  • 1. Data: 2010-08-31 10:31:59
    Temat: Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
    Od: fim <n...@n...com>

    Witam,
    moja mama zmaga się z tym problemem. Sąd zasądził dla niej 1/2 spadku po
    zmarłej mamie. Drugą połowę sąd zasądził dla siostry. To mamy na piśmie.
    Moja mama poszła do banku, celem wypłaty 1/2 spadku, jednak dyrektor
    banku odmówił wypłaty twierdząc, że przy wypłacie spadku muszą
    uczestniczyć dwie osoby tj. dwie córki. To będzie jednak niemożliwe.
    Siostry są ze sobą skłócone i moja ciotka (notabene jest ona skłócona z
    całym światem; nikt w rodzinie jej nie lubi) będzie grała na niekorzyść
    mojej mamy. Dla ciotki pieniądze ze spadku nie stanowią większej
    wartości (w porównaniu z nami to bardzo majętna osoba) i
    najprawdopodobniej wcale nie będzie ich odbierała. Będzie się za to
    starała uniemożliwić wypłatę mojej mamie. Co moja mama może zrobić?

    Pozdrawiam, F.

  • 2. Data: 2010-08-31 10:57:39
    Temat: Re: Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

    > Co moja mama może zrobić?

    wyslac do banku przedsadowe wezwanie do wyplaty ze wskazaniem nr konta na
    ktore maja zostac przelane pieniadze i informacji, ze po X dniach sprawa
    skierowana zostanie do sadu...

    Pzdr

  • 3. Data: 2010-08-31 11:13:54
    Od: fim <n...@n...com>

    On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:

> [...]
    > ktore maja zostac przelane pieniadze i informacji, ze po X dniach sprawa

    Tylko, że sam dyrektor tego banku (ING) zasłaniał się procedurami i
    twierdził, że zgodnie z regulaminem banku nie może on wypłacić
    pieniędzy. Kto ma rację? Czym się podeprzeć pisząc takie pismo? Na jakie
    przepisy się powołać?

  • 4. Data: 2010-08-31 11:18:20
    Od: "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl>

    Użytkownik "fim" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czym się podeprzeć pisząc takie pismo? Na jakie przepisy się powołać?

    Na żadne. To dyrektor banku będzie musiał powołać się na przepisy dlaczego nie
    respektuje wyroków polskich sądów.

    --
    prezydent

    Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/
    Regionalni wykonawcy poszukiwani.

  • 5. Data: 2010-08-31 12:02:25
    Od: BK <b...@g...com>

    On 31 Sie, 13:18, "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    wiadomościnews:i5io5c$sc2$1@news.task.gda.pl...

    > Na żadne. To dyrektor banku będzie musiał powołać się na przepisy dlaczego nie

    Tylko nabycie 1/2 spadku nie oznacza nabycia polowy pieniedzy
    zgromadzonych na tym rachunku - potrzebny jest jeszcze dzial spadku.
    Nabycie 1/2 spadku oznacza nabycie 1/2 spadku - niekoniecznie musi to
    byc prawo do 50% srodkow na danym rachunku bankowym.

    Jesli pojawiliby sie wszyscy spadkobiercy to mozna im oddac calosc i
    niech sie dziela sami. Jesli zas przychodzi tylko 1 to nie ma pewnosci
    czy moze on pobrac akurat 50% srodkow.

  • 6. Data: 2010-08-31 12:08:52
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    fim wrote:

> [...]
    > i twierdził, że zgodnie z regulaminem banku nie może on wypłacić
    > pieniędzy. Kto ma rację? Czym się podeprzeć pisząc takie pismo?

    Regulamin banku może różne rzeczy zawierać, i trzeba je
    respektować (jeśli się na nie zgodziło podpisując umowę) o ile
    będą zgodne z polskim prawem, bo ustawy mają pierwszeństwo przed
    jakimś "regulaminem".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2010-08-31 12:09:36
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 14:02, BK pisze:
> [...]
    >
    > Jesli pojawiliby sie wszyscy spadkobiercy to mozna im oddac calosc i
    > niech sie dziela sami. Jesli zas przychodzi tylko 1 to nie ma pewnosci

    Dokładnie tak, dlatego mama wątkotwórcy powinna przeprowadzić ujawnienie
    i podział masy spadkowej. Taki dokument będzie wiążący dla banku.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2010-08-31 12:45:27
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:13:54 +0200, fim napisał(a):

    /.../
> [...]
    > twierdził, że zgodnie z regulaminem banku nie może on wypłacić
    > pieniędzy. Kto ma rację? Czym się podeprzeć pisząc takie pismo? Na jakie

    Na żadne. Trzeba by iść do papugi la pewności i redakcji. Wewnętrzne
    regulaminy banku Cię walą.

  • 9. Data: 2010-08-31 12:57:06
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 14:45, Smok Eustachy pisze:

    > Na żadne. Trzeba by iść do papugi la pewności i redakcji. Wewnętrzne
    > regulaminy banku Cię walą.
    Dyrektor głupio argumentuje, ale do wypłaty tak jak ktoś wcześniej
    napisał nie wystarczy sądowe stwierdzenie nabycia spadku tylko potrzebny
    jest podział masy spadkowej.

    --
    MZ

  • 10. Data: 2010-08-31 13:18:28
    Od: fim <n...@n...com>

    On 2010-08-31 14:09, MZ wrote:

    > Dokładnie tak, dlatego mama wątkotwórcy powinna przeprowadzić ujawnienie
    > i podział masy spadkowej. Taki dokument będzie wiążący dla banku.

    Co to konkretnie oznacza (przeprowadzenie ujawnienia i podział masy
    spadkowej)? Jak to załatwić, aby bank się już nie czepiał?
    Dzięki za pomoc.