  • 1. Data: 2003-09-03 05:48:35
    Temat: Import z Rumunii
    Od: "maciekp00" <k...@w...pl>

    Witam!
    Chciałem się dowiedzieć wszystkiego na temat importu.
    Tzn. głównie gdzie szukać informacji, stawek, taryf itp. w sieci. Chciałbym
    importować z Rumunii.

    I takie pytanie:
    co się dzieje z towarem?
    Zamawiam towar, on do mnie jedzie, dojeżdża do granicy i co dalej? CO z
    fakturami, czy trzeba je tłumaczyć? I w ogóle - gdzie szukać takich
    informacji.

    Dziękuję

    Maciek

  • 2. Data: 2003-09-03 06:02:02
    Temat: Re: Import z Rumunii
    Od: "mer" <b...@w...de>

    I w ogóle - gdzie szukać takich informacji.

    Informacje o wysokościach ceł i podatków powinni ci tez powiedzieć w informacji
    urzędu celnego, ale
    wszyscy pracownicy podpisują przy przyjęciu do pracy jakies zobowiązanie, że będą
    urzędowo
    nieuprzejmi.
    Musisz wiedzieć już połowe potrzebnych ci rzeczy to wtedy może ci się udać wyciągnąć
    od nich reszte.

    Najlepiej iść do jakiejś agencji celnej. Są z pewnością przy najbliższym urzędzie
    celnym. Powiedz
    im, że chcesz, aby ci robili papiery przy przyszłym imporcie i powinni poinformować.
    I tak jesteś raczej skazany na ich usługi ze względu na skomplikowany sposób
    wypełniania dokumentów
    akceptowalnych przez UC.

    mer