  • 31. Data: 2009-07-05 17:39:05
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    > Idź od razu do Kurii.

    Hehe.. Ales trafil. Do kurii to ja moge isc bombe podlozyc. Nawiasem mwiac
    nie mam daleko. Jakies... 50 metrow:) )

    > Popełnili wykroczenie.

    Noo to moim zdaniem nalezy ukarac... Tych co ustanawiaja takie przepisy.

  • 32. Data: 2009-07-05 17:47:22
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Ajgor napisał:

    > No to moze zlikwidujmy ograniczenia wiekowe w kinie? W koncu filmy od 18 lat
    > to TYLKO filmy...

    a sa takowe? wszedlem ze swoim dzieckiem a pani tylko przypomniala, o
    jakim wieku sugeruje producent, fakt, ze nie chodzilo o 18 ale zasada
    jest podobna, roznica byla chyba 5 lat

    --
    bla

  • 33. Data: 2009-07-05 17:53:10
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Ajgor napisał:

    > Noo to moim zdaniem nalezy ukarac... Tych co ustanawiaja takie przepisy.

    jakie? ze mi dziecko poszlo kupic gre do sklepu?

    --
    bla

  • 34. Data: 2009-07-05 17:59:15
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik gazebo napisał:

    > jakie? ze mi dziecko poszlo kupic gre do sklepu?

    a tak na marginesie juz widze te ustanawianie przepisow zakazujacych
    dzieciom patrzenia na kopulujace psy na ulicy

    --
    bla

  • 35. Data: 2009-07-05 18:51:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > ma i wynika to z ustawy

    Ciekawe z jakiej...

    Oczywiście, nie ma prawa legitymować, ale również nie ma obowiązku
    sprzedać papierosów czy alkoholu. W tym momencie interes w tym, żeby się
    wylegitymować ma kupujący.

    M.

  • 36. Data: 2009-07-05 19:13:02
    Od: Piotr Ratajczak <r...@g...com>

    On 5 Lip, 20:51, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiście, nie ma prawa legitymować, ale również nie ma obowiązku
    > sprzedać papierosów czy alkoholu. W tym momencie interes w tym, żeby się

    Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
    art. 15. ust. 2.

    "W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy sprzedający lub
    podający
    napoje alkoholowe uprawniony jest do żądania okazania dokumentu
    stwierdzającego
    wiek nabywcy."

  • 37. Data: 2009-07-05 19:21:06
    Od: kuba <j...@g...com>

    Przemek Lipski pisze:

    > A dlaczego robisz takie założenie odnośnie zakupu gry? To jest raczej drobna
    > bieżaca sprawa życia codziennego, to tylko gra, a nie samochód czy kupno
    > mieszkania.

    Hmm, podręczniki prawa cywilnego do tej kategorii zaliczają raczej takie
    kategorie umów jak kupno lizaka czy biletu na autobus/do kina (czyli coś
    naprawdę drobnego). Nie mówię nie, ale nie mam pewności, czy kupno gry
    wartej ze 100-200 zł się załapie.

    pozdrawiam
    kuba

  • 38. Data: 2009-07-05 19:21:14
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    ALEX Przekliniak pisze:

    > A sprzedawca w sklepie z alkoholem czy papierosami
    > ma prawo legitymować?

    Tak, bo taki obowiazek naklada na niego ustawa. Sprzedaz tytoniu badz
    alkoholu nieletnim jest przestepstwem.

    Jacek Kustra

  • 39. Data: 2009-07-05 19:23:05
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Ciekawe z jakiej...

    Poszukaj, skoro wiesz lepiej

    > Oczywiście, nie ma prawa legitymować,

    Ma prawo zazadac dokument swierdzajacy wiek nabywcy.

    > ale również nie ma obowiązku
    > sprzedać papierosów czy alkoholu.

    Ma obowiazek sprzedazy pelnoletnim, chyba ze beda napruci.

    W tym momencie interes w tym, żeby się
    > wylegitymować ma kupujący.

    Tez

    Jacek Kustra

  • 40. Data: 2009-07-05 19:25:14
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    gazebo pisze:

    > a pewna siec sklepow ogolnopolskich sprzedaje prezerwatywy (moze juz
    > odstapila) za okazaniem dowodu ukonczenia 18 lat

    Ale nie znaczy ze robi to zgodnie z prawem. Zaden sprzedawca nie ma
    prawa zadac okazania dokumentu przy sprzedazy prezerwatyw.

    Jacek Kustra