  • 1. Data: 2002-01-24 12:17:25
    Temat: zawieszenie działalności gospodarczej
    Od: "Krzysztof Korpak" <N...@s...com.pl>

    Witam

    Prowadzę DG ale mi trochę nie idzie :) postanowiłem zawiesić ją na jakiś
    czas,
    pytanie : czy wiąże się to tylko z wysłaniem stosownych zawiadomień do US,
    ZUS i Urzędu Miasta (Gminy) poprzednio uregulowawszy wszelki zobowiązania ?
    na jak długi okres można działalność zawiesić ?

    pozdrowienia

    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-01-25 14:36:37
    Temat: Re: zawieszenie działalności gospodarczej
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Korpak" <N...@s...com.pl>
    napisał w wiadomości news:a2ourl$gad$1@szmaragd.futuro.pl...
> [...]
    ?
    > na jak długi okres można działalność zawiesić ?

    Wlasnie dzisiaj zawiesialam DG - wypelnilam NIP-1 -> aktualizacja ->
    zawieszenie od dnia ....
    Oprocz tego trzeba to zglosic w ZUS-ie (odpowiedni druk). Nie zostalam
    poinformowana, ze to na jakis ograniczony okres mozna zawiesic - wnioskuje
    wiec, ze nie ma ograniczen.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 3. Data: 2002-01-25 14:49:41
    Od: "Krzysztof Korpak" <N...@s...com.pl>

    Użytkownik "Ewa_W" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wlasnie dzisiaj zawiesialam DG - wypelnilam NIP-1 -> aktualizacja ->
    > zawieszenie od dnia ....
    > Oprocz tego trzeba to zglosic w ZUS-ie (odpowiedni druk).

    i w Urzędzie Miasta (AFAIK na samym początku)

    > Nie zostalam
    > poinformowana, ze to na jakis ograniczony okres mozna zawiesic - wnioskuje
    > wiec, ze nie ma ograniczen.

    ograniaczenia podobno są :( z tego co mi powiedział mój księgowy - 1 rok
    (tak przynajmniej było dawniej)
    co do informowania przez Urząd Skarbowy ....hmm, czasami odnosze wrażenie że
    każdy urzędnik interpretuje przepisy jak mu się podoba...

    pzdr

    Krzysiek

  • 4. Data: 2002-01-25 14:56:11
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Oprocz tego trzeba to zglosic w ZUS-ie (odpowiedni druk). Nie zostalam
    > poinformowana, ze to na jakis ograniczony okres mozna zawiesic - wnioskuje

    A mi w US powiedzieli ( i US potwierdził to pismem do mojego Biura
    Emerytalanego - wojskowego ), że nie trzeba u nich ( czyli w US )
    oficjalnie zawieszać i wystarczą zerowe deklaracje VAT - 7. W ZUS
    oczywiście zawiesiłem. A czy to zawieszenie jest do końca danego roku ?
    Czy w kolejnym roku potrzeba na nowo zawieszać jeśli się wcześniej nie
    odwieszało ? Koleżanke moją ponoc straszą karą i nie zapłaconym ZUS bo w
    kolejnym roku nie zawiesiła ponownie działalności. Sprawa jest w toku.

    Pozdrawam M.

  • 5. Data: 2002-01-25 19:11:02
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Krzysztof Korpak" <N...@s...com.pl> napisał:

    >Prowadzę DG ale mi trochę nie idzie :) postanowiłem zawiesić ją na jakiś
    >czas,
    ZTCW zwieszalo sie tylko karte podatkowa. jesli jestes na zasadach
    ogolnych nie ma mozliwosci zawieszania. Pozostaje zamkniecie
    dzialalnosci (UG, US, U.Statyst. i ZUS)
    Poczytaj także posty: FAKTURA VAT - pytanie.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2002-01-26 20:37:06
    Temat: Re: zawieszenie działalno?ci gospodarczej
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jan 2002 15:49:41 +0100, "Krzysztof Korpak"
    <N...@s...com.pl> wrote:

    >i w Urz?dzie Miasta (AFAIK na samym pocz?tku)

    Nie. UM albo rejestruje przedsiębiorce albo wyrejestrowuje. Nie musisz
    tam nic zgłaszać.

    >ograniaczenia podobno s? :( z tego co mi powiedzia? mój ksi?gowy - 1 rok
    >(tak przynajmniej by?o dawniej)
    >co do informowania przez Urz?d Skarbowy ....hmm, czasami odnosze wra?enie ?e
    >ka?dy urz?dnik interpretuje przepisy jak mu si? podoba...

    Dokładnie. Mój US powiedział, że mam nic nie zgłaszać, ale typowo
    składać wszystkie papiery....
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)