  • 1. Data: 2002-01-24 14:30:45
    Temat: odmowa mandatu
    Od: "Kasia R." <k...@w...pl>

    witam,
    chciałabym zapytac co sie dzieje w sytuacji, gdy nie przyjmę mandatu i
    punktów od policjanta, poniewaz nie zgadzam się z tym mandatem.
    czy bedzie wszczeta sprawa w sadzie przeciwko mnie, czy dostanę kolegium, co
    sie dzieje z dotychczasowymi punktami, czy na czas sprawy zawieszeniu ulega
    termin "upływu ważności" tych punktów?

  • 2. Data: 2002-01-24 14:35:24
    Temat: Re: odmowa mandatu
    Od: "Maciek Leszczynski" <m...@w...pl>

    > czy bedzie wszczeta sprawa w sadzie przeciwko mnie

    tak

    > czy dostanę kolegium, co

    nie ma juz kolegium

    > sie dzieje z dotychczasowymi punktami, czy na czas sprawy zawieszeniu ulega
    > termin "upływu ważności" tych punktów?

    nie mam pojecia

  • 3. Data: 2002-01-24 23:04:48
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    nic nie ulega zawieszeniu bo nie zostales ukarany. ew. punkty i kara zostana
    wymierzona przez sad. chyba ze sie przedawni co jest bardzo mozliwe...
    pzd

  • 4. Data: 2002-01-26 09:40:55
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Kasia R." <k...@w...pl> napisał:

    >gdy nie przyjmę mandatu i punktów od policjanta,
    Przyjecia mandatu mozesz odmowic, natomiast punkty są przypisywane bez
    twojej woli. W twojej konkretnej sytuacji punkty sa przypisywane
    tymczasowo, do czasu rozstrzygniecia sporu przez sąd, oczywiscie pod
    warunkiem, ze policjant wyslal odpowiednie zawiadomienie.

    Artur Golański
    ---------------------
    FAQ nt. ruchu drogowego http://www.kki.net.pl/~artgol

  • 5. Data: 2002-01-26 13:21:12
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Sprawa zostanie skierowana do Wydziału Grodzkiego Sądu Rejonowego (następca
    Kolegium ds. wykroczeń), który zasięgiem obejmuje miejsce popełnienia
    wykorczenia. Policja skieruje wniosek o ukaranie do Sądu. Masz prawo do obrońcy
    (może nim być Radca prawny bądź adwokat), jeśli chcesz to możesz zachorować,
    obrońca może nie zapoznać się z aktami na czas, możesz składać wnioski dowodowe
    np. o przeprowadzenie dowodu z opinii beigłego, wzywać świadków itp. - to
    wszystko trwa, a sprawa przedawnia się z upływem 2 lat mimo wszczęcia
    postępowania (1 rok jeśli postępowania nie wszczęto). Poza tym sądy są zawalone
    wnioskami o ukaranie ...

    PS. Jak policjanci przyjdą do sądu to zapytaj ich o szczegóły dot. Twojego
    samochodu których nie ma w aktach np. kolor samochodu itd. - jeśli się pomylą
    lub będą kręcić to podważy wiarygodność ich zeznań.