  • 1. Data: 2010-08-31 10:21:10
    Temat: Jak się bronić przed dostawcami internetu?
    Od: Marek <x...@b...pl>

    W budynku w którym mieszkam (jest wspólnota mieszkaniowa) kolejna firma
    zamierza budować swoją sieć przewodową którą będzie dostarczać internet.
    W budynku jest już dostęp do internetu przez TP SA, Dialog oraz
    "kablówkę". Niedawno malowaliśmy klatkę schodową i nie chcemy plątaniny
    kabli na powierzchni ścian. Podobno art. 140 prawa telekomunikacyjnego
    nie daje nam możliwości zabronienia tej inwestycji.

    Znalazłem na jakimś forum informacje, że podobno ustawa o gospodarce
    nieruchomościami pozwala "chronić nieruchomość" przed tego typu
    inwestycjami ponieważ nie jest to "inwestycja celu publicznego".

    Proszę o podpowiedź co możemy zrobić aby uchronić się przed "intruzem".
    Podobno zmieniło się prawo i ustawa zawierająca ten art. 140 jest już
    nieaktualna, czy to prawda?

    --
    dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2010-08-31 11:12:10
    Temat: Re: Jak się bronić przed dostawcami internetu?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-31 12:21, Marek pisze:
    > i nie chcemy plątaniny
    > kabli na powierzchni ścian.

    A czemu sądzisz, że będzie to plątanina kabli? W znanych mi miejscach
    operatorzy montują korytka i raczej nie pójdą na plątaninę choćby z
    własnego bezpieczeństwa i wygody.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2010-08-31 11:24:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > kabli na powierzchni ścian. Podobno art. 140 prawa telekomunikacyjnego
    > nie daje nam możliwości zabronienia tej inwestycji.

    byliście krótkowzroczni skoro podczas remontu nie zrobiliście sobie pionów
    albo nie zrobiliście okablowania w budynku.

    Bardzo dobrze, ze jest konkurencja i kolejny operator wybuduje swoją sieć.
    Trzeba było myśleć przed remontem.

    > Znalazłem na jakimś forum informacje, że podobno ustawa o gospodarce
    > nieruchomościami pozwala "chronić nieruchomość" przed tego typu
    > inwestycjami ponieważ nie jest to "inwestycja celu publicznego".

    nie, weszłą nowa ustawa w maju, która rozwiązywała problem braku MPZP

    Icek

  • 4. Data: 2010-08-31 11:30:58
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 13:24, Icek pisze:

    > byliście krótkowzroczni skoro podczas remontu nie zrobiliście sobie pionów
    > albo nie zrobiliście okablowania w budynku.
    Co Ty bredzisz? Jakiego okablowania? Mają okablowanie, używane przez
    innych operatorów. Wg Ciebie powinno się mieć po x zestawów kabli dla
    każdego kto postanowi że akurat tu może chcieć świadczyć usługę? Poza
    tym kluczowe jest słowo "sobie". To ich budynek (wspólnoty) i nie mają
    żadnego obowiązku udostępniać go firmie xsiński i spółka żeby tamci
    mogli kable położyć. Wystarczy uchwała wspólnoty że w odpowiedzi na
    ofertę firmy xsiński nie są zainteresowani współpracą i nie wyrażają
    zgody na położenie okablowania.

    > Bardzo dobrze, ze jest konkurencja i kolejny operator wybuduje swoją sieć.
    > Trzeba było myśleć przed remontem.

    Bzdura jak wyżej. Jak jeszcze 10 "operatorów" będzie im chciało
    wybudować sieć to też się mają obowiązek zgodzić? A kolejnych 20? Może w
    ogóle kable zamiast ścian? Myśl, potem pisz.

    Do pytającego: to jest Wasz budynek i bez Waszej zgody wszelkim
    "operatorom" wara od niego.

    --
    MZ

  • 5. Data: 2010-08-31 11:37:53
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 31 Sie, 13:24, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > nie, weszłą nowa ustawa w maju, która rozwiązywała problem braku MPZP
    >
    > Icek

    W środku prywatnego budynku?

  • 6. Data: 2010-08-31 11:41:41
    Od: Paweł <o...@m...com>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Do pytającego: to jest Wasz budynek i bez Waszej zgody wszelkim
    > "operatorom" wara od niego.

    A może kolega Marek ma już internet od Tepsy lub któregoś z dotychcasowych
    dostawców.
    A kilka innych osób należących chce mieć od tego nowego?

    --
    Pawe

  • 7. Data: 2010-08-31 11:47:05
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Co Ty bredzisz? Jakiego okablowania? Mają okablowanie, używane przez
    > innych operatorów. Wg Ciebie powinno się mieć po x zestawów kabli dla
    > każdego kto postanowi że akurat tu może chcieć świadczyć usługę? Poza

    nie, powinno sie miec miejsce w ktorym kazdy operator, ktorego chce
    jakikolwiek mieszkaniec podpina sie do sieci wewnatrz budynku. Wtedy jest
    jedna siec i nie ma problemu.

> [...]
    > mogli kable położyć. Wystarczy uchwała wspólnoty że w odpowiedzi na
    > ofertę firmy xsiński nie są zainteresowani współpracą i nie wyrażają

    taaaaa, a lyzka na to niemozliwe. Dobrze, ze ustawodawca mial inne zdanie.
    Zaden burak ze wspolnoty nie zablokuje mozliwosci posiadania przez
    mieszkancow internetu. Nie moze byc tak, ze WM podejmie uchwale i wyrzuci
    wszystkich. Moze niech tylko zostanie ten jeden albo 2 operatorow
    zatwierdzonych przez wspolnote ????

    > Bzdura jak wyżej. Jak jeszcze 10 "operatorów" będzie im chciało
    > wybudować sieć to też się mają obowiązek zgodzić? A kolejnych 20? Może w
    > ogóle kable zamiast ścian? Myśl, potem pisz.

    tak, jak beda mieli klientow to nie mozna im tego zabronic

    > Do pytającego: to jest Wasz budynek i bez Waszej zgody wszelkim
    > "operatorom" wara od niego.

    masz jakies zasciankowe myslenie. CHcesz ludziom zabraniac korzystania z
    internetu ???

    Icek

  • 8. Data: 2010-08-31 11:48:38
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >W środku prywatnego budynku?

    w samym srodku. Wspolnota mogla myslec jak robila remont. Celem czesci
    wspolnej budynku jest nie tylko chodzenie po klatce ale takze utrzymywanie
    miejsca pod infrastrukture telekomunikacyjna i inne media.

    Jak sobie wyobrazasz, ze wspolnota mowi ktory operator moze dostarczac
    internet ? A prad ? A gaz? A kablowka ? Zabronisz sasiadowi podlaczenia sie
    do TPSA bo WM podjela uchwale ? Bez sensu.

    Icek

  • 9. Data: 2010-08-31 11:50:04
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A może kolega Marek ma już internet od Tepsy lub któregoś z dotychcasowych
    > dostawców.
    > A kilka innych osób należących chce mieć od tego nowego?

    no to wspolnota podejmuje uchwale, ze wolno im tylko z TPSA i nowy operator
    nic nie sprzeda.

    To jest dopiero nienaturalne

    Icek

  • 10. Data: 2010-08-31 11:51:31
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 13:41, Paweł pisze:

    > A może kolega Marek ma już internet od Tepsy lub któregoś z
    > dotychcasowych dostawców.
    > A kilka innych osób należących chce mieć od tego nowego?

    Dlatego pisałem że musi być uchwała wspólnoty, ewentualnie lista z
    podpisami wszystkich właścicieli. Zakładam że pisząc "śmy" mają już
    ustalone z sąsiadami że nie chcą. Nie jestem przeciwko konkurencji, w
    moim bloku (81 mieszkań) mamy 4 dostawców (2x kablówka, TPSA, i lokalna
    firma dającą net radiowo na dach i potem kablami do mieszkań). Tyle że
    np. sąsiad ma 1 Mbit/s/64kbity/s z lokalnej firmy za 90 zł, a ja mam
    30Mbit/s/2Mbit/s (kiedy nie sprawdzę to DL poniżej 28 nie spada, UL też
    przynajmniej 1.5Mbit/s jest) od wiodącego operatora kablówki na U :) za
    81 zł. U mnie przerwy są raz na miesiąc po parenaście minut, sąsiad raz
    w tygodniu ma problem bo deszcz, bo kable się uszkodziły bo switch padł
    itp. Dlatego dla mnie wszelkiej maści "operatorzy" którzy biorą jedno
    łącze 10-50Mbit/s i próbują je wciskać 100 osobom są zwyczajnymi
    naciągaczami i zupełnie nie rozumiem dlaczego wspólnota będąca
    właścicielem budynku MUSI takich wpuszczać z okablowaniem na swój teren.

    --
    MZ