  • 71. Data: 2018-09-05 18:40:21
    Temat: Re: Grodzenie ulic teren prywatny
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 08:49, Akarm pisze:

    > Mnie naprawdę wystarczają drogi publiczne. Nawet mimo znacznego
    > skrócenia drogi, ja nie chciałbym przejeżdżać komuś przez podwórko, np.
    > temu właścicielowi działki:
    > https://goo.gl/maps/UTXkKng6M5R2
    > Dotąd nawet nie wyobrażałem sobie, żeby ktoś normalny mógł tego żądać.

    No i nie żąda. W czym masz problem?

    Shrek

  • 72. Data: 2018-09-05 18:47:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Miałbym, choć akurat pół kilometra to jeszcze by uszło.

    Gratuluje. Znasz przykład miasta gdzie publicznie dostępne na znacznej
    części są tylko ulice co pół kilometra? Odejmijmy części przemysłowe;)

    > Jakaś ustawa o miejskich latyfundiach czy coś, automatycznie określająca
    > (wymuszająca) służebność po przekroczeniu pewnych warunków brzegowych
    > terenu (obszaru, maks długości grodzenia etc.).

    O widzisz. To dokładnie to o czym mówimy. Tylko "święci właściciele"
    uważają, że ich prawo jest święte a onych zupełnie nie.

    Shrek

  • 73. Data: 2018-09-05 18:50:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To czemu nikt tego nie robi? Koszta? Ziemia w mieście droga.

    Koszty, układy z deweloperami, brak planów zagospodarowania.

    Shrek

  • 74. Data: 2018-09-05 18:59:59
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 18:40, Shrek pisze:

    > No i nie żąda. W czym masz problem?

    Ja nie mam żadnego problemu, skąd taki pomysł?

    Przypomnę tylko mały fragment:
    ---

    > Nie wydaje mi się, żeby były jakieś przepisy nakazujące wpuszczanie
    na prywatny teren wszystkich chętnych.

    Służebność przejścia.
    ---

    Odnoszę wrażenie, że prezentujesz trochę niezbyt spójną linię. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 75. Data: 2018-09-05 19:03:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 18:59, Akarm pisze:

> [...]
    > >

    > Służebność przejścia.
    > ---
    >
    > Odnoszę wrażenie, że prezentujesz trochę niezbyt spójną linię. :D

    Przeczytaj czego dotyczy wątek.

    Shrek

  • 76. Data: 2018-09-05 19:16:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 19:03, Shrek pisze:

    > Przeczytaj czego dotyczy wątek.

    O ile dobrze pamiętam, niektórym nie podoba się, że właściciel terenu
    nie udostępnia wszystkim chętnym prywatnej drogi, którą wybudował na
    swoim podwórku.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 77. Data: 2018-09-05 19:25:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 19:16, Akarm pisze:

    > O ile dobrze pamiętam, niektórym nie podoba się, że właściciel terenu
    > nie udostępnia wszystkim chętnym prywatnej drogi, którą wybudował na
    > swoim podwórku.

    Było pytanie czy nie ma przepisu. Więc jest - wywłaszczenie albo
    służebność. Dostałeś odpowiedź. A ty zapodajesz bez związku zdjęcie
    czyjegoś ogródka. Czy jak gmina będzie chciała właściciela wywłaszczyć
    to wywłaszczy - pewnie tak. Czy sąd wyznaczy służebność, bo ktoś może
    tam chcieć przejść - pewnie nie. Ale obydwie te odpowiedzi nie mają
    związku z tematem, gdyż jak słusznie zauważyłeś nie wyobrażasz sobie,
    żeby ktoś tego żądał... i nie żąda. Więc związek z tematem raczej słaby.

    Shrek

  • 78. Data: 2018-09-05 19:30:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2018 18:36:11 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > O ulicy.

    Zdawało mi się że o grodzeniu prywatnego terenu
    Nawet jeśli to ulica

  • 79. Data: 2018-09-05 19:40:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 19:30, Kris pisze:

    > Zdawało mi się że o grodzeniu prywatnego terenu
    > Nawet jeśli to ulica

    Tym niemniej było o ulicy a nie czyimś mieszkaniu czy tarasie.

    Shrek

  • 80. Data: 2018-09-05 20:24:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2018 19:40:32 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Tym niemniej było o ulicy a nie czyimś mieszkaniu czy tarasie.

    Ale prywatnych
    Nie widzę powodów aby właściciel prywatnej drogi miałby ja udostępniać wszystkim
    chętnym
    Tak samo jak tarasu, podwórka, mieszkania czy chociażby motoru;)
    Liwiusz twierdził że mieszkanie to demagogia w kontekście dyskusji o drodze to ja
    zapytałem czy podwórko przed domem albo taras to tez demagogia? Gdzie jest granica?