy.
    W związku z powyższym należy rozumieć, że przełożony powinien tłumaczyć
    przyczyny przyznania premii a nie jej nie przyznania.
    Niestety w Polsce system premiowania został wypaczony bo fakt
    przydzielenia premii uważa się za normalność, a brak premii za karę.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2010-08-30 18:20:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i5gr39$qpd$1@mx1.internetia.pl Piotr <p...@k...net.pl>
    pisze:

> [...]
    > zażyczyć to se mogę, ale czy jest możliwość żebym coś takiego dostał na
    > piśmie? Ma taki obowiązek? Bo ciekaw jestem...
    Trzeba abyś dokładnie przeczytał:
    - umowę o pracę
    - regulamin pracy
    - regulamin wynagradzania
    - zakres obowiązków
    - ? (co tam jeszcze macie).

    To nie muszą być zawsze osobne akty, ale przeczytaj co tylko masz, to nie
    boli i tylko skorzystasz.
    Ale w uzyskanie uzasadnienia przyznania premii uznaniowej (nieregulaminowej)
    to ja mocno wątpię.
    Taki rodzaj premii to prostacki, ale ciągle skuteczny wybieg.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-08-30 18:39:26
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Piotr" <p...@k...net.pl> napisał

    > Niestety nie dowiedziałem się dlaczego bo ten mój pożalsięboże szef jest
    > od dziś na urlopie. Chyba specjalnie...

    Z czystej ciekawości - dlaczego zamiast utyskiwać na swojego pożalsięboże
    szefa nie zmienisz go na jakiegoś normalnego?

    > Ja wiem że premia uznaniowa jest uznaniowa, ale powiedzcie mi czy mogę
    > zażyczyć sobie pisemnego uzasadnienia jej nieprzyznania?

    A na jakich zasadach miałeś ją przyznawaną wcześniej?

    > Wiem, wiem, zażyczyć to se mogę, ale czy jest możliwość żebym coś takiego
    > dostał na piśmie? Ma taki obowiązek?

    Nie ma.

    K.

  • 6. Data: 2010-08-30 18:41:54
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Taki rodzaj premii to prostacki, ale ciągle skuteczny wybieg.

    Skuteczny wybieg przed _czym_?
    Nie ma obowiązku podpisywania umowy o pracę na niekorzystych dla siebie
    warunkach.
    Jotte, przecież to ty jesteś zwolennikiem "nieszmacenia się" :>

    K.

  • 7. Data: 2010-08-30 18:59:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/30/2010 08:20 PM), Czeresniak wrote:

> [...]
    > Niestety w Polsce system premiowania został wypaczony bo fakt
    > przydzielenia premii uważa się za normalność, a brak premii za karę.

    Bo tak powinno być. Premia powinna być określana jakimś regulaminem (np.
    procent od sprzedaży, obrotów), wyliczalna.

    Zaś to co funkcjonuje pod nazwą "premia uznaniowa" to jest po prostu
    nagroda.

    p. m.

  • 8. Data: 2010-08-30 19:00:23
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-30 20:20, Czeresniak pisze:

    > Niestety w Polsce system premiowania został wypaczony bo fakt
    > przydzielenia premii uważa się za normalność, a brak premii za
    > karę.

    IMHO wynika to z zarobków, które też do europejskich się nie
    zaliczają.

    Wypłata z premią - żyjesz.
    "Goła" wypłata - wpieprzasz tynk ze ścian, o ile nie obgryzłeś
    go miesiąc temu ...

    6008

  • 9. Data: 2010-08-30 19:09:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c7bff9a$0$21002$65785112@news.neostrada.pl mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

    > Premia powinna być określana jakimś regulaminem (np. procent od sprzedaży,
    > obrotów), wyliczalna.
    > Zaś to co funkcjonuje pod nazwą "premia uznaniowa" to jest po prostu
    > nagroda.
    W istocie - premia uznaniowa jest de facto tożsama nagrodą. Co nie oznacza,
    że pracodawca nie może określić za co nagrodę może przyznać.
    Niemniej pracownicy często nabierają się na łajdacki wybieg "premii
    uznaniowej" wliczając ją do spodziewanych dochodów. I potem faktycznie, jak
    napisał Czereśniak, czują się oszukani gdy jej nie dostaną.
    To podstawowy błąd, liczyć jako wynagrodzenie należy tylko kasę
    zagwarantowaną zapisami umowy i tylko taką kwotę brać pod uwagę przy
    rozpatrywaniu jej zawarcia.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-08-30 19:09:25
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Czeresniak napisal:
    > Niestety w Polsce system premiowania został wypaczony bo fakt
    > przydzielenia premii uważa się za normalność, a brak premii za karę.

    Zapolemizuję. W Polsce system wynagradzania został wypaczony,
    bo podstawowe płace są śmiesznie niskie, a zasadnicza część
    wynagrodzenia została przesunięta do uznaniowych, ale nieregulaminowych
    premii. Ot, taki bantustan trzeciego świata...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek