  • 1. Data: 2004-05-31 11:11:00
    Temat: Prawa najemcy i wynajmującego
    Od: "lmc" <l...@c...home.pl>

    Witam
    Jest taka sprawa:
    Wynająłem lokal firmie na działalność handlową. Przez pewien okres wszystko
    było OK, ale od dwóch miesięcy nie mam żadnej wpłaty za czynsz. Wystawiłem
    faktury, ale nie oddałem ich najemcy, poniewaz nie przebywał w lokalu i nie
    miałem możliwości. Mam obawy czy w ogóle zapłaci. Czy w związku z tym mogę
    np. zmienić kłódki w kratach aby nie mógł dostać się do tego lokalu i w nocy
    wyprowadzic się potajemnie ? Chciałbym w jakiś sposób zabezpieczyć się przed
    brakiem zapłaty np. zajmując mu wyposażenie.
    Prosze o poradę.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-05-31 13:06:34
    Temat: Re: Prawa najemcy i wynajmującego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 May 2004, lmc wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wyprowadzic się potajemnie ? Chciałbym w jakiś sposób zabezpieczyć się przed
    >+ brakiem zapłaty np. zajmując mu wyposażenie.

    Poczytaj w KC:
    +++
    Art. 670. § 1. Dla zabezpieczenia czynszu oraz świadczeń dodatkowych,
    z którymi najemca zalega nie dłużej niż rok, przysługuje wynajmującemu
    ustawowe prawo zastawu na rzeczach ruchomych najemcy wniesionych do
    przedmiotu najmu, chyba że rzeczy te nie podlegają zajęciu.
    ---

    >+ Prosze o poradę.

    ...skreśł to co napisałem powyżej i zastanów się co fatalnego
    napisałeś.

    pozdrowienia, Gotfryd