  • 91. Data: 2019-03-03 20:48:04
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 10:24:52 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jest zapisywany strumień. Czasem w jakiśmś dziwnym formacie, ale
    > strumień a nie miliardy pojedynczych jpegów.

    W strumieniu moze byc H264, albo ciag pojedynczych jpg.

    Jak pisalem o tym rejestratorze, w ktorym obraz mocno skakal ... to i
    uzywanie ambitniejszej kompresji traci sens, bo ona dobrze sie
    sprawdza przy malych roznicach miedzy klatkami.

    No ale skoro dobrze kompresuje wideo, to tez nie ma sensu zapisywac
    serii JPG - bo prawie na jedno wyjdzie, a klient nie bedzie narzekal.

    Tak nawiasem mowiac to w tym "strumieniu wideo" tez musi byc co pewien
    czas zapisany "caly obrazek".

    J.

  • 92. Data: 2019-03-03 20:53:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 08:54:17 +0100, Kviat napisał(a):

    > Nie. Użyłbym mózgu i zrobił notatkę, że patrol zgłosił niedziałający
    > zapis z kamer.
    > Żeby koledzy z patrolu potem problemów nie mięli, że nie zgłosili, a
    > ktoś im zarzuci celowe niewłączenie kamer i żeby nie musieli się głupio
    > tłumaczyć zbiegiem okoliczności awarii dwóch kamer jednocześnie, która
    > ich zaskoczyła.

    Jak masz przykazane, zeby takie rzeczy zapisywac, to bedziesz
    zapisywal, chyba jestes len lub masz za duzo zgloszen.

    Jak nie bedzies mial przykazane, to moze nie bedziesz, bo nieistotne.

    A moze nawet patrol nie zglosil, skoro nie mieli przykazane.
    Na razie ciagle jestesmy w tym etapie, ze policja sobie radzila bez
    kamer, a jak z nimi ma byc gorzej, to po co im kamery.

    Gorzej w sensie, ze dyzurny mowi "prosze czekac, musze zgloszenie
    zapisac", albo ze trzeba patrol wycofac, bo im baterie padly, nie ze
    teraz policja nie moze juz pały uzyc, czy łapowki pobrac :-)

    J.

  • 93. Data: 2019-03-03 20:55:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.03.2019 o 20:36, J.F. pisze:

    > Kogos zatrzymali. A cos tam pisano, ze to trzy kobiety byly
    > "molestowane".

    Jeśli trzy kobiety go rozpoznają, to już prawdopodobieństwo pomyłki nie
    jest wielkie.

    > I teraz by sie bardzo przydala ta kamerka, zeby zobaczyc co
    > dziewczyna na poczatku mowila - bo moze niewinny czlowiek siedzi, na
    > okazaniu policjanci przekonali, zeby rozpoznala, a najpierw mowila ze
    > np byl w czerwonej kurtce, a zlapali go w zielonej.

    Pewnie, że by się przydało, ale nie ma i tyle.

    > No i w paru innych sprawach moga sie przydac .. jak beda wlaczone.

    One powinny działać "non stop", bo tak, to będą zawsze problemy. Ktoś
    zapomni, albo coś i będą domysły.

  • 94. Data: 2019-03-03 21:13:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Mar 2019 04:01:37 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Ale czy obie zawsze te same?

    Zakladamy chyba, ze patrol dostaje pierwsze wolne z szafy ... ale
    skoro patrole chodza parami, dostaja dwie kamery, zdaja dwie kamery -
    to bym sie nie zdziwil, gdyby dwie kamery dlugo pracowaly ze soba.

    > Raz, że to chyba dość nowy sprzęt (krótka historia),

    No wlasnie, sprzet nowy, jeszcze malo zuzyty.

    > dwa, przeciętna
    > obsada komisariatów nie jest jakoś specjalnie liczna,

    U mnie we Wrocku komisariaty jakies duze mi sie wydaja.
    Tzn bywaja takie malutkie biura, ale sa tez takie po 4 pietra.

    > a skoro nie jest
    > liczna, kamer zaledwie kilka to może po paru latach bez wymieniania aku
    > się to statystycznie wyrówna. W tym momencie to może być wręcz efekt
    > odwrotny - część lezy, a część jest używana na okrągło.

    Moze byc.
    I te co sa uzywane na okraglo maja podobny stopien zuzycia :-)

    J.

  • 95. Data: 2019-03-03 21:19:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2019 o 20:48, J.F. pisze:

    > W strumieniu moze byc H264, albo ciag pojedynczych jpg.

    Ale nie jest. Jest H/X264/5. Koniec tematu.

> [...]
    >
    > No ale skoro dobrze kompresuje wideo, to tez nie ma sensu zapisywac
    > serii JPG - bo prawie na jedno wyjdzie, a klient nie bedzie narzekal.

    Nie wyjdzie na to samo, zwłaszcza jak obraz się mało zmienia. Pojedyncze
    jpegi będą miały znacznie wększy rozmiar, niż strumień z interfrejmami
    (czy międzyramkami dla purystów językowych)

    > Tak nawiasem mowiac to w tym "strumieniu wideo" tez musi byc co pewien
    > czas zapisany "caly obrazek".

    Dokładnie. Natomiast nie jest to sera milionów jpegów zapisanych na
    dysku w różnych plikach jak twierdzi Robert.

    Dobra - offtop się robi.

    Shrek

  • 96. Data: 2019-03-03 21:19:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Mar 2019 03:52:28 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    > Kompresja typu x264 a nawet zdaje się już w mpeg2 to jest komresja
    > międzyklatkowa i z tego wynika tak kolosalne upakowanie materiału. Po
    > drugie, przekodowanie takich klatek z zadawalającą jakością wymaga
    > maszyny, którą taka kamerka zdecydowanie nie jest. Masz tam np. materiał
    > z 5h słuzby i co, kamera idzie w odstawkę na 10-50 kolejnych godzin bo
    > ma zrobić z tego film?

    Strumien to kamerka sama generuje.
    W koncu tak robia i komorki, i zwykle "kamery", i aparaty cyfrowe z
    opcja video, i kamerki samochodowe, sportowe .. i gdzies tam w srodku
    jest uklad scalony, ktory kompresuje.

    > Więc jeśli faktycznie macie takie kamery, które zapisują interwencje
    > klatkami do pojedynczyk plików to jestem w szoku. No chyba ze to jest
    > standardowy pal (720x576) i jakas bardzo stara kamera.

    Raczej pisal o rejestratorze na kilka/nascie kamer.
    I tu mogl miec racje ... bo obecnie to chyba juz nie ma.

    J.

  • 97. Data: 2019-03-03 21:22:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > One powinny działać "non stop", bo tak, to będą zawsze problemy. Ktoś
    > zapomni, albo coś i będą domysły.

    Powinny, ale i tak psują się jak policji jest to wygodne. We Wrocku też
    się popsuło, nagranie z paralizatora lezało u komendanta w sejfie - jak
    wam wierzyć?

    Shrek.

  • 98. Data: 2019-03-03 23:43:48
    Od: n...@o...pl

    w <q5hcsd$ntl$3@node2.news.atman.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale nie jest. Jest H/X264/5. Koniec tematu.

    Może być mjpeg, jeżeli plik to avi. Czyli w zasadzie poklatkowo.

  • 99. Data: 2019-03-04 02:07:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Mar 2019 21:19:27 +0100, Shrek napisał(a):
    > Ale nie jest. Jest H/X264/5. Koniec tematu.

    Nawiasem mowiac - standard z 2003 r ... a co bylo wczesniej ?

    > Nie wyjdzie na to samo, zwłaszcza jak obraz się mało zmienia. Pojedyncze
    > jpegi będą miały znacznie wększy rozmiar, niż strumień z interfrejmami
    > (czy międzyramkami dla purystów językowych)

    Ale mam na mysli jeden jpg co pol sekundy np.

    > Dokładnie.

    Wiec wyjdzie podobnie w kwestii wielkosci, co seria jpg

    > Natomiast nie jest to sera milionów jpegów zapisanych na
    > dysku w różnych plikach jak twierdzi Robert.

    https://www.youtube.com/watch?v=-A8-uStnLL4

    Jakos skacze ten obraz.

    https://www.youtube.com/watch?v=ayH660GD8gU
    https://www.youtube.com/watch?v=9IVQWnB5u6g

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,sedzia-
    zabral-z-lady-cudze-50-zlotych-sad-jest-niewinny,253
    104.html
    ten jak plynniejszy, ale tez nie calkiem.

    28192,nagranie-z-incydentu-z-udzialem-posla-wiplera.
    html

    J.

  • 100. Data: 2019-03-04 02:14:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Mar 2019 20:55:18 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > Jeśli trzy kobiety go rozpoznają, to już prawdopodobieństwo pomyłki nie
    > jest wielkie.

    Albo je policjanci naprowadzili jakos ... bo trzy rozwiazane sprawy -
    skarb.

    > Pewnie, że by się przydało, ale nie ma i tyle.

    A powinno byc :-)

    > One powinny działać "non stop", bo tak, to będą zawsze problemy. Ktoś
    > zapomni, albo coś i będą domysły.

    I beda zapisywac co policjanci mowia o komendancie prywatnie :-)

    J.