  • 21. Data: 2010-08-31 12:40:28
    Temat: Re: Jak się bronić przed dostawcami internetu?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 14:34, Icek pisze:

    > taaaaa, a operator wybuduje kable, zainwestuje kase i nie bedzie z tego nic
    > mial ?? Buahahahaha. Przedstawiciel WM ma cos przeciwko, mieszkancy chca
    > internet. Proste ?

    Ty naprawdę nie rozumiesz słowa pisanego czy tylko masz własny świat?
    Jak napisał pytający "operator" chce mieć węzeł w danej części osiedla i
    dlatego chce wybudować infrastrukturę, a mieszkańcy nie są
    zainteresowani kolejną firmą bo mają już internet z kilku innych źródeł.
    "Operator" znalazł (ale nie powie kogo) JEDNĄ osobę która PODOBNO jest
    zainteresowana i na tym opiera swoje bezpodstawne i naciągane żądania
    udostępnienia budynku. Jeśli się nie da inaczej (a powinno się dać) to
    zawsze można go położyć kwestią sposobu zasilania sprzętu i
    przedstawieniem opinii o braku szkodliwości promieniowania z anten. Leży
    i kwiczy. Niemniej prościej będzie go zwyczajnie na budynek nie wpuszczać.

    --
    MZ

  • 22. Data: 2010-08-31 13:02:43
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 14:32:45 +0200, MZ napisał(a):

    > Oczywiście że zrobił rozeznanie, autor wątku napisał wyraźnie po co
    > "operatorowi" infrastruktura w budynku (punk dystrybucji dla sąsiednich
    > budynków).

    I żeby dystrybuować musi robić plątaninę kabli na klatce? Ciekawe.
    --
    marcin

  • 23. Data: 2010-08-31 13:06:20
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    log.net.pl
    *Marek* napisał(-a):

    > W budynku w którym mieszkam (jest wspólnota mieszkaniowa) kolejna
    > firma
    > zamierza budować swoją sieć przewodową którą będzie dostarczać
    > internet.
    > W budynku jest już dostęp do internetu przez TP SA, Dialog oraz
    > "kablówkę". Niedawno malowaliśmy klatkę schodową i nie chcemy
    > plątaniny
    > kabli na powierzchni ścian. Podobno art. 140 prawa telekomunikacyjnego
    > nie daje nam możliwości zabronienia tej inwestycji.

    Przyznam, że nie rozumiem. W prywatnej własności, choćby wspólnoty ktoś
    Wam chce na chama, wbrew Waszej woli instalować swoją infrastrukturę??
    Nawet jak jest kilku chętnych, a nie ma większości, to uchwała padnie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 24. Data: 2010-08-31 13:38:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ty naprawdę nie rozumiesz słowa pisanego czy tylko masz własny świat?

    tak, widzę, że w Twoim swiecie właśnie jak się nie ma argumentów to zaczyna
    się obrażać

    > Jak napisał pytający "operator" chce mieć węzeł w danej części osiedla i
    > dlatego chce wybudować infrastrukturę, a mieszkańcy nie są

    a łyżka na to niemożliwe. Co to jest "węzeł w danej części osiedla" ?

> [...]
    > udostępnienia budynku. Jeśli się nie da inaczej (a powinno się dać) to
    > zawsze można go położyć kwestią sposobu zasilania sprzętu i

    taaaa

    > przedstawieniem opinii o braku szkodliwości promieniowania z anten. Leży
    > i kwiczy. Niemniej prościej będzie go zwyczajnie na budynek nie wpuszczać.

    buahahaha

    Jeżeli to jest jakiś "Pan Mietek" z osiedla to może. Żadnego profesjonalnego
    operatora nie powstrzymasz koniecznością wykonania zasilania czy
    przedstawienia certyfikatu CE dla urządzeń o pomiarach natężenia
    promieniowania nie wspominając

    Icek

  • 25. Data: 2010-08-31 13:39:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Przyznam, że nie rozumiem. W prywatnej własności, choćby wspólnoty ktoś
    > Wam chce na chama, wbrew Waszej woli instalować swoją infrastrukturę??
    > Nawet jak jest kilku chętnych, a nie ma większości, to uchwała padnie.

    to teraz weź sobie wyobraź, że jesteś w mniejszości i Ci WM podejmuje
    uchwałę, że odcina Ci prąd, gaz, wodę, internet i telefon. Bo mają większość
    to chyba mogą nie ?

    I zastanów się czemu Ci z mniejszości mogą chcieć skorzystać z internetu
    albo telefonu niekoniecznie od jednego monopolisty wskazanego przez WM.

    Icek

  • 26. Data: 2010-08-31 13:47:08
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 15:39, Icek pisze:

> [...]
    >
    > I zastanów się czemu Ci z mniejszości mogą chcieć skorzystać z internetu
    > albo telefonu niekoniecznie od jednego monopolisty wskazanego przez WM.

    Przestań w końcu nadinterpretować, wymyślać i wypisywać te bzdury. I
    podaj adres, to przyjadę Ci położyć infrastrukturę sieciową żeby moja
    firma mogła Ci świadczyć usługę dostępu do internetu. Nie obchodzi mnie
    że nie chcesz, uratuję Cię przed monopolistami którzy teraz Cię
    obsługują. No dawaj ten adres albo skończy bredzić o odcinaniu mediów i
    monopolistach itp.

    --
    MZ

  • 27. Data: 2010-08-31 14:16:49
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Icek* napisał(-a):

    > to teraz weź sobie wyobraź, że jesteś w mniejszości i Ci WM podejmuje
    > uchwałę, że odcina Ci prąd, gaz, wodę, internet i telefon. Bo mają
    > większość to chyba mogą nie ?

    Bredzisz. Prąd, wodę, gaz mam dostarczaną _istniejąca_ infrastrukturą,
    wymaganą przez odpowiednie przepisy. Ale wyobraź sobie że w budynku nie
    ma instalcji gazowej, bo może nie być i wszyscy mają gaz z butli. Tylko
    Ty masz ochotę założyć sobie instalcję gazową. Spróbuj to przeprowadzić
    bez zgody WM. A dostęp do internetu jest. A że od innego operatora niż
    chce ten skorumpowany (nie bez powodu to piszę, bo pewnie tak jest;
    obietnica darmowego lub tańszego dostepu) mieszkaniec, to jego problem.
    Nie ma takiej możliwości żeby we WM jednostka "fundowała" większości
    tego, czego ona sobie nie życzy. Może być nawet na to odpowiednia
    uchwała, którą odszczepieniec ma prawo zaskarżyć w sądzie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 28. Data: 2010-08-31 15:05:13
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > bez zgody WM. A dostęp do internetu jest. A że od innego operatora niż
    > chce ten skorumpowany (nie bez powodu to piszę, bo pewnie tak jest;
    > obietnica darmowego lub tańszego dostepu) mieszkaniec, to jego problem.

    taaaaa. Całe szczęście, że stan prawny jest inny i każdy "skorumpowany" może
    mieć taki internet jak mu się podoba a nie jak wybrałą większość ze
    wspólnoty

    > Nie ma takiej możliwości żeby we WM jednostka "fundowała" większości
    > tego, czego ona sobie nie życzy. Może być nawet na to odpowiednia
    > uchwała, którą odszczepieniec ma prawo zaskarżyć w sądzie.

    ale wspólnota nie musi niczego fundować. Instalacje robi operator na
    włąsny/klienta koszt

    Icek

  • 29. Data: 2010-08-31 15:27:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-31 14:37, Użytkownik Icek napisał:
    > Po
    >
    > jak zwykle kazdy u nas sie na wszystkim zna. Nie masz pewnosci, ze tak jest.

    Punkt dystrybucji dla sąsiednich bloków to może być antena na dachu,
    kable na klatkach schodowych idące do mieszkań raczej takim
    punktem nie będą. Więc albo jest to nowy konkurencyjny dostawca
    który puści te kable lub nie będzie konkurencyjny i nie puści.
    Pominę milczeniem że ktoś temu dostawcy w imieniu wspólnoty
    zgodę na wejście na blok jednak wydał, to oznacza że pretensje
    o kabel maja nie lokatorzy tylko jeden zainteresowany z jakiegoś
    powodu aby ten dostawca swojej instalacji nie kładł.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-08-31 15:36:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-31 17:05, Użytkownik Icek napisał:

    > taaaaa. Całe szczęście, że stan prawny jest inny i każdy "skorumpowany" może
    > mieć taki internet jak mu się podoba a nie jak wybrałą większość ze
    > wspólnoty

    Pod warunkiem że właściciel budynku wyrazi zgodę na instalację
    przez tego który oferuje "taki internet jak mu się podoba".
    Jak nie zezwoli to będzie miał od tego co mają już swoje
    instalacje w tym budynku lub sie przeprowadzi do innego budynku.
    :-)