  • 1. Data: 2002-01-24 16:47:29
    Temat: Jak oddzyskac mieszkanie?
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Jezeli ktos ma pomysl na odzyskanie mieszkania-pomocy!
    Przed paroma laty kupilam mieszkanie w Polsce,a ze nie mialam wtedy
    obywatelstwa polskiego to mieszkanie kupilam na moja przyjaciolke.Obecnie
    wracam do Polski, mam juz obywatelstwo,a "przyjaciolka" juz nie jest
    przyjaciolka i nie chce przepisac mieszkania na mnie twierdzac,ze cos jej
    sie nalezy za opiekowanie sie mieszkaniem przez tyle lat...:(
    Pomozcie,kochani....
    Joanna

  • 2. Data: 2002-01-24 17:17:58
    Temat: Re: Jak oddzyskac mieszkanie?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 24 Jan 2002, JR wrote:

    > Przed paroma laty kupilam mieszkanie w Polsce,a ze nie mialam wtedy
    > obywatelstwa polskiego to mieszkanie kupilam na moja przyjaciolke.Obecnie

    Czy w umowie zawarłyście prawo pierwokupu, albo warunek że w razie
    uzyskania przez ciebie obywatelstwa koleżanka zobowiązana jest do
    darowizny? Jeśli nie, to raczej ciężko będzie udowodnić twoje roszczenie.

    > wracam do Polski, mam juz obywatelstwo,a "przyjaciolka" juz nie jest
    > przyjaciolka i nie chce przepisac mieszkania na mnie twierdzac,ze cos jej
    > sie nalezy za opiekowanie sie mieszkaniem przez tyle lat...:(

    A to swoją drogą :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-24 17:57:57
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Czy w umowie zawarłyście prawo pierwokupu, albo warunek że w razie
    uzyskania przez ciebie obywatelstwa koleżanka zobowiązana jest do
    darowizny? Jeśli nie, to raczej ciężko będzie udowodnić twoje roszczenie.

    ***Niestety, Panie Gwidonie:) za bardzo ufam ludziom,a prawnikiem nie
    jestem.

> [...]
    > przyjaciolka i nie chce przepisac mieszkania na mnie twierdzac,ze cos jej
    > sie nalezy za opiekowanie sie mieszkaniem przez tyle lat...:(

    ***Dzięki za wsparcie:)
    ***Dodam jeszcze,ze obecnie mieszkam w tym mieszkaniu i oplacam sama
    czesne,ale nie ***jestem tu zameldowana.Zreszta zawsze to ja oplacalam
    rachunki...
    ***Zdaje sobie sprawe,ze sytuacja jest w zasadzie bez wyjscia.
    ***Bardziej moze zalezy mi na pomysle,jakby mozna bylo owe dziewcze
    "podejsc".
    ***Aczkolwiek jezeli istnieje jakas mozliwosc udokumentowana prawnie-jak
    najbardziej...
    ***Serdeczne dzieki za zainteresowanie
    ***Joanna

  • 4. Data: 2002-01-24 20:05:09
    Od: Taxilan <t...@s...pl>

    JR oto Twoje pisanie:

> [...]
    > "podejsc".
    > ***Aczkolwiek jezeli istnieje jakas mozliwosc udokumentowana prawnie-jak

    hmmm, mieszkanie jest drogie. Ludzie nie dla takich pieniędzy są straszenei
    siłowo. Oczywiście nic nie sugeruję, ale jak nie bedzie wyjścia ;>
    --
    pozdrawiam,
    taxilan

    "Głośno mówię: Mała patrz - cywilizowany świat"

  • 5. Data: 2002-01-24 21:05:13
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    :)Nie za bardzo chcę wychodzić na drogę występku:), może uda mi się odegrać
    jakieś przedstawienie, bo wiem, że panna boi się oddawać sprawę do sądu, w
    końcu nie jest do końca poinformowana, czy ma pełne prawo do tego
    mieszkania...
    Ale dzięki za radę..może będę zmuszona skorzystać:))?

  • 6. Data: 2002-01-25 06:16:46
    Od: Wojtek S <w...@h...com>

    JR wrote:

    > Czy w umowie zawarłyście prawo pierwokupu, albo warunek że w razie
    > uzyskania przez ciebie obywatelstwa koleżanka zobowiązana jest do
    > darowizny? Jeśli nie, to raczej ciężko będzie udowodnić twoje roszczenie.

    Ale jakąś umowę macie?

> [...]
    > ***Dodam jeszcze,ze obecnie mieszkam w tym mieszkaniu i oplacam sama
    > czesne,ale nie ***jestem tu zameldowana.Zreszta zawsze to ja oplacalam
    Jeśli ona tam mieszkała a ty opłacałaś rachunki to co ona może jeszcze
    od ciebie chcieć? Czy płaciła ci za prawo do mieszkania w tym lokalu?
    Domyślam się że nie.
    W takim razi nie powinna żądać żadnych pieniędzy za "opiekowanie" się
    mieszkaniem.

    Co dokładnie jest w umowie?

    --
    Pozdrówka