  • 21. Data: 2019-02-28 21:41:01
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2019 o 13:09, J.F. pisze:

    > Takie same akumulatory, taki sam prad, to i w tym samym czasie sie
    > wyczerpia.
    >
    > Bo z drugiej strony ... czy mieli powod, aby ich nie wlaczac przy tej
    > pani ?

    Zapewne po fakcie mieli powód, żeby nagranie się nie nagrało. Niestety -
    jak z politykami - po czym poznać, że kulson kłamie tłumacząc czemu
    dowody nie zostały zabezpieczone/zginęły z magazynu/nie nagrało się? No
    jak rusza ustami.

    Jak dla mnie to sami sobie robią pod siebie. Przecież w te głupie
    tłumaczenia nikt nie wierzy, a każdy myślący wie, że odchodzi tam
    ordynarne niszczenie dowodów, krytr potem przez prokuraturę, bo ta z
    automatu powinna się włączać w przypadcku podejrzenia niszczenia
    dowodów. A potem jęczą, że ludzie kulsonom nie ufają. No sami sobie pracują.

    Shrek

  • 22. Data: 2019-03-01 01:40:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale patrole chodza parami.
    > Wiec dyzurny siega po dwie kamery, wydaje, potem dwie wracaja, duzyrny
    > je laduje i znow po dwie siega :-)

    > Przeciez kamery nie sa osobiste.

    No właśnie, więc wystarczy, że ktos pójdzie na urlop lub zachoruje i
    teoria par lezy.

    > Dlatego siedziala przy zamknietych :-)

    Raz leciałem AlItalia i też siedziałem przy zamknietych i wiało i
    mroziło brzegi drzwi. Do dziś nie wiem jak to możliwe i czy czasami nie
    powinienem być wdzięczny.

    > nawiewy sa po obu stronach :-)

    Nawet jeśli siedzieli symetrycznie to przy założeniu, że pan nie miał
    ginekomastii, różnica mogła być spora.

    > Oj tam - mowiliscie ze policja bije, to kupilismy kamery.
    > Ale sprzet wiadomo - czasem zawodzi ... ale przeciez kupilismy :-)

    Gorzej jak zawodzi wtedy, gdy był potrzebny i jeszcze do tego parami.

    > Dawniej, to w samochodzie bylo jedno gniazdko zapalniczki.
    > A pewnie z niego ladowarka korzysta.
    >
    > Teraz czesto sa dwa, ale drugie gdzies z tylu ...
    > ale jedna kamera by wystarczyla, aby odeprzec zarzuty.

    No dobrze, nie rozumiem, musisz napisać mi wprost: dlaczego mając dwie
    rozładowane kamery i jedno gniazdo nie mozna naładowac jednej kamery?
    Chodzi o to aby miały identyczna historię? :)

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-03-01 05:28:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 01 Mar 2019 00:40:24 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No właśnie, więc wystarczy, że ktos pójdzie na urlop lub zachoruje i
    > teoria par lezy.

    No jak - przeciez patrole nadal chodza dwuosobowe, i dyzurny wydaje
    dwie kamery.

    > Gorzej jak zawodzi wtedy, gdy był potrzebny i jeszcze do tego parami.

    Nie byl potrzebny - zeznania dwoch funkcjonariuszy wystarcza :-)

    > No dobrze, nie rozumiem, musisz napisać mi wprost: dlaczego mając dwie
    > rozładowane kamery i jedno gniazdo nie mozna naładowac jednej kamery?
    > Chodzi o to aby miały identyczna historię? :)

    Jedna mozna.
    Ale kamery dwie, ladowarki dwie, a zapalniczka jedna - ktos tu glupio
    wymyslil :-)

    J.

  • 24. Data: 2019-03-01 05:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Feb 2019 19:59:49 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > Jak jest tylko jedno to tym bardziej nie bedzie identycznej historii
    > uzywania baterii...

    Bedzie, jesli ich nie laduja w radiowozie.
    A po co ladowac, skoro bateria starcza na 12h ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2019-03-01 05:35:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No jak - przeciez patrole nadal chodza dwuosobowe, i dyzurny wydaje
    > dwie kamery.

    A tę osobę do brakującej pary to utylizuje, czy utylizuje dodatkową
    kamerę, która mamy w puli przy nieobecności jednego funkcjonarousza?

    > Nie byl potrzebny - zeznania dwoch funkcjonariuszy wystarcza :-)

    Tak właśnie zdaje się w tym art. tez napisali.

    > Jedna mozna.
    > Ale kamery dwie, ladowarki dwie, a zapalniczka jedna - ktos tu glupio
    > wymyslil :-)

    Jedną ładowarke nalezy potraktowac jako zapasową.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2019-03-01 05:43:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Feb 2019 19:59:49 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Idealista czy naiwniak?

    No wiesz, naiwnie zakladam, ze kupiono jakies rasowe policyjne kamery,
    gdzie nie tak latwo skasowac nagranie.

    I naiwnie zakladam, ze ktos tam funkcjonariuszy z rzadka kontroluje,
    czy te kamery nosza, wlaczaja i nie zakleili obiektywu.

    Wiec teraz co jest bardziej prawdopodobne:
    -komendant obejrzal nagranie i uznal, ze lepiej powiedziec, ze sie nie
    nagralo ?

    -policjanci opanowali kasowanie,

    -baterie naprawde sie wyczerpaly ?

    No chyba ze ... rasowa policyjna kamera, i ma przycisk do wlaczania
    przy interwencji :-)
    I na razie funkcjonarusze uznali, nie bez racji, ze to jeszcze nie
    wymaga rejestracji.

    J.

  • 27. Data: 2019-03-01 07:30:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No wiesz, naiwnie zakladam, ze kupiono jakies rasowe policyjne kamery,
    > gdzie nie tak latwo skasowac nagranie.

    http://policja.pl/dokumenty/zalaczniki/1/1-305528.jp
    https://us.getac.com/solutions/video/video.html#bwc
    https://us.getac.com/pdf/body-worn-camera_spec_sheet
    _051418.pdf

    Czy łatwo skasować, nie wynika, ale pamięć jest chyba wbudowana więc
    może jednak nie tak łatwo, i zdają na koniec służby? Ale pewnie ten komu
    zdają już może. 64GB na 12h FHD h.264 ... ~1.5MB/s... jakościowo styknie
    choc daleko od szału.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2019-03-01 09:16:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-03-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >http://policja.pl/dokumenty/zalaczniki/1/1-305528.j
    pg
> [...]

    >komu
    >zdają już może. 64GB na 12h FHD h.264 ... ~1.5MB/s... jakościowo

    Niewyraznie napisane :-)

    ale zobacz na

    "Using the Getac Bluetooth Trigger Box, agencies can eliminate the
    concern of missing recordings in the field.
    Using Bluetooth Low Energy (BLE) technology, the trigger box
    automatically starts the BC-02 from sensor inputs including lightbar
    activation, weapon release and many more."

    Czyzby jednak nie przewidywano ciaglego nagrywania, a tylko "na
    żądanie" ?

    J.

  • 29. Data: 2019-03-01 09:27:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-03-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A tę osobę do brakującej pary to utylizuje, czy utylizuje dodatkową
    >kamerę, która mamy w puli przy nieobecności jednego funkcjonarousza?

    Chyba sie nie rozumiemy.
    Skoro kamery nie sa przypisane do osoby, to dyzurny wydaje patrolowi
    dwie z szafy.
    Bo w patrolu dwie osoby.

    Jest okres urlopow, to zakladam, ze patroli mniej, ale nadal po dwie
    osoby.
    Sam, to dzielnicowy chodzi.

    A nawet, jesli wysylaja w pojedynke, to nadal dyzurny moze wydawac
    losowo/pierwsza wolna i sie uzycie wyrowna.

    Tylko w specyfikacji pisza o "Officer ID" ... dyzurny przy wydaniu
    wpisuje, czy maja jednak osobiste ?
    Ale urlopu wszyscy maja tyle samo, nawet jak wezma w roznych
    miesiacach, to sie wyrowna :-)

    J.

  • 30. Data: 2019-03-01 13:41:57
    Od: Kviat

    W dniu 2019-03-01 o 09:16, J.F. pisze:

    > Czyzby jednak nie przewidywano ciaglego nagrywania, a tylko "na żądanie" ?

    Czy już nikt nie czyta tekstów będących przedmiotem dyskusji?

    https://www.tvn24.pl/pobicie-studentki-w-lodzi-padly
    -baterie-w-policyjnych-kamerach,913674,s.html

    "Tyle że te tłumaczenia nijak się mają do tego, co o możliwościach kamer
    dokładnie miesiąc temu mówili policjanci na specjalnej konferencji
    prasowej. Zorganizowanej - nomen omen - w Łodzi. - Policjanci
    rozpoczynając dyżur pobierają naładowane urządzenia. Bateria pozwala na
    10 godzin ciągłego nagrywania,

    a przecież nagrywane będą tylko interwencje
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    - zachwalała sprzęt st. asp. Marzanna Boratyńska z łódzkiej drogówki."

    "A nawet, jeżeli baterie by się kończyły, to policjanci musieli mieć
    tego świadomość: "Poziom naładowania baterii sygnalizowany jest
    optycznie w sposób czytelny za pomocą trójkolorowej diody
    (zielona-pomarańczowa-czerwona odpowiednio wysoki-średni-niski stopień
    naładowania)" - czytamy w mailu przesłanym do redakcji tvn24.pl."

    Kulsony nie włączyły kamer na interwencję, a teraz głupio się tłumaczą,
    że baterie padły.
    To nie widzieli, że padły, gdy przed interwencją próbowali włączyć?

    I dodatkowo:
    "- Sprawdzimy, na ile bateria mogła ulec wyczerpaniu i czy było to
    wcześniej przekazywane dyżurnemu - mówi."

    Ile czasu kolsony potrzebują na sprawdzenie, czy było to zgłoszone
    dyżurnemu? To chyba nie jest jakaś skomplikowana czynność, musząca trwać
    tygodniami, wymagająca np. odszyfrowania notatki superkomputerem
    wynajętym w NASA?
    Nie wystarczy jeden telefon wykonany gdzie trzeba przez Mł. insp. Joannę
    Kącką?

    Pozdrawiam
    Piotr