  • 1. Data: 2019-02-27 20:04:45
    Temat: T. Lis porównał K. Pawłowicz do psa (2016) - jest prawomocny wyrok (2019) [zaoczny SO i apelacja po terminie]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://fakty.interia.pl/polska/news-t-lis-porownal-
    k-pawlowicz-do-psa-zapadal-prawomocny-wyrok,nId,2858
    125
> [...]
    > "Bulterierka Prezesa", który ukazał się w kwietniu 2016 r. w Newsweek
    > Polska - poinformowała Pawłowicz w środę na Twitterze. [...]
    > Chodzi o tekst, który ukazał się w Newsweeku 18 kwietnia 2016 r. [...]
    > W czerwcu 2017 r. Sąd Okręgowy w Warszawie w wyroku *zaocznym* orzekł,
    > że Tomasz Lis musi przeprosić Krystynę Pawłowicz i wypłacić jej
    > zadośćuczynienie w wysokości 40 tys. zł za tekst "Bulterierka
    > Prezesa". Od tego orzeczenia sprzeciw zgłosił naczelny Newsweeka, ale
    > warszawski sąd okręgowy odrzucił go argumentując, że został złożony po

    Wyrok zaoczny i apelacja po terminie? Ktoś rzuci się linkiem na
    prawniczo znaczące szczegółowe rozwinięcie tych punktów?

    40_000 to niby nie 500_000 ale ja jakoś się nie palę do bardzo różnych
    standardów. Czy u Lisa chodziło o polecony z potwierdzeniem odbioru
    (przez żonę)?

    P.S. Trzy lata w trybie zaocznym i z odrzuconą apelacją?
    Kolejny dowód że naprawdę żyjemy w wolnej Polsce ;-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-02-27 22:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Wyrok zaoczny i apelacja po terminie? Ktoś rzuci się linkiem na
    >prawniczo znaczące szczegółowe rozwinięcie tych punktów?

    A jest co rozwijac ?
    sie nie stawial, to sad wydal wyrok zaoczny.

    Oprotestowal, ale po terminie.

    A teraz nie apelacja, tylko zazalenie, jak sie domyslam - w sprawie
    odrzucenia prosby o przywrocenie terminu.

    Sad uznal, ze bezzasadne ...

    >40_000 to niby nie 500_000 ale ja jakoś się nie palę do bardzo
    >różnych
    >standardów. Czy u Lisa chodziło o polecony z potwierdzeniem odbioru
    >(przez żonę)?

    Sad wysylal pisma pod wlasciwy adres, a co tam zona zeznala ...

    Gorzej, ze tak zona moze sie rozwiesc z mezem, zaocznie i zabierajac
    caly majatek.

    >P.S. Trzy lata w trybie zaocznym i z odrzuconą apelacją?
    >Kolejny dowód że naprawdę żyjemy w wolnej Polsce ;-)

    terminy w sadach dlugie, ale tu chyba troche wiecej roznych czynnosci
    bylo, to tak po pol roku i sie uzbiera :-)

    J.