  • 21. Data: 2009-07-05 14:09:25
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:h2q7cg$h8t$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Sprzedając 15 latkowi taką grę nie narusza się prawa. Co więcej odmawiając
    > sprzedaży 15-to latkowi towaru z powodu zawartych w nim treści
    > pornograficznych, to raczej sprzedawca narusza prawo.
    > Druga sprawa, że osoba poniżej 18 roku życia może być w świetle prawa
    > pełnoletnia (do tego konieczne jest zawarcie związku małżeńskiego).

    zes sie przyczepil do gier pornograficznych, akurat ni eo tym jest mowa.

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 22. Data: 2009-07-05 15:10:10
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Lip, 10:08, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    > Zadałem to pytanie, bo na jednym z forów właśnie wczoraj jakiś wkurzony
    > 15-sto latek się żalił, że mu w empiku nie sprzedali
    > GTA:San Andreas i pytał, czy mieli prawo odmówić mu sprzedaży. Gra jest od
    > 18 lat, i moim zdaniem postąpili słusznie
    > bez względu na to, czy mieli prawo, czy nie. Jak widać, rodzice nie zawsze
    > muszą wiedzieć, że dzieciak w ogóle taką grę kupują.

    Heh, to mlody mogl wezwac policje, zeby mu pomogli wyegzekwowac prawo
    do zakupu.

    Swoja droga - dziwia mnie ograniczenia wiekowe na grach (ok, moze po
    za grami XXX, bo to nakazuje prawo).
    Co sie stanie jak taki 15 latek kupi sobie GTA:San Andreas?
    Nic sie nie stanie, bo to TYLKO gra.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 23. Data: 2009-07-05 15:18:21
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Lip, 13:22, doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote:

    > na xboxie jest znaczek, ze od 7 lat
    > ale jest masa gier na xboxa, dla dzieci od 3 lat
    > z tym, ze gry sa dla dzieci od 3 lat, ale konsoli (do tych gier) moga
    > uzywac dopiero od 7 roku zycia ;)

    Bo 3 letnie dziecko plyty DVD z gra nie polknie ;)
    A Microsoft z tym, ze Xbox360 jest od 7 roku zycia kryje sobie
    tylek ;)
    Bo w sytuacji gdy np taki 2-3 latek np polknie jakis maly element
    konsoli i sobie zaszkodzi to pozew przeciwko MS byl by gwarantowany
    (USA). A tak pisze ze od 7 roku zycia i producent jest kryty ;)

    Dlatego tez w USA na linkach od zaluzji sa informacje, zeby uwazac, bo
    na lince mozna sie powiesic, czy na drzwiach (strona od zawiasow) jest
    nalepka, ze nie mozna tutaj trzymac palcow podczas zamykania drzwi (bo
    mozna sobie zrobic kuku ;-)).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 24. Data: 2009-07-05 15:25:21
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Lip, 11:17, KRZYZAK <k...@k...com> wrote:

    > Niby dlaczego?

    Artykul 135 Kodeksu Wykroczen.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 25. Data: 2009-07-05 15:30:03
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Lip, 11:33, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    > A dlaczego? Przeciez sprzedaz to jest umowa cywilna. Chyba zadna strona nie
    > ma obowiazku przystepowac do umowy wbrew swojej woli?

    Art 135 Kodeksu Wykroczen.
    Jesli towar (gra) bylna polce (wystawie) to sklep ma obowiazek ten
    towar (gre) sprzedac.

    To ta sama sytuacja, gdy np jakis sklep wprowadza promocje i przy
    okazji informuje ze jedna osoba moze kupic np max 5 szt towaru.
    Tutaj, jak wezmiesz sobie z polki 10 szt towaru, sklep rowniez nie ma
    prawa odmowic sprzedazy.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 26. Data: 2009-07-05 16:09:24
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 5 Lip, 17:10, Rafal M <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > za grami XXX, bo to nakazuje prawo).
    > Co sie stanie jak taki 15 latek kupi sobie GTA:San Andreas?

    Bo to nie sa ograniczenia a jedynie informacje. Zazwyczaj obok znaczka
    wiekowego sa inne znaczki "tlumaczace" skad to 18. bo wulgaryzmy,
    przemoc, narkotyki i sex. I jesli rodzic nie chce naraz dziecka na
    takie rzeczy to po zapoznianu sie z informacja moze gry: nie kupic,
    zarekwirowac, zabronic grania.

    Co do sutkow to w miescie Dabrowa gornicza jest kiosk gdzie jedna
    strona jest wylozona tylko "magazynami dla panow" a panion na
    okladkach recznie naklejone sa plastry na piersiach.

  • 27. Data: 2009-07-05 16:10:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ajgor pisze:

    > Na pewno ma prawo legitymować kogoś, kto chce kupić wódkę. Więc dlaczego
    > przy grach miało by być inaczej?

    Bo gra to nie wódka. Na wódkę jest przepis, na gry - nie ma.

    > Moim zdaniem to jest sprawa, którą powinien się zainteresować ktoś w
    > ministerstwie sprawiedliwości.

    Idź od razu do Kurii.

> [...]
    > GTA:San Andreas i pytał, czy mieli prawo odmówić mu sprzedaży. Gra jest od
    > 18 lat, i moim zdaniem postąpili słusznie

    Popełnili wykroczenie.

  • 28. Data: 2009-07-05 16:11:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ajgor pisze:
    > Użytkownik "castrol" napisał w wiadomości

    > A dlaczego? Przeciez sprzedaz to jest umowa cywilna. Chyba zadna strona nie
    > ma obowiazku przystepowac do umowy wbrew swojej woli?

    Art. 135 KW.

  • 29. Data: 2009-07-05 17:14:07
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Ajgor napisał:

> [...]
    > bez względu na to, czy mieli prawo, czy nie. Jak widać, rodzice nie zawsze
    > muszą wiedzieć, że dzieciak w ogóle taką grę kupują.

    a pewna siec sklepow ogolnopolskich sprzedaje prezerwatywy (moze juz
    odstapila) za okazaniem dowodu ukonczenia 18 lat

    --
    bla

  • 30. Data: 2009-07-05 17:37:02
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Rafal M" napisał w wiadomości news:0eb348d7-ff0f-456c-94d9-

    > Swoja droga - dziwia mnie ograniczenia wiekowe na grach (ok, moze po
    > za grami XXX, bo to nakazuje prawo).
    > Co sie stanie jak taki 15 latek kupi sobie GTA:San Andreas?
    > Nic sie nie stanie, bo to TYLKO gra.

    No to moze zlikwidujmy ograniczenia wiekowe w kinie? W koncu filmy od 18 lat
    to TYLKO filmy...