  • 1. Data: 2004-05-31 10:31:29
    Temat: trybunał strasburg
    Od: "email" <c...@g...pl>

    Prosze o porade:
    1. czy mozna zlozyc tam skarge mimo braku zakonczenia postepowania sadowego
    w Polsce ze wzgledu na nieuzasadnione przedlużanie sprawy z polskim sadzie?
    2. Jakie sa koszty wniesienia sprawy?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2004-05-31 10:43:14
    Temat: Re: trybunał strasburg
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    Użytkownik "email" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    jeżeli masz dowody w postaci pism sądowych o terminach rozpraw lub
    zawieszeniu lub zagubieniu dowodów lub dokumentów - można
    wniesienie sprawy jest bezpłatne i musi się odbyć na
    formularzu -wniosku /kilka stron/ informacja www.europa.eu.int

    Lesław

  • 3. Data: 2004-05-31 11:51:24
    Od: "kaiser souza" <k...@g...pl>

    > Prosze o porade:
    > 1. czy mozna zlozyc tam skarge mimo braku zakonczenia postepowania sadowego

    ----Warunkiem złożenia skargi przed trybunał strasburski jest wyczerpanie
    krajowych środków prawnych (art. 35 europejskiej konwencji praw człowieka),
    jeśli będziesz wnosił skargę przed zakończeniem postępowania w Polsce, nic
    nie osiągniesz. W zasadzie więc sprawa powinna przejść przez kasację (jeśli
    to sprawa cywilna) i co najmniej apelację (w postępowaniu karnym). Powinieneś
    też, niestety spróbować złóżyć skargę konstytucyjną. Nie jest łatwo dojść do
    Strasburga.

    > w Polsce ze wzgledu na nieuzasadnione przedlużanie sprawy z polskim sadzie?
    > 2. Jakie sa koszty wniesienia sprawy?

    -----wejdź na stronę: www.echr.coe.int tam się wszystkiego dowiesz

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-05-31 11:55:04
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    kaiser souza wrote:
    > ----Warunkiem złożenia skargi przed trybunał strasburski jest wyczerpanie
    > krajowych środków prawnych (art. 35 europejskiej konwencji praw człowieka)

    ale chodzi o przewklekłość postępowania... więc jakie środki trzeba
    wyczerpać?

    KG

  • 5. Data: 2004-05-31 12:08:07
    Od: "kaiser souza" <k...@g...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> napisał(a):

    > ale chodzi o przewklekłość postępowania... więc jakie środki trzeba
    > wyczerpać?

    ---------ech...fakt...środki muszą być efektywne, czyli takie, których
    wniesienie może coś zmienić, więc może być tak:

    1) jeśli w jakiejkolwiek sprawie rozpatrywanej przez polskie sądy,
    postępowanie wlecze się niemiłosiernie, trzeba to doprowadzić i tak do końca
    zanim złoży się skargę przed trybunał strasburski.

    2)jeśli chce się skarżyć przewlekłość postępowania (o ile wiem, to tylko w
    post. administracyjnym jest w naszym prawie to dostatecznie
    określone....hmmmm....chociaż nie jestem pewien), to wymóg art. 35 jest
    sztywny. Oczywiście Polacy najczęściej skarżą się w strasburgu na
    przewlekłość postępowania i nierzadko wygrywają, więc jakoś to działa...

    pozdrawiam