    Subject: Re: Hejt, fakenews - 24-godzinne sądy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 7 Nov 2017 19:10:45 +0100

    W dniu 07-11-17 o 12:43, Trefniś pisze:
    > Część!
    >
    > Wprawdzie mamy dość niekorzystne doświadczenia z sądami
    > 24-godzinnymi, ale też są pewne wątpliwości dot. polskiej jurysdykcji
    > nad facebookiem, ale:

    Tu ie tyle chodzi o polską jurysdykcję, co po prostu normalizację. Mamy
    szereg serwisów mających serwery w odległych miejscach, które normalnie
    współpracują z organami ścigania i FB,który "wydziwia", że nie podlega
    nikomu. Polska postawi ultimatum i albo będą współpracowali, albo ich
    zablokuje. Technicznie jest do zrealizowania zarówno zablokowania FB w
    Polsce, jak i współpraca online. Amerykanie kręcą nosem na nasze
    procedury, bo u nich zgodę na udostępnienie danych musi dać sąd - co
    wynika z ich konstytucji. To Polska stara się do tego dostosować. Będą
    mieć zgody polskiego sądu. Mam akurat wątpliwość, czy Amerykanie mają tu
    rację, bo różne kraje mają tu różnie, ale zdaje się, ze to taka próba
    spotkania się w pół drogi i zupełnie nie rozumiem, o co tu taka zadyma.