    From: chefo <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Groźny PIES sąsiada !!
    Date: Sun, 04 Jun 2006 12:17:02 +0200

    Mieszkam na osiedlu domów jednorodzinnych. Małe działki jedna obok
    drugiej oddzielone zwykłą siatką. Sąsiad ma psa owczarka niemieckiego
    który jest agesywny w stosunku do obcych. Mam małe dziecko i boję się go
    wypuścić na podwórko w czasie gdy u sąsiada jest puszczony pies. Jeżeli
    dziecko bawi się z dala od siatki pies nie reaguje, ale gdy zbliży się
    do ogrodzenia momentalnie zaczyna się szczekanie i doskakiwanie do
    ogrodzenia. Boję się, że dziecko chwyci ogrodzenia niezauważywszy psa a
    ten nagle doskakując ugryzie je. Pilnuję dziecka jednak w tym przypadku
    muszę za nim chodzić cały czas i nie mogę usiąść na ławce zostawiając go
    aby bawił się sam gdyż nigdy nie wiem czy przypadkiem dziecko nie
    pamiętając, lub nie zwaracając na to uwagi podczas zabawy nie podejdzie
    pod ogrodzenie czy nawet przełoży rączki za ogrodzenie.

    Wiem, że pies jest szczepiony, zarjestrowany, jest tabliczka na
    ogrodzeniu "Zły pies".

    Czy mogę domagać się aby pies przebywał w "kojcu" bądź na łańcuchu czy
    może moje podwórko jest moją sprawą a sąsiada jego sprawą i wolno mu
    mieć puszczonego w jego obrębie psa, a ja mam chodzić za dzieckiem i
    cały czas go pilnować. Czy są na to jakieś przepisy prawne, czy może
    tylko spokojne dogadanie się z sąsiadem.

    pozdrawiam