  • 71. Data: 2004-06-01 15:52:09
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Tue, 1 Jun 2004 14:47:01 +0000 (UTC),
    "Pawel N" <p...@g...pl> napisał(a):

    ---->WOJSAL <w...@g...pl> napisał(a):
    ---->

    <ciach>

    ---->
    ---->Pogłównego w ogole nie interesuje zdolność podatkowa.Biedak mający 800 zł
    ---->miesiecznie zapłaci np 200 zł pogłównego co miesiąc, Bill Gates mający kupe
    ---->forsy też zapłaci 200 zł co miesiąc. Nie widze w tym ani równości ani
    ---->sprawiedliwości.Powiem wiecej,ten podatek to całkowite średniowiecze. Twoja
    ---->analogia jest moim zdaniem nietrafiona:biedak wolalby napewno miec wiecej
    ---->dochodów przed pobraniem podatku aby kupic sobie wiecej
    ---->chleba/pomidorów/marchewek. Umożliwić mu to może jedynie podatek ktory uderza
    ---->w źródło podatku biorąc pod uwagę sytuacje osobistą podatnika, czyli podatek
    ---->dochodowy. Inna sprawa że polski podatek dochodowy ma,delikatnie mówiąc,
    ---->wiele wad,ale tak naprawde dla osób które nie prowadzą działalnosci
    ---->gospodarczej ale np utrzymują sie z pracy najemnej to najlepsza forma
    ---->opodatkowania.
    ---->

    Dlatego właśnie biedak powinien zacząć zastanawiać się nad zarobieniem większej
    ilości pieniędzy. Oczywiście że trzebaby wprowadzić jakies zwolnienie -- są osoby bez
    żadnych dochodów. Oczywiście konieczna jest równoległa radykalna zmiana wielkości
    administracji i sposobu zarządzania krajem.

    ---->> System podatkowy musi byc prosty.
    ---->> Jesli nie jest prosty, to tylko dlatego
    ---->> ze niektorym politykom (oraz masie urzednikow,
    ---->> doradcow podatkowych) to sie nie oplaca.
    ---->
    ---->Tez tak myslalem.Dzisiaj juz wiem ze po prostu rzeczywistosc gospodarcza sama
    ---->z siebie jest tak skomplikowana,jest tyle galezi gospodarki dzielacych sie na
    ---->podgalezie,ze nie ma mowy o prostym systemie podatkowym.Mozna jedynie dąrzyć
    ---->do przejrzystosci i jasnosci przepisów,prostoty nigdy sie nie osiagnie. Nie
    ---->zyjemy w gospodarce starozytnego Egiptu czy jeszcze wczesniejszych czasów. Od
    ---->polityków prostota nie zależy wg mnie nawet jakby bardzo tego chcieli.

    A jednak Słowacja zrobiła krok w dobrym kierunku. Jak się chce to się da.

    <ciach>

    --
    Grzegorz

  • 72. Data: 2004-06-01 16:15:43
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > [1] nie jest w interesie ani państwa ani społeczeństwa marnowanie
    > talentów tylko dlatego że rodzice nie chcieli lub nie mogli
    > wykształcić zdolnych dzieci. To jest jeden z przykładów wobec
    > którego "rynkowość zadbania o siebie" wysiada - i zdania nie
    > zmienię.

    Zauważ, że w ten sposób pozbawiasz przewagi "osób, które mogły i chciały
    wykształcić swoje dzieci". Przewagi, która im się jak najbardziej należy. W ten
    sposób w społeczeństwie więcej będzie rodzin, które "nie chciały lub nie
    mogły", ale im się udało, bo państwo pomogło. W dłuższej perspektywie spowoduje
    to spadek najlepszych talentów - najlepszych, czyli tych, gdzie oprócz
    wybitnych umiejętności są jeszcze możliwości i chęci, niepodsycane żadnym
    aparatem państwowym.

    Ale to już chyba temat na inną dyskusję :)

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 73. Data: 2004-06-01 16:36:42
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    Tue, 1 Jun 2004 16:47:55 +0200, w <c9i53t$of8$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Darek
    W." <a...@p...pop.pl> napisał(-a):

    > A po co mam komentować jakieś chore pomysły różnicowania stawki VAT na
    > "konsumpcyjne" itp.

    Jeśli do tej pory nie zauważyłeś to informuję, że w Polsce oprócz stawki 22%
    od zawsze była stawka 7% i 0%, a ostatnio pojawiła się także 3%. W
    międzyczasie była także przez pewien czas stawka 12%. Stawki ulgowe
    występują we wszystkich krajach UE. W kilku krajach występują także stawki
    podwyższone czyli dokładnie to o czym napisałem. Co jest chorego w 3
    stawkach podatku konsumpcyjnego nie wiem.

    > Zresztą to nieważne. Szkoda czasu na dyskusję nad tak chorym pomysłem jak
    > różnicowanie stawki VAT w zależności od pomysłu jakiegoś urzędasa (albo
    gremium
    > urzędasów).

    Jak ci szkoda czasu to po co w ogóle się zabierasz głos? Idź sobie na piwo i
    nie przeszkadzaj innym.

  • 74. Data: 2004-06-01 16:36:47
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl>

    Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):

> [...]
    większej
    > ilości pieniędzy. Oczywiście że trzebaby wprowadzić jakies zwolnienie -- są
    Biedak sie nie zastanowi bo kilkukrotnie bogatszego od siebie faceta nigdy
    nie dogoni dochodami.Są wyjatki (wygrana w totka,drugie wcielenie Coco Chanel
    albo faceta z Filipin ktory zaczynal od dwóch lodziarni a skonczyl na okolo
    900 zakladach zatrudniajacych 21 tysiecy ludzi i osiagajacych ogromne zyski)
    ale powszechnie nigdy tak nie będzie. Wpływa na to wiele czynników typu
    wykształcenie,zaradność itp. Dlatego tez pogłówny bedzie zawsze łupił
    biedniejszych. I to nie jest zadne socjalistyczne myslenie.Chodzi o
    elementarna równość wobec prawa i zaufanie obywatela do panstwa. Poglowne
    obok podatku importowego to jeden z najglupszych podatkow o jakim
    slyszalem.Proteza na krotką mete i tyle.

    > A jednak Słowacja zrobiła krok w dobrym kierunku. Jak się chce to się da.

    Podobnie uczyniły państwa bałtyckie i Rosja. A ponieważ z pustego to i
    Salomon nie naleje to zgadnij czym te państwa odbijają sobie brak
    potencjalnych wpływów z likwidacji podatku dochodowego od ludnosci?No wiec
    odbijają to sobie bardzo wysokimi ubezpieczeniami społecznymi.Co z tego ze
    podatek liniowy jest niby niski skoro jego "niskość" równoważą wysokie stawki
    ubezpieczen spolecznych? Poza tym z tego co wiem to stawka liniowa w
    panstwach baltyckich jest co jakis czas lekko podwyzszana. Podatek liniowy
    czy tam poglowny od dochodów obywateli nie prowadzacych dzialalnosci
    gospodarczej to kiepski pomysl.Co innego podatek liniowy od osob prawnych i
    od osob fizycznych prowadzacych dzialalnosc gospodarcza,jestem za jak
    najbardzej.

  • 75. Data: 2004-06-01 16:44:28
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl>

    Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):

    > Zamiast Vat proponuję BRAK VAT. Może nie od razu, ale powinno się od niego
    zacz
    > ąć
    > odchodzić i to jak najszybciej.

    Czyli zamiast VAT zwykły podatek obrotowy brutto?Czy moze w ogole brak VAT a
    jedynie obciazenie ostatniej fazy obrotu gdzie bedzie obciazony konsument
    (pytanie jak sie udowodni ze to wlasnie jest ta ostatnia faza obrotu)?

  • 76. Data: 2004-06-01 16:57:39
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 1 Jun 2004 18:36:42 +0200, w <c9ibbj$lbm$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Darek
    W." <a...@p...pop.pl> napisał(-a):

    > Co jest chorego w 3
    > stawkach podatku konsumpcyjnego nie wiem.

    I w tym jest problem, że sporo osób tego nie widzi, w tym cały rząd.
    A powoływanie się na UE jako wzór... to też nie to.

  • 77. Data: 2004-06-01 16:58:48
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    W." <a...@p...pop.pl> napisał(-a):

    > gremium
    >
    > Jak ci szkoda czasu to po co w ogóle się zabierasz głos? Idź sobie na piwo i
    > nie przeszkadzaj innym.

    Nie kompromituj się. Jeśli chciałbyś tę głupotę wprowadzić tylko dla siebie to
    nawet nie chciałoby mi się czytać. Ale ty chcesz tym pomysłem "uszczęśliwić" na
    przykład mnie. I jeszcze kogoś zarazisz nim.

  • 78. Data: 2004-06-01 17:27:03
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    W." <a...@p...pop.pl> napisał(-a):

> [...]
    > nawet nie chciałoby mi się czytać. Ale ty chcesz tym pomysłem
    "uszczęśliwić" na
    > przykład mnie. I jeszcze kogoś zarazisz nim.

    Masz lepszy pomysł? Chętnie przeczytam.

  • 79. Data: 2004-06-01 17:48:32
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 1 Jun 2004 19:27:03 +0200, w <c9iea1$622$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Darek
    W." <a...@p...pop.pl> napisał(-a):

    > siebie to
    > "uszczęśliwić" na
    >
    > Masz lepszy pomysł? Chętnie przeczytam.

    Już dawno wymyślono, że najlepszym rozwiązaniem jest jednolita stawka VAT.

  • 80. Data: 2004-06-01 17:49:04
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Tue, 1 Jun 2004 16:44:28 +0000 (UTC),
    "Pawel N" <p...@g...pl> napisał(a):

    ---->Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):
    ---->
    ---->
    ---->>
[...]

    Centrum Smitha jakiś czas temu publikowało swoje pomysły na system podatkowy.
    Wymyślili zdaje się malutki podatek obrotowy. Nie pamiętam czy zamiast CITu czy obok.
    W każdym razie płacony przez firmy a nie przez konsumentów.

    Można tu podyskutować ale ja bym i z tego zrezygnował. Pozostałbym przy podatkach
    dochodowych od firm -- ale bardzo niskich.

    W każdym razie -- precz z Vatem. Robienie interesów ma być proste a państwo ma się do
    tego nie wtrącać i nie przeszkadzać.

    --
    Grzegorz