  • Date: Sun, 04 Jun 2006 16:09:45 +0200
    From: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Groźny PIES sąsiada !!

    chefo wrote:

    > Odwróciłem sytuację gdyż to on mnie straszy sądami, strażami miejskimi
    > policją, tym że mi psa załatwi i takie tam więc chciałem wiedzieć czy
    > tak naprawdę coś może mi zrobić.

    Jeśli sąd uzna, że pies jest obiektywnie uziążliwy lub niebezpieczny -
    owszem.

    > Fakt mój pies jest ostry w stosunku do obcych osób jednak sąsiada nie

    To dlaczego psa nie wychowałeś odpowiednio?

    [ciach]

    > psiarnia. Kiedyś mi powiedział, że i stąd się wyprowadzi bo on chce mieć
    > spokój a nie same psy wokół siebie ale jak widać coś mu ta wyprowadzka
    > nie wychodzi. Ja mu powiedziałem, że mnie jakoś specjalnie żal go nie
    > będzie.

    Bo wszędzie są stada psów :-/

    A osób potrafiących prawidłowo wychować psa - bardzo mało.

    > Teraz mam już awanturę o to nawet jak mi pies po 22:00 wychodząc na siku
    > szczeknie dwa razy na osiedlu. Że mu spokój zakłocam i wogóle. Wiem że
    > po 22:00 ok, ale tu już widać ewidentne czepianie się wszystkiego.

    A jakbyś ty się czuł, jakby to ten sąsiad wychodził sobie na zewnątrz
    odlać się i przy okazji parę razy na cały głos "kurwa" wrzasnąć?

    [ciach]

    > grzecznie i spokojnie. Generalnie też nie zostawiam psa samego,
    > praktycznie zawsze jest na podwórku z mną wówczas jakoś sąsiedzi go nie
    > interesują.

    Pies z chorobą sierocą? ;-)

    [ciach]

    > nie chodzi nawet o to dziecko bo to jeszcze mogę zrozumieć. Nie ważne,
    > że pies jest ze mną i nic nie robi tylko leży pod ławką on i tak zaczyna
    > swoje ze strażą z policją z sądem. Poprostu jednym słowem wg niego nie
    > mogę sobie wyjść do ogródka z psem chyba oczywiście, że ich tam nie ma.

    A tu to faktycznie przegina. Ja rozumiem jak pies ujada bez sensu - mi
    to też przeszkadza (a komu nie? chyba tylko głuchym...). Ale jak sobie
    grzecznie biega czy leży... co za problem?

    > Chodzi mnie tylko o sytuację, że jak już zadzwonił przyjedzie biedna
    > straż miejska czy policja no i mam psa, mam ogrodzenie, pies szczepiony,
    > zarejestrowany, tabliczka jest no to co oni biedni mogą mi zrobić, aby
    > sąsiad był wkońcu szczęsliwy.

    IMHO sporo zależy od reakcji psa na nich - jeśli zacznie ujadać i się w
    ich kierunku rzucać... cóż...

    > Krzaki przy płocie to dobra rada i takie też już rosną, ale z rok może
    > dwa poczekamy zanim coś konkretnego z nich wyrosnie.

    Polej im jakiegoś dobrego nawozu ;)